Και ενώ τα ίδια περίπου μηνύματα παίρνουμε στην ελληνική αγορά από το Δεκέμβρη του 2010 περίπου, η IDC το... "κάνει και επίσημο": στη νέα έκθεσή της για την αγορά κινητής τηλεφωνίας στη Δυτική Ευρώπη το 2011, η γνωστή εταιρεία ερευνών διαπιστώνει πτώση της τάξης του 29% για τα "απλά" κινητά τηλέφωνα σε σχέση με πέρυσι, αλλά αύξηση της τάξης του 48% (!) για τα smartphones για το ίδιο χρονικό διάστημα. Αυτή η άκρως εντυπωσιακή αλλαγή ισορροπιών είχε ως αποτέλεσμα τη σημείωση ενός αληθινά ιστορικού ορόσημου στην εμπορική πορεία ολόκληρης της κατηγορίας: για πρώτη φορά, οι φορητές συσκευές με λειτουργικό σύστημα ξεπερνούν σε πωλήσεις τις "κοινές" των απλών κλήσεων και SMS, με συνολικό ποσοστό 52% για τις πρώτες έναντι 48% για τις δεύτερες.
Για να μη... βάφουμε τα πάντα ρόδινα, βέβαια - o ρεαλισμός δεν βλάπτει στους καιρούς που διανύουμε - η IDC σημειώνει στην ίδια έκθεση ότι οι συνολικές πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό σημείο του 2010, έχουν υποχωρήσει κατά 3%. Λογικό μάς φαίνεται, καθώς το καταναλωτικό κοινό διστάζει να κάνει νέες αγορές και τα προσιτά smartphones μόλις το τελευταίο εξάμηνο ουσιαστικά έκαναν αισθητή την παρουσία τους. Του χρόνου τέτοιο καιρό, είναι πρακτικά βέβαιο ότι η εικόνα θα είναι άλλη.
Τα κακά νέα, φυσικά, αφορούν στους κατασκευαστές - όπως η Nokia - που είχαν καθιερωθεί και στηρίζονταν ως επί το πλείστον στα μοντέλα "απλών" κινητών: από δω και στο εξής, ουσιαστικά, το μερίδιο αγοράς των δεύτερων μόνο μείωση μπορεί να γνωρίζει, οπότε εκείνοι θα χρειαστεί να προσαρμοστούν τολμηρά και τάχιστα. Θα το καταφέρουν ή η Apple, η Samsung, η HTC και η LG (την RIM την θεωρούμε μακροπρόθεσμα μη ανταγωνιστική) θα έχουν σε 18 μήνες "μοιράσει την πίτα" με τρόπο που δεν θα επιδέχεται ανατροπές το όλο σκηνικό; Ίδωμεν!