banner

YouTube: γενέθλια... εντυπωσιακά

Οκτώ χρόνια διαδρομής για τη δημοφιλέστερη υπηρεσία video στον κόσμο

Είναι γεγονός ότι, παρά την ύπαρξη ουκ ολίγων Δικτυακών υπηρεσιών φιλοξενίας video, κάποιων εξαιρετικά καλών (όπως π.χ. το Vimeo), το YouTube έχει αναχθεί πρακτικά στον de facto προορισμό για τη θέαση κινούμενης εικόνας. Για ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμου, δε, που αξιοποιεί το Internet πολλές ώρες καθημερινά, το YouTube δίνει την εντύπωση πως υπήρχε εκεί... από πάντα - κάτι που προφανώς δεν ισχύει, καθώς η υπηρεσία της Google συμπληρώνει μόλις 8 χρόνια πορείας αυτές τις μέρες. Είναι ενδεικτικό όμως το ότι δεν μπορούμε να θυμηθούμε εύκολα το Web χωρίς YouTube, έτσι δεν είναι;

Σαφώς και είναι - γι' αυτό η ίδια η Google, που εξαγόρασε το YouTube τον Οκτώβρη του 2006 για μόλις 1.7 δις δολάρια, έδωσε στη δημοσιότητα μερικά από τα στατιστικά στοιχεία που σκιαγραφούν τη δημοτικότητά του. Όχι λιγότερες από 100 ώρες video δημοσιεύονται στο YouTube... κάθε λεπτό που περνά (!) ή 144.000 ώρες video καθημερινά - όγκος υλικού ασύλληπτος σε οποιαδήποτε άλλη φάση της ανθρώπινης ιστορίας. Όλο αυτό το υλικό, δε, το επισκέπτονται 1 δισεκατομμύριο μοναδικοί επισκέπτες μηνιαίως ή, πρακτικά, σχεδόν ένας στους δύο ενεργούς χρήστες ολόκληρου του Internet.

Ακόμη και μία... ηλικιακή αντιπαραβολή με άλλες μεγάλες Δικτυακές υπηρεσίες σκιαγραφεί ως εντυπωσιακό το σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το οκτάχρονο YouTube. Το Twitter, για παράδειγμα, είναι ηλικίας 7 ετών και μόλις πρόσφατα ξεπέρασε τους 200.000 ενεργούς χρήστες, ενώ το Facebook - παρόμοιας ηλικίας με το YouTube - ξεπέρασε το ορόσημο του 1 δισεκατομμυρίου εγγεγραμμένων (και όχι απαραίτητα ενεργών) χρηστών τον περασμένο Οκτώβρη.
Το ενδιαφέρον ερώτημα, φυσικά, για τη Google είναι "από δω, πού;" όσον αφορά στο YouTube - και, εμπορικά τουλάχιστον, η απάντηση είναι εδώ και καιρό δεδομένη. Η αμερικανική εταιρεία ήδη εξοικονομεί αρκετά χρήματα από τις διαφημίσεις που προβάλλονται πριν από την αναπαραγωγή πολλών video, καθώς και από τα Google Ads που προβάλλονται "πάνω" στα video. Υπάρχει επίσης ένα έσοδο που εισπράττει από συνδρομητικά κανάλια, τα οποία πληθαίνουν κι "ανεβάζουν τον πήχυ" στην ποιότητά τους όσο περνά ο καιρός. Το επόμενο βήμα (το οποίο συζητιέται καιρό αλλά δεν έχει προχωρήσει ακόμη) είναι οι παραγωγές video σε μορφή εκπομπής, σε εβδομαδιαία ή και ημερήσια βάση, από την ίδια τη Google - αν και το εγχείρημα δεν είναι τόσο απλό ή εύκολο όσο ακούγεται. Σε κάθε περίπτωση, με τη χρήση φορητών συσκευών να αυξάνεται συνεχώς, η χρήση του YouTube θα "πλαταίνει" όλο και περισσότερο σε αριθμούς και δημογραφικό. Πού θα βρισκόμαστε στα 10α γενέθλιά του; Κάθε πρόβλεψη, ριψοκίνδυνη!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner