Τα shoot' em up πρώτου προσώπου έχουν μακρά ιστορία, μεγαλύτερη από αυτή των περισσότερων σημερινών κατηγοριών video games - και ανάμεσά τους η σειρά των Unreal Tournament της Epic έχει ξεχωριστή θέση. Ούτε τα Quake, ούτε τα CounterStrike, ούτε φυσικά τα Call of Duty ή Battlefield αυτού του κόσμου κατάφεραν ποτέ να αποδώσουν την αίσθηση των συγκρούσεων στα UT, που θύμιζε... αθλητικό ματς από ένα σημείο και πέρα. Η κοινότητα που είχε συγκεντρώσει η σειρά των Unreal Tournament - ειδικά όσον αφορά στις επεκτάσεις (mods) και άλλο extra υλικό που ερασιτέχνες ή επαγγελματίες δημιουργούσαν για κάθε τέτοιο τίτλο - παραμένει από τις πλέον αξιοζήλευτες στο χώρο. Καμία έκπληξη, λοιπόν, που η Epic φιλοδοξεί να "αναστήσει" μετά από πολλά χρόνια αδράνειας τη σειρά, ανακοινώνοντας χθες πως ξεκινά την ανάπτυξη ενός καινούργιου UT. Η έκπληξη, αντιθέτως, βρίσκεται σε... όλα τα υπόλοιπα!
Όπως διευκρίνισε η ομάδα της Epic που αναλαμβάνει την ανάπτυξη του νέου Unreal Tournament, το όλο εγχείρημα θα είναι... απόλυτα αντισυμβατικό. Ο τίτλος θα δημιουργηθεί εξ αρχής με σκοπό να διατεθεί στο κοινό εντελώς δωρεάν: όχι με το μοντέλο "free to play", που ζητά στη συνέχεια χρήματα για να "αποκαλύψει" το περιεχόμενό του, αλλά δωρεάν στην ολότητά του. Η Epic αποδέχεται ένα ρίσκο όπως αυτό επειδή, γνωρίζοντας πόσο ενεργή είναι η κοινότητα του Unreal Tournament - και πόσο ευέλικτα τα εργαλεία τoυ μηχανισμού ανάπτυξης Unreal Engine 4.0, στην οποία θα βασίζεται - πιστεύει πως υπάρχει περιθώριο για ένα "κατάστημα" μέσα από το οποίο οι παίκτες θα μπορούν να αγοράζουν νέα πεδία μάχης, όπλα, επιλογές παιχνιδιού κλπ. Από τις πωλήσεις σε αυτό το Δικτυακό κατάστημα η Epic θα κρατά ένα ποσοστό και θα αποδίδει το υπόλοιπο στους δημιουργούς του περιεχομένου αυτού, ώστε να υπάρχει και κίνητρο γι' αυτούς, και έσοδα για τη συντήρηση της υπηρεσίας αυτής.
Η δωρεάν διάθεση του νέου Unreal Tournament είναι το ένα αξιοσημείωτο στοιχείο του. Το άλλο είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αναπτυχθεί: η Epic θέλει την συνεργασία, τη γνώμη και τις ιδέες της κοινότητας των UT σε κάθε τμήμα της όλης διαδικασίας. Εννοείται πως οι τελικές αποφάσεις για τα σημαντικά πράγματα θα ανήκουν στην Epic, όμως είναι η πρώτη φορά που video game βεληνεκούς ΑΑΑ "ανοίγει τις πόρτες" στο κοινό του τόσο διάπλατα και με την πρόθεση να αξιοποιήσει ουσιαστικά τις προτάσεις του. Το αμέσως πλησιέστερο πράγμα σε αυτό το "συμμετοχικό" είναι πιθανώς ο μηχανισμός χρηματοδότησης του KickStarter, ο οποίος επίσης προσφέρει έναν βαθμό αλληλεπίδρασης της ομάδας δημιουργίας ενός τίτλου με το κοινό που ενδιαφέρεται γι' αυτόν - με τη διαφορά ότι το κοινό αυτό έχει... ήδη πληρώσει για τον τίτλο, με όλα τα "παρατράγουδα" που αυτό μπορεί, επιβεβαιωμένο από πληθώρα παραδειγμάτων, να έχει.
Είναι προφανές πως η Epic δεν προχωρά στη δημιουργία ενός καινούργιου Unreal Tournament με τις προαναφερθείσες παραμέτρους βάσει... αγαθών προθέσεων και μόνο. Ένα νέο ποιοτικό UT θα ήταν η καλύτερη διαφήμιση για την Unreal Engine 4.0 ως μηχανισμού ανάπτυξης τίτλων "νέας γενιάς" - ας μην ξεχνάμε ότι η Unreal Engine 3.0 κατάφερε να καθιερωθεί σε τόσο μεγάλο βαθμό στην "προηγούμενη γενιά" hardware υποβοηθούμενη από τη σειρά των Gears of War, η οποία όμως δεν ανήκει πια στην Epic. Η συμμετοχή των φανατικών φίλων των Unreal Tournament, άλλωστε, είναι πολύ πιθανό να έχει ως αποτέλεσμα πολλή δουλειά "να βγει" με αυτόν τον τρόπο, ώστε να μην επιβαρυνθεί η Epic οικονομικά όσο θα επιβαρυνόταν μία τυπική εταιρεία σε ένα τυπικό σενάριο ανάπτυξης νέου video game. Από την άλλη, πολλοί ενθουσιώδεις και δημιουργκοί φίλοι των UT θα έχουν την ευκαιρία να δείξουν σε εκατομμύρια παίκτες (και στην Epic) το ταλέντο τους και ίσως να ακολουθήσουν μία καριέρα μέσα από αυτό - ο διάσημος CliffyB, ο κατά κόσμον Cliff Bleszinski, από την εμπλοκή του στα UT απέκτησε εντός Epic το ρόλο που τον οδήγησε στη θέση του διευθυντή ανάπτυξης των Gears of War. Σε κάθε περίπτωση... καινούργιο Unreal Tournament, για Windows, Linux και Mac OS-X. Τα υπόλοιπα, εν καιρώ!