Ο ανταγωνισμός των εταιρειών που προσφέρουν ομοειδείς Δικτυακές υπηρεσίες "μετάδοσης" (streaming) μουσικής έχει βέβαια γίνει πολύ σκληρός τελευταία - με την έναρξη τόσο του Tidal όσο και του Apple Music - όμως θα περίμενε κανείς πως η επικρατέστερη από αυτές, το δημοφιλέστατο Spotify, δεν θα θεωρούσε επιβεβλημένο να καταφύγει σε... επιθετικές πρακτικές. Θα περίμενε, δηλαδή, και θα έκανε λάθος, καθώς το Spotify έχει ξεκινήσει εδώ και μερικές ημέρες να στέλνει e-mail στους συνδρομητές του ανοιχτά προτείνοντάς τους να σταματήσουν την πληρωμή της συνδρομής τους μέσα από το App Store της Apple και παραπέμποντάς τους, αντίθετα, στο δικό της Web site γι' αυτό!
Πράγματι, το Spotify στέλνει αυτά τα μηνύματα και τα αιτιολογεί βάσει της χρηματικής διαφοράς που υπάρχει ανάμεσα στο κόστος της συνδρομής με πληρωμή απευθείας σε αυτήν και το κόστος της ίδιας συνδρομής με πλήρωμη μέσω του App Store (δηλαδή μέσω του Spotify app για iPhone ή iPad). Στη δεύτερη περίπτωση το κόστος είναι κατά $3/€3 υψηλότερο, καθώς η Apple "κρατά" το 30% όλων των πωλήσεων που γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, συμπεριλαμβανομένων και των συνδρομών κάθε είδους.
Η αιτιολογία που προβάλλει το Spotify αφορά, θεωρητικά, το συμφέρον των πελατών της - η... μεγάλη και ευρέως γνωστή αλήθεια όμως είναι πως σε καμία συνεργάτιδα εταιρεία της Apple δεν αρέσει να συμπεριλαμβάνει αυτό το ομολογουμένως υψηλό 30% στην εμπορική της πολιτική. Αυτό το +30%, δε, κάνει το Spotify να φαντάζει ακριβότερο από το Apple Music "άνευ λόγου και αιτίας", από μία άποψη, καθώς απευθείας από το Web site του πρώτου η μηνιαία συνδρομή κοστίζει ακριβώς όσο και η μηνιαία συνδρομή στο Apple Music. Συν τοις άλλοις, τώρα που το Spotify και η Apple είναι... επισήμως ανταγωνιστές, το πρώτο δεν βλέπει κανέναν λόγο να συνεισφέρει στα έσοδα της δεύτερης (έστω κι αν η όποια "διαφορά" δεν παίζει κανένα ρόλο άξιο αναφοράς στα οικονομικά της Apple).
Σε κάθε περίπτωση, όσο εντονότερος γίνεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην αμερικανική εταιρεία και Δικτυακές υπηρεσίες που δραστηριοποιούνται σε κοινούς με αυτήν τομείς, τόσο συχνότερα θα γίνονται αυτά τα φαινόμενα. Με την ίδια συλλογιστική, για παράδειγμα, ακριβώς το ίδιο πράγμα με το Spotify θα μπορούσαν να κάνουν και οι Microsoft, Yahoo, DropBox, Pandora, Netflix και τόσοι άλλοι, για δικές τους υπηρεσίες και προϊόντα. Θα δημιουργήσει ο μουσικός πρωτοπόρος... "δικαστικό προηγούμενο"; Θα δείξει!