
Είδος: Action Adventure
Φορμά: PC
Τιμή: €59,99
Εταιρία: Sony
Διανομή: Steam
Και έτσι... είμαστε πλέον ένα βήμα μακριά από την ολοκλήρωση μιας πολύχρονης διαδικασίας: η Sony με την μεταφορά του Marvel's Spider-man 2 θα έχει πρακτικά κυκλοφορήσει - με εξαίρεση το Gran Turismo 7 που είναι... ειδική περίπτωση - όλες της τις πρόσφατες μεγάλες επιτυχίες για PlayStation πλέον και σε PC. Τα δύο God of War, τα δύο Horizon, το The Last of Us Part I, το Ghost of Tsushima και τα δύο πρώτα Spider-man (μαζί με ορισμένες ακόμη παραγωγές ΑΑΑ του ιαπωνικού κολοσσού όπως τα Returnal ή Ratchet & Clank Rift Apart) είναι καιρό τώρα διαθέσιμα για Η/Υ, οπότε τα μόνα που έλειπαν ήταν το The Last of Us Part ΙΙ και το νεότερο Spider-man.
Το ένα ξεκίνησε μόλις την εμπορική του πορεία, το άλλο το περιμένουμε τον Απρίλιο, το Spider-man 2 ωστόσο - ως η πρώτη πολύ μεγάλη παραγωγή αποκλειστικά για PS5 - κρίνεται ως σημαντικότερη. Με δεδομένο το γεγονός ότι οι πιο πολλές (μα όχι όλες) οι μεταφορές ΑΑΑ παραγωγών από PlayStation σε PC ήταν τεχνικά προσεγμένες, ανταποκρίνεται ο τίτλος της Insomniac, του οποίου την μετατροπή διαχειρίστηκε η έμπειρη Nixxes, στις προσδοκίες των PC gamers; Γιατί αυτοί περίμεναν μεν τον συγκεκριμένο τίτλο λιγότερο καιρό απ' ότι άλλα games της Sony, αλλά και 15 μήνες χρονικής διαφοράς, ε, λίγοι δεν είναι!
Για το κοινό του Αθηνόραμα Digital που δεν είχε ακολουθήσει την ειδησεογραφία γύρω από το Spider-man 2 όταν πρωτοκυκλοφόρησε για PS5, υπενθυμίζουμε πως ο τίτλος σεναριακά δεν προϋποθέτει πως ο παίκτης έχει παίξει ή ολοκληρώσει τα Spider-man και Spider-man: Miles Morales (κάνει μάλιστα και μία μικρή ανασκόπηση... εν τάχει καλού κακού). Καθιστά, δε, σαφές γρήγορα πως οι Parker και Morales συνεργάζονται καθημερινά στην καταπολέμηση του εγκλήματος στην Νέα Υόρκη και πως θα είναι ελέγξιμοι και οι δύο στην εξέλιξή του. Η Insomniac έχει "χτίσει" αυτή τη φορά μία υπόθεση περισσότερο σύνθετη απ' ό,τι συνήθως, καθώς υπάρχει η δυναμική ελέγχου και των δύο Spider-man (οπότε και το περιθώριο της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους), υπάρχουν όσα συμβαίνουν στον στενό φίλο του Parker, τον Harry Osborne, αλλά και μία τρίτη, εξωτερική απειλή που έρχεται στην Νέα Υόρκη για να περιπλέξει τα πράγματα.
Χωρίς να... προδώσουμε περισσότερα, οφείλουμε να υπογραμμίσουμε πως πρόκειται για ένα από τα πλέον καλογραμμένα σενάρια που έχουμε συναντήσει σε video game βασισμένο σε comics. Έχει πολύ καλή ροή, επιφυλάσσει ορισμένες εκπλήξεις - κάποιες σχεδόν σοκαριστικές, κάτι που με άμεση την εμπλοκή της Marvel/Disney στον τίτλο δεν μπορεί να θεωρεί κανείς δεδομένο - και οδηγεί τους παίκτες σε κάθε μία από τις σημαντικές σεκάνς του τίτλου με τρόπο άκρως αποτελεσματικό. Το γεγονός βέβαια πως αυτές οι σεκάνς είναι σκηνοθετημένες αριστοτεχνικά βοηθά πάρα πολύ, σε βαθμό που και σχετικά μεγάλης χρονικής διάρκειας να είναι ορισμένες, δεν ενοχλούν. Η Insomniac ολοφάνερα ξέρει πόση σημασία έχει και το "περιτύλιγμα" των παραγωγών της όταν αυτές απευθύνονται σε ευρύ κοινό - και η παρουσίαση του Spider-man 2 είναι τόσο προσεγμένη όσο την περιμέναμε.
Αυτό που... δεν περιμέναμε είναι το πόσο φυσική και άνετη είναι η "συνύπαρξη" και η εναλλαγή των δύο Spiderman, του Miles Morales και του Peter Parker, στην εξέλιξη του τίτλου της Sony. Ναι, υπάρχουν συγκριμένες αποστολές όπου ο παίκτης θα πρέπει να παίξει υποχρεωτικά με έναν από τους δύο, όμως στις πιο πολλές ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει είτε τον έναν χαρακτήρα, είτε τον άλλον, αξιοποιώντας τις ειδικές δυνατότητες του καθενός. Κάτι που επίσης δεν είχαμε συνειδητοποιήσει από νωρίς είναι πως, ενόσω εμείς ολοκληρώνουμε αποστολές με τον έναν Spiderman, ο άλλος πολεμά το έγκλημα στην Νέα Υόρκη ανεξάρτητα και είναι πιθανό να τον συναντήσουμε, να μάς βοηθήσει "επί τη ευκαιρία" και μετά... να φύγει για να συνεχίσει!
Ενώ δεν είναι εφικτό να ολοκληρώσει κανείς το Spider-man 2 παίζοντας μόνο με τον έναν υπερήρωα, η Insomniac φρόντισε ώστε όταν αναθέτει στον παίκτη τον έλεγχο του ενός από τους δύο υποχρεωτικά, αυτό να έχει νόημα - όπως στο "άνοιγμα" του τίτλου, όπου ο πρώτος "μεγάλος αντίπαλος" δεν μπορεί να νικηθεί αν δεν συνεργαστούν οι δύο Spiderman με συγκεκριμένο τρόπο. Με τον μηχανισμό της εναλλαγής ανάμεσά τους εξοικειώνεται γρήγορα κανείς και, αποδεχόμενος το γεγονός πως αυτοί θα πρέπει να συνεργαστούν σε ουκ ολίγα σημεία της εξέλιξης του σεναρίου, θα πρέπει να "επενδύει" τους πόντους αναβάθμισης χαρακτηριστικών ή νέων κινήσεων και στους δύο. Οι δυνατότητές τους που βασίζονται στην τεχνολογία, πάντως, και όχι στις δυνάμεις τις σωματικές του κάθε Spiderman, είναι κοινές και ο παίκτης τις "ξεκλειδώνει" μόνο μία φορά (γίνονται διαθέσιμες στον άλλον Spiderman αυτόματα).
Και οι δύο υπερήρωες στο Spider-man 2 διαθέτουν πια στην γκάμα των επιλογών που έχουν, τόσο για την μετακίνηση πάνω από την Νέα Υόρκη όσο και για τις μάχες σώμα με σώμα, ορισμένες νέες δυνατότητες που αποδεικνύονται από εξαιρετικά χρήσιμες έως πρακτικά απαραίτητες. Στην μετακίνηση, αν και η αιώρηση με τον αραχνοϊστό είναι τόσο απολαυστική όσο ήταν πάντα και μάλιστα ομαλότερη, διαθέσιμη πολύ γρήγορα γίνεται και η επιλογή των Webwings, μικρών "φτερών" που ενσωματώνονται στις στολές των δύο υπερηρώων και τούς επιτρέπουν να "πετούν" για λίγο (ή περισσότερο αν ακολουθήσουν "αεροστοές" που τούς δίνουν πρόσθετη ώθηση). Τα Webwings και ένας ακόμη βοηθητικός μηχανισμός (που θα αφήσουμε τους παίκτες να ανακαλύψουν!) καθιστούν την "κλασική" μετακίνηση σε μεγάλες αποστάσεις πάνω από την Νέα Υόρκη περισσότερο άνετη, με την... "αυτόματη" μετακίνηση (fast travel) από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο να γίνεται διαθέσιμη κι αυτή από ένα σημείο και πέρα.
Το νέο στοιχείο στις μάχες σώμα με σώμα είναι η απόκρουση χτυπημάτων (parry), η οποία λειτουργεί περίπου όπως στα fighting games με ένα πρόσθετο πλεονέκτημα: με τον σωστό συγχρονισμό εκ μέρους του παίκτη αυτός και αποφεύγει να δεχθεί ζημιά, και "σαστίζει" τους αντιπάλους του για ελάχιστα δευτερόλεπτα (τα οποία μπορεί να εκμεταλλευτεί για ν' αντεπιτεθεί). Η επιλογή parry δεν είναι τόσο χρήσιμη με τους συνηθισμένους αντιπάλους των δύο Spiderman, γιατί κατά βάση... δεν την χρειάζονται με αυτούς, είναι όμως υπερπολύτιμη με τους δυσκολότερους επειδή και πολύ δυνατότερα χτυπούν, και έξτρα ανθεκτικοί στα "απλά" χτυπήματα των υπερηρώων είναι, οπότε θα πρέπει να "σαστίσουν" πρώτα για να δεχθούν σοβαρή ζημιά. Αυτό το στοιχείο αλλάζει κατά πολύ την ροή και τον ρυθμό των συγκρούσεων στις σεκάνς με τους "μεγάλους κακούς" του Spider-man 2, αλλά διευκολύνει πολύ τα πράγματα συγκριτικά με το να καταφεύγει κανείς μονίμως στην αποφυγή και τα τυχαία χτυπήματα.
Πέρα από τα τρία εντελώς νέα στοιχεία που έχει υλοποιήσει στους βασικούς μηχανισμούς του Spider-man 2 - την σύντομη πτήση με τα Webwings, την κίνηση parry και την αυτόματη μετακίνηση (fast travel) μέσα στην Νέα Υόρκη - η Insomniac έχει εξελίξει ή ισχυροποιήσει πρακτικά όλους τους υπόλοιπους, ωθώντας έτσι τον δείκτη ψυχαγωγίας του τίτλου ακόμη ψηλότερα. Οι Spiderman προς έλεγχο είναι δύο, για παράδειγμα, αλλά η Mary Jane έχει και αυτή περισσότερο ενεργό ρόλο με συγκεκριμένου τύπου αποστολές απ' ότι άλλοτε. Στην ήδη πολύ μεγάλη ψηφιακή Νέα Υόρκη των δύο προηγούμενων τίτλων έχουν προστεθεί δύο νέες περιοχές, το Queens και το Brooklyn, που επεκτείνουν σημαντικά τόσο το περιθώριο προς εξερεύνηση, όσο και το περιθώριο για δευτερεύουσες αποστολές που σχετίζονται με το περιβάλλον των Miles Morales και Peter Parker συγκεκριμένα.
Μιλώντας για τις διαθέσιμες αποστολές, η Insomniac έχει ολοφάνερα προσπαθήσει να επιτύχει μία ισορροπία ανάμεσα στο τί πρέπει να κάνει ο παίκτης και τί είναι προαιρετικό - και την έχει, εν πολλοίς, πετύχει: οι "σεναριακές" αποστολές, αυτές που προχωρούν την υπόθεση του τίτλου, χαρακτηρίζονται από αρκετή ποικιλία ώστε να μην έχουμε φαινόμενα... επαναληπτικότητας αχρείαστης, ενώ κάποιες από τις "δευτερεύουσες" μοιάζουν μεν μεταξύ τους, αλλά οι παίκτες έχουν την ελευθερία επιλογής να τις αναλάβουν αν και όποτε θελήσουν. Είναι, δε, ευκολότερο από ποτέ να εντοπιστούν μέσα στον εικονικό κόσμο του Spider-man 2 τόσο οι πρώτες όσο και οι δεύτερες (συνήθως δεν χρειάζεται καν να ψάξει κανείς γι' αυτές στο mini-map), βελτίωση σαφέστατα ευπρόσδεκτη σε σχέση με τους προκατόχους του.