Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!
To έχουμε ξαναπεί και θα το ξαναπούμε: όταν μία φήμη στο Web ακούγεται ξανά και ξανά (και ξανά), από πολλαπλές πηγές μάλιστα, σπάνια είναι εντελώς αστήρικτη. Αυτή, λοιπόν, που θέλει την Apple να κυκλοφορεί το φθινόπωρο δύο διαφορετικά μοντέλα iPhone - φήμη που επιμένει από τα Χριστούγεννα σχεδόν - επανήλθε στο προσκήνιο εδώ και λίγες μέρες, χάρις σε νέες αναφορές από αναλυτές επενδυτικών εταιρειών. Σύμφωνα με αυτούς η Apple θα διαθέσει ένα iPhone 5 όπως το περιμένουμε - ευδιάκριτα αλλά όχι εκπληκτικά καλύτερο από το iPhone 4 - και ταυτόχρονα ένα iPhone 4S, με δυνατότητες λίγο έως πολύ όπως αυτές του παρόντος iPhone 4, αλλά με σημαντικά χαμηλότερο κόστος απόκτησης. Η Apple, επιμένουν οι αναφορές, στοχεύει στα 350 δολάρια/ευρώ για το δεύτερο αυτό μοντέλο, τιμή μάλιστα που θέλει να προσφέρει μέσω των παρόχων τηλεφωνίας χωρίς σύνδεση σε πρόγραμμα χρήσης. Αιτία, σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι το γεγονός ότι το iPhone μεγαλύτερα περιθώρια επέκτασης της πελατειακής του βάσης έχει πλέον κυρίως σε χώρες όπου το καταναλωτικό κοινό αγοράζει κινητά χωρίς σύνδεση. Ισχύει, πιθανώς - είναι, όμως, κάτι που θα ωφελήσει και τους χρήστες μακροπρόθεσμα; Εν αναμονή!
Τέλος η αναμονή, πάντως, για τους κατόχους κινητών τηλεφώνων με το νέο λειτουργικό της Microsoft, τα Windows Phone 7. Ποιά αναμονή; Όχι αυτή για την έκδοση 7.5 ή Mango, όπως είναι γνωστή, αλλά για το... Angry Birds της Rovio! Πράγματι, ο τίτλος που απέδειξε όσο ελάχιστοι άλλοι πόσο δημοφιλές μπορεί να είναι το mobile gaming βρίσκεται πλέον διαθέσιμος στο Windows Phone Marketplace αντί $2.99 στην πλήρη του έκδοση και δωρεάν στη δοκιμαστική (ολίγων levels όμως). Έτσι το Angry Birds έχει πια παρουσία σε όλα τα κινητά που χαρακτηρίζουμε ως smartphones - με WP7, iOS, Android και Symbian^3 δηλαδή - αλλά και στο PlayStation3, στο PlayStation Portable, στο Mac OS-X και τα Windows. Αναμένεται κάποια στιγμή φέτος και για τα Xbox 360, Wii και DS/3DS. Έτσι που πάμε, ένα σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας ή ένα λειτουργικό σύστημα... δεν θα θεωρείται πλήρες πια, αν δεν έχει κυκλοφορήσει γι' αυτό κάποια έκδοση των Angry Birds!
Αυτό για το οποίο μας κατέλαβε... πλήρης έκπληξη, ωστόσο, ήταν η χθεσινή κίνηση κι επιλογή της Blizzard να "υποχωρήσει" (;) και "συμβιβαστεί" (;) με την πραγματικότητα που έχουν διαμορφώσει ουκ ολίγα Δικτυακά RPG τα τελευταία δύο χρόνια, διαθέτοντας τον εαυτό τους στο κοινό εντελώς δωρεάν. Η εταιρεία που πρακτικά οριοθέτησε (για να μην πούμε... μονοπώλησε) αυτήν την κατηγορία των MMORPG με το World of Warcraft αναγκάστηκε εν τέλει να "βάλει νερό στο κρασί της" και να προσφέρει κάτι στην ίδια συλλογιστική. Όχι, το WOW δεν γίνεται... free to play - είναι πολλά τα λεφτά, Άρη - αλλά η Blizzard επέκτεινε το χρονικό διάστημα για το οποίο μπορούν οι παίκτες να δοκιμάσουν τον τίτλο από 15 ημέρες σε απεριόριστο, κρατώντας το περιθώριο αναβάθμισης του χαρακτήρα που οι gamers μπορούν να εξελίξουν έως το επίπεδο 20. Από κει και μετά... ενεργοποιείται το συνδρομητικό μοντέλο, όμως το σημαντικό είναι πως οποιοσδήποτε μπορεί να δοκιμάσει πια χωρίς καμία συνδρομή και για όσο θέλει το World of Warcraft πριν αποφασίσει αν θα δεσμευτεί σε αυτό. Από αυτό το σημείο και μετά, η εντελώς δωρεάν διάθεση του WOW - και η εισροή εσόδων του μόνο από το σχετικό extra περιεχόμενο - είναι μόνο ένα βήμα μακριά. Είδες η... μαζική αποχώρηση των συνδρομητών μετά από τη διάθεση του Cataclysm; Θαύματα έκανε!
Θαύματα, μάλιστα, υπόσχεται να κάνει και μία νέα, άγνωστη μέχρι χθες εταιρεία, όσον αφορά στο ύψος του λογαριασμού που πληρώνουμε για κατανάλωση δεδομένων (data) με τα iPhone. Η εταιρεία λέγεται Onavo και η ομώνυμη εφαρμογή που διαθέτει στο App Store της Apple - για την ώρα δωρεάν - αναλαμβάνει να κάνει το εξής: να "συμπιέζει" σε πραγματικό χρόνο, με τη βοήθεια των server της εταιρείας, τα δεδομένα που καλεί ο χρήστης καθώς χρησιμοποιεί Web, mail κλπ. και να μεταφέρει στο κινητό του τα data σε αυτή τη συμπιεσμένη μορφή, ώστε εκείνος να φαίνεται πως καταναλώνει λιγότερα και να χρεώνεται ανάλογα γι' αυτά. Το Onavo λειτουργεί αυτόματα και ενημερώνει για τον όγκο των δεδομένων που προκύπτει από τη συμπίεση, ώστε ο χρήστης να έχει μια εικόνα για τα χρήματα που εξοικονομεί. Οι πρώτες αναφορές χρηστών είναι εξαιρετικά θετικές: ούτε περίπλοκη είναι η χρήση του (για την ακρίβεια απολύτως "διάφανη"), ούτε αργεί σε κάτι, ούτε τίποτε. Πώς ακριβώς έχει διαμορφώσει η Onavo το επιχειρηματικό της μοντέλο ώστε να έχει έσοδα δεν έχουμε καταλάβει, αλλά... ελπίζουμε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεων!
Προ ευχάριστων εκπλήξεων, πάντως, θα θέλαμε να βρεθούμε από το Σεπτέμβριο όσον αφορά στη συνδρομητική υπηρεσία της Sony για το PS3 και το PSP, το PlayStation Plus. Σήμερα κλείνει ένα χρόνο λειτουργίας και, ενώ είναι αναμφίβολα καλή ως ιδέα, έχει λογικό κόστος και έχει προσφέρει στα μέλη της έναν αριθμό από "διαμάντια" games, είναι σαφές πως τα περιθώρια βελτίωσής της είναι ακόμη μεγάλα. Όχι τόσο στις εκπτώσεις, που είναι ικανοποιητικές, αλλά στην επιλογή των games και του extra αποκλειστικού περιεχομένου που προσφέρoνται δωρεάν - λόγος για τον οποίο, στα μάτια των περισσότερων κατόχων PS3/PSP, θα είχε περισσότερο νόημα να γίνει κανείς μέλος στο PlayStation Plus. Προσφορές και εκπτώσεις γίνονται σε μόνιμη βάση τόσο στο Xbox Live, όσο και στο Steam, το Direct2Drive και άλλες Δικτυακές υπηρεσίες διανομής. Είναι τα ποθητά, ΑΑΑ δωρεάν games και το περιεχόμενο που δεν μπορεί να βρεθεί αλλού, αυτά που θα εκτόξευαν τη συνδρομητική βάση του PlayStation Plus σε επίπεδα εντυπωσιακά. Ευχή μας αυτή για τα δεύτερα γενέθλια, λοιπόν!