Το γεγονός ότι το Δικτυακό video, σε κάθε του μορφή, κερδίζει έδαφος χρόνο με το χρόνο είναι σε όλους μας γνωστό - όμως αυτό δεν μειώνει σε καμία των περιπτώσεων την έκπληξη που εισέπραξε η τεχνολογική κοινότητα χθες από τη σχετική ανακοίνωση της Google για την διάσημη υπηρεσία της, το YouTube. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο αμερικανικός κολοσσός έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που φανερώνουν εκρηκτική ανάπτυξη της υπηρεσίας αυτής σε λιγότερο από ένα χρόνο: το YouTube προβάλλει σήμερα περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια video κάθε μέρα!
Το άλμα είναι εκπληκτικό από την τελευταία φορά που η Google είχε δημοσιοποιήσει στοιχεία χρήσης για το YouTube, το Μάη του 2011: από τότε ο ρυθμός ανάρτησης ωρών video έχει μεταβεί από τις 48 ανά λεπτό στις 60 (!), αύξηση της τάξης του 25% περίπου σε λιγότερο από 8 μήνες. Το άλμα αυτό αποδίδεται σε δύο παράγοντες: αφενός στην αυξημένη δημοτικότητα του YouTube αυτού καθ' αυτού, όπως αυτή παρατηρείται μέσα από την εκτενή χρήση σε social networks π.χ. Facebook. Αφετέρου, στο γεγονός ότι σημαντικό τμήμα του κοινού έχει πια πρόσβαση στο YouTube όχι μόνο μέσω Η/Υ: κινητά τηλέφωνα, tablet, Blu-ray player, media player, τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας με δυνατότητες δικτύωσης και άλλες συσκευές, όλες προσφέρουν αναπαραγωγή video από την υπηρεσία της Google. Κάτι που μόνο εντονότερο θα παρατηρείται στο μέλλον.
Η Google έχει, άλλωστε, φροντίσει ώστε να θέτει βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη του YouTube, σε επίπεδο τεχνολογικό αλλά και περιεχομένου. Υποστηρίζει ήδη video υψηλής ευκρίνειας, video 3D και video ανάλυσης 4K2K, για παράδειγμα, ενώ η μετάβαση όλων των clip που φιολοξενεί από Flash σε HTML5 - ώστε να αναπαράγονται σε όλων των ειδών τις συσκευές τα επόμενα χρόνια - συνεχίζεται σταθερά. Η Google συνάπτει άλλωστε συμμαχίες με μεγάλους οργανισμούς, όπως το Reuters πολύ πρόσφατα, ώστε να συγκεντρώνει έγκυρο και ποιοτικό περιεχόμενο από διάφορες πηγές. Το 2012, δε, για πολλούς θα είναι η χρονιά που αμιγώς τηλεοπτικού στυλ περιεχόμενο, δηλαδή εκπομπές συγκεκριμένης διάρκειας και θεμάτων, θα αρχίσει να εμφανίζεται αποκλεστικά στο YouTube "απειλώντας", σε κάποιο βαθμό, την παραδοσιακή τηλεόραση. Για να δούμε!