Η αίσθηση πάντως που αποπνέει το God of War: Ragnarok κατά την διάρκεια του παιχνιδιού είναι πανομοιότυπη με αυτή του προκατόχου του - συνειδητή επιλογή εκ μέρους του Studio Santa Monica και μάλλον η σωστή, καθώς μεγάλες αλλαγές σε αυτό που είχαν αγαπήσει τόσα εκατομμύρια παικτών από το 2018 θ' αποδεικνύονταν αμφιλεγόμενες. Ο ρυθμός των χτυπημάτων, οι εναλλαγές από γοργά σε δυνατά χτυπήματα και μετά σε ειδικές κινήσεις, οι ελιγμοί αποφυγής, τα χτυπήματα από μακριά κλπ. όλα εκτελούνται και συνδυάζονται όπως ήδη γνωρίζουν και έχουν αγαπήσει οι φίλοι της σειράς. Τόσο ο Kratos όσο και ο Atreus έχουν, δε, πολλαπλές "διαδρομές" διαθέσιμες στην κλίμακα εξέλιξης (skill tree) των δυνατοτήτων τους, ώστε κάθε παίκτης να προσαρμόζει όπλα και ειδικές κινήσεις στο στυλ μάχης που τού αρέσει πιο πολύ.
Υπάρχουν βέβαια προσθήκες σαφώς ευπρόσδεκτες. Στην χρήση όπλων, για παράδειγμα, προσφέρονται περισσότερες επιλογές: η ενέργεια που στο αρχικό God of War καλούσε πίσω το τσεκούρι του Kratos τώρα χαρίζει έξτρα ιδιότητες και δύναμη στα χτυπήματά του (είτε αυτά γίνονται με το τσεκούρι είτε με τις χαρακτηριστικές διπλές λεπίδες του Σπαρτιάτη πολεμιστή). Το τόξο του Atreus, από την άλλη, μπορεί π.χ. να αξιοποιήσει βέλη "ηχητικά" που o νεαρός χρησιμοποιεί για να χτυπήσει συγκεκριμένα σημεία στο γύρω περιβάλλον, ενώ διαθέσιμες τού είναι και καλύτερες επιθέσεις μαγείας. Οι διπλές λεπίδες του Kratos μπορούν επίσης να γαντζώνονται από διάφορα σημεία στο γύρω περιβάλλον που "προσφέρονται" γι 'αυτό (ώστε π.χ. να περνά πάνω από χάσματα με άνεση), ενώ το σχετικό πλεονέκτημα ύψους που αποκτά αξιοποιείται και με κινήσεις-χτυπήματα καθώς προσγειώνεται.
Αν και η αίσθηση στον χειρισμό είναι παρόμοια, η ομαλότητα στην κίνηση των χαρακτήρων είναι βελτιωμένη - γεγονός που βοηθά πολύ στις μάχες με πολλαπλούς αντιπάλους όπου ο παίκτης πρέπει να "περάσει" από άμυνα σε επίθεση και από την μία κίνηση στην άλλη χωρίς "παύσεις" που αλλοιώνουν την ροή των χτυπημάτων του. Η βελτιωμένη κίνηση αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη στις συγκρούσεις με τους μεγαλύτερους αντιπάλους, όπου ο συγχρονισμός είναι ενίοτε καθοριστικής σημασίας και η σχετική δυσκολία εκτέλεσης π.χ. μιας συγκεκριμένης ακολουθίας από χτυπήματα αυξημένη. Το God of War Ragnarok είναι γενικότερα δυσκολότερο από το αρχικό - μιλώντας πάντοτε για το επίπεδο "Balanced" - και οι επιλογές αναβάθμισης του οπλισμού και των δυνατοτήτων των Kratos και Atreus δεν θα διευκολύνουν απλώς τους παίκτες: θ' αποδειχθούν σχεδόν απαραίτητες σε πολλές περιστάσεις.
Ως παραγωγή του Santa Monica Studio, ενός από τα 2-3 κορυφαία της Sony παγκοσμίως, το God of War Ragnarok ήταν δεδομένο πως σε τεχνικό επίπεδο θα ήταν εντυπωσιακό και πως η έκδοσή του για PC - βάσει των πιο πρόσφατων δειγμάτων που έχει δώσει ο ιαπωνικός κολοσσός - θα ήταν εμφανώς ανώτερη αυτών για PS4/PS5. Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, δεν... είμασταν έτοιμοι γι' αυτό που εισπράξαμε ως τελικό αποτέλεσμα: πρόκειται, χωρίς υπερβολή, για ένα από τα συνολικά ομορφότερα PC games των τελευταίων ετών, παρ' ότι δεν αξιοποιεί π.χ. τεχνικές raytracing ή path tracing όπως οι κορυφαίες παραγωγές για Η/Υ. Αυτό σχετίζεται κυρίως με τα γραφικά του τίτλου, προφανώς, αλλά... όχι μόνο: η παρουσίαση, το περιβάλλον ρυθμίσεων, οι διαθέσιμες επιλογές της όλης παραγωγής, όλα κινούνται σε επίπεδο ποιότητας που ελάχιστες άλλες εκδότριες εταιρείες μπορούν να αγγίξουν σήμερα, πόσο μάλλον να ξεπεράσουν.
Το God of War: Ragnarok δεν έχει μεταφέρει από τα PS4/PS5 σε PC η διάσημη Nixxes - η εταιρεία που η Sony εξαγόρασε πριν από τρία χρόνια ακριβώς για αυτού του είδους τις "αποστολές" - αλλά η Jetpack Interactive, η οποία είχε υλοποιήσει πάρα πολύ καλά και την μεταφορά του αρχικού God of War. Ακόμη εμπειρότερη αυτήν την φορά, η JetPack έχει φροντίσει ο νέος τίτλος να προσφέρει όλα εκείνα που δικαίως ζητούν οι PC gamers από τις μεταφορές στα δικά τους συστήματα: πολύ περισσότερες επιλογές σε αναλύσεις απεικόνισης και αναλογίες οθόνης, πολλαπλές επιλογές για πολλαπλασιασμό γραμμών - υποστηρίζονται οι nVidia DLSS 3.7, AMD FSR 3.1 και Intel XeSS 1.3 - αλλά και δημιουργία πρόσθετων καρέ από τα υπάρχοντα βάσει DLSS/FSR για βελτιωμένες επιδόσεις.
Η Jetpack έχει κάνει, δε, απίθανη δουλειά στην βελτιστοποίηση λειτουργίας του τίτλου σε μεγάλη τεράστια γκάμα συστημάτων, επιτρέποντας την ρύθμιση των γραφικών με πολλούς τρόπους. Έτσι κατορθώσαμε να παίξουμε άνετα το God of War: Ragnarok τόσο στο SteamDeck OLED (σε απόλυτα αποδεκτή ποιότητα απεικόνισης) με 35-40 καρέ ανά δευτερόλεπτο, όσο και στο gaming PC μας (σε εγγενή ανάλυση 4Κ και όλες τις ρυθμίσεις ποιότητας γραφικών στο maximum) με σχεδόν... 100 καρέ ανά δευτερόλεπτο (!). Στην δεύτερη περίπτωση εννοείται πως τα γραφικά του δείχνουν επίσης περισσότερο συμπαγή και λεπτομερή από αυτά της έκδοσης για PS5 - το σημαντικότερο, δε, αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο την ήδη αναγνωρισμένη, πάρα πολύ υψηλού επιπέδου δουλειά που είχε γίνει εξ αρχής στην καλλιτεχνική διεύθυνση και το εικαστικό στυλ του τίτλου της Sony.
Οι άλλοι δύο σημαντικοί τεχνικοί τομείς, αυτοί του ήχου και του χειρισμού, ακολουθούν αυτόν των γραφικών από πολύ κοντά. Η ορχηστική μουσική - που έχει γραφεί για το God of War: Ragnarok και πάλι από τον Bear McCreary - είναι υπέροχη, συναρπαστική και υποβλητική ακριβώς όσο και όπου πρέπει. Η απόδοση των διαλόγων είναι (αναμενόμενο για τίτλο της Sony αλλά σε κάθε περίπτωση σημαντικό) κινηματογραφικού επιπέδου και ύφους, ενώ τα ηχητικά εφέ συμμετέχουν ακριβώς όσο και όπως χρειάζεται στην δράση και την παρουσίαση συνολικά. Ο χειρισμός, άλλωστε, είναι άψογος με όποιον τρόπο κι αν γίνεται - χειριστήρια PlayStation ή πληκτρολόγιο/mouse - με άριστη ανταπόκριση σε κάθε εντολή και κάθε κίνηση, βασική ή βοηθητική, να εκτελείται άμεσα.
Όταν όλα έχουν ειπωθεί το God of War: Ragnarok είναι αναμφίβολα το είδος της ποιοτικής μεταφοράς που αξίζουν οι PC gamers μετά από δύο ολόκληρα χρόνια αναμονής. Αξίζει, δε, να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι games του συγκεκριμένου στυλ παραδόξως δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα σε Η/Υ (σίγουρα όχι σε αυτό το επίπεδο συνολικής ποιότητας), κάτι που καθιστά το συγκεκριμένο ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον. Ασχέτως, όμως, όλων αυτών το God of War: Ragnarok είναι ένας τίτλος που κάθε PC gamer χρωστά στον εαυτό του να παίξει για έναν απλό λόγο: πρόκειται για μία από τις πλέον συναρπαστικές παραγωγές της τελευταίας δεκαετίας ανεξαρτήτως φορμά - με την έκδοση για PC την αντικειμενικά αρτιότερη μορφή αυτής της παραγωγής. Όλα τα καλά σ' αυτόν που περιμένει; Στην προκειμένη περίπτωση, ω ναι!
Βαθμολογία: 10 αστεράκια