banner

Sony Bravia 2014: νέα μοντέλα

Εννέα σειρές, πολλές βελτιώσεις στις καλύτερες από αυτές, όλες διαθέσιμες έως τον Ιούνιο

Πιστή στο... ραντεβού της κάθε άνοιξη περίπου τέτοιο καιρό, η Sony Hellas πραγματοποίησε και φέτος λίγες εβδομάδες πριν την διάθεσή τους στα καταστήματα - και εγκαίρως για την εμπορικά ενδιαφέρουσα περίοδο του επερχόμενου Μουντιάλ τον Ιούνιο - τις νέες της τηλεοράσεις Bravia υψηλής και υπερυψηλής ευκρίνειας. Η ιαπωνική εταιρεία ολοκλήρωσε με αυτόν τον τρόπο την επίδειξη των προτάσεων που θα έχει για προβολή εικόνας (είχαν προηγηθεί οι νέοι της προβολείς πριν από λίγο καιρό) και απόδοση ήχου (υψηλής πιστότητας και με διάφορους τρόπους) μέσα στο 2014. Από την έκθεση της IFA το Σεπτέμβριο θα πρέπει να περιμένουμε, σύμφωνα με τη Sony, περισσότερες ειδήσεις σχετικά με περιεχόμενο και υπηρεσίες και λιγότερες σχετικά με συσκευές.

Οι νέες τηλεοράσεις Bravia που θα έλθουν στην ελληνική αγορά είναι πρακτικά όλες όσες είχαν ανακοινωθεί στην έκθεση της CES τον Ιανουάριο: εννέα διαφορετικές σειρές, από τις "απλούστερες" R4 και τις "εισαγωγικές" W6/W7, μέχρι τις πλήρως εξοπλισμένες W8/W85/W95 και φυσικά τις ολοκαίνουργιες X85/X90/X95. Οι τρεις τελευταίες είναι υπερυψηλής ευκρίνειας, όλες οι υπόλοιπες υψηλής. Στην παρουσίασή της η Sony επικεντρώθηκε στα νέα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα από τα W85 "και πάνω": τον "σφηνοειδή" σχεδιασμό (wedge), τον βελτιωμένο ήχο ασχέτως τύπου ηχείων που τα μοντέλα αυτά ενσωματώνουν, τους πρόσθετους μηχανισμούς Χ-tended Dynamic Range (XDR) και XDR Pro που στόχο έχουν να βελτιώσουν τη φωτεινότητα και την αντίθεση της εικόνας στα μοντέλα που τους αξιοποιούν, καθώς και το νέο περιβάλλον χειρισμού και διαχείρισης υπηρεσιών και περιεχομένου που όλες οι νέες Bravia προσφέρουν.

Οι βελτιώσεις των νέων μοντέλων στον ήχο δεν οφείλονται μόνο σε ειδικά τροποποιημένα ηχεία, αλλά και σε "έξυπνο" λογισμικό ελέγχου τους - η Sony μάλιστα υπογραμμίζει πως πολλά μοντέλα έχουν ακόμη καλύτερο ήχο από τις περυσινές X9, των οποίων ήταν ήδη υπέροχος και αναμφίβολα κορυφαίος για τα δεδομένα των τηλεοράσεων γενικότερα. Είναι ουσιαστικά το software που επιτρέπει π.χ. την "καθαρή" απόδοση διαλόγων στις ταινίες, αλλά και λειτουργίες όπως η Live Football, που "εξομοιώνει" την ηχητική ατμόσφαιρα ενός γηπέδου με "απλά" ηχεία τηλεόρασης. Οι νέες Bravia, ειδικά οι υπερυψηλής ευκρίνειας, είναι γενικότερα ταχύτερες στην εκκίνηση και την πλοήγηση, διατηρώντας όλα τα extras των περυσινών: την επικοινωνία με smartphones και tablets, την αξιοποίηση κοινωνικών δικτύων όπως το Twitter παράλληλα με τη θέαση προγράμματος, αλλά και την εγγραφή προγράμματος σε εξωτερικά αποθηκευτικά μέσα.

Στην εκδήλωση της Sony παρούσα ήταν η δεύτερη καλύτερη Bravia της εταιρείας για φέτος, η X900B, στις 65 ίντσες. Το σφηνοειδές σχήμα για να είμαστε ελικρινείς δεν μας ενθουσίασε εικαστικά - και δημιουργεί ερωτηματικά όσον αφορά στην τοποθέτηση των τηλεοράσεων αυτών σε τοίχο - όμως η εικόνα που επεδείκνυε ήταν αναμφισβήτητα εντυπωσιακή, πόσο μάλλον και με αληθινό υλικό υπερυψηλής ευκρίνειας. Οι "απλώς" υψηλής ευκρίνειας W8 είναι σαφώς περισσότερο κομψές και με πλαίσιο οθόνης λεπτότερο από ποτέ φέτος. Ιδιαίτερη περιέργεια, πάντως, ομολογούμε πως επιφυλάσσουμε για την X95, καθώς είναι η πρώτη τηλεόραση 4Κ της Sony που προσφέρει τοπικό έλεγχο σε οπίσθιο φωτισμό (local dimming), υποσχόμενη ποιότητα εικόνας κατά πολύ υψηλότερη από αυτή που παραδοσιακά επιτυγχάνουν οι LED/LCD (ειδικά στους νευραλγικούς τομείς της απόδοσης του μαύρου και της γενικότερης αντίθεσης).

Όσον αφορά στη διευκρίνιση που είχαμε υποσχεθεί - σχετικά με τη διάθεση του νέου media player 4K της Sony, του FΜP-Χ5, και στην ελληνική αγορά - η εταιρεία επιβεβαιώνει πως η συσκευή θα διατεθεί και στη χώρα μας, αλλά μόνο για χρήση με το Sony Entertainment Network (αφού η Ελλάδα δεν έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως η Netflix... επίσημα τουλάχιστον). Αυτή παραμένει, άλλωστε, η μεγαλύτερη πρόκληση όχι μόνο για τη Sony, αλλά για όλους τους κατασκευαστές τηλεοράσεων ή/και προβολέων 4Κ αυτή τη στιγμή: ενώ οι συσκευές ωριμάζουν και λίγο έως πολύ έχουν πια επιλύσει τα όποια αρχικά προβλήματα (ανάμεσά τους και το πολύ υψηλό κόστος), το περιεχόμενο που θα βοηθήσει το κοινό να αξιοποιήσει την υπερυψηλή ευκρίνεια, ακόμη σπανίζει. Ας ελπίσουμε πως στην παρουσίαση των επόμενων Bravia, την άνοιξη του... 2015, δεν θα χρειαστεί να θίξουμε εκ νέου το συγκεκριμένο θέμα!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner