Είδος: Action Adventure
Φορμά: PC
Τιμή: €59,99
Εταιρία: Sony
Διανομή: Sony Interactive Entertainment
Ακολουθώντας πιστά το πλάνο της που θέλει σταδιακά την κυκλοφορία για προσωπικούς υπολογιστές κάθε σημαντικού τίτλου της για PlayStation, η Sony διαθέτει σήμερα στο κοινό των PC gamers το God of War: Ragnarok των PS4/PS5 - και μάλιστα στην πλέον ολοκληρωμένη μορφή του, αυτή που εμπεριέχει και την πρόσθετη επιλογή παιχνιδιού Valhalla που είχε γίνει διαθέσιμη δωρεάν πέρσι τον Δεκέμβριο. Οι κάτοχοι PC έχουν ήδη θετικότατη πρώτη εμπειρία με τα God of War από την προσεγμένη μεταφορά για τα συστήματά τους της αρχικής έκδοσης του 2018, όμως στο τελευταίο τρίμηνο του 2024 δικαιολογημένα μπορεί να πει κανείς πως... "έχει ανέβει ψηλά ο πήχυς" και πως οι απαιτήσεις που έχουμε πλέον από αυτές τις "ενισχυμένες" επανεκδόσεις σε Η/Υ είναι περισσότερες. Συν τοις άλλοις οι PC gamers χρειάστηκε να περιμένουν δύο ολόκληρα χρόνια για το God of War: Ragnarok. Ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους;
Ο τίτλος σεναριακά συνδέεται με τρόπο φυσικό και συνάμα... ευέλικτο με τον προκάτοχό του, ο οποίος στην ουσία επανεκκίνησε την σειρά αυτή τίτλων για την Sony. Μετά από την προαιρετική μίνι-εισαγωγή τύπου "Previously, in God of War", όπου εξηγείται εν τάχει τί συνέβη σ' εκείνον τον τίτλο, οι παίκτες συναντούν εκ νέου τον Kratos και τον Atreus κατά τι μεγαλύτερους σε ηλικία και αλλαγμένους. Ο τρόπος σύνδεσης είναι φυσικός κι ευέλικτος μαζί γιατί οι πρώτες αυτές σκηνές θα μπορούσαν μεν κάλλιστα να συμβαίνουν αμέσως μετά το τέλος του αρχικού GoW, όμως τα χρόνια που έχουν περάσει υποννοείται με διάφορους τρόπους πως έχουν φέρει αλλαγές στην ζωή και των δύο βασικών χαρακτήρων.
Τα τρία αυτά χρόνια ο Σπαρτιάτης ημίθεος και το αγόρι προσπαθούσαν να ζήσουν στην Midgard περνώντας απαρατήρητοι, απομακρυσμένοι από συγκρούσεις με θεούς ή θνητούς. Όμως η Freya - η μητέρα του θεού Baldur που οι δύο συμπρωταγωνιστές είχαν σκοτώσει στο τέλος του God of War - ζητά επίμονα εκδίκηση, στην χώρα επικρατεί ήδη ο "βαθύς χειμώνας" (Fimbulwinter) που σύμφωνα με τις προφητείες προηγείται της μυθολογικής καταστροφής που ονομάζεται Ragnarok, οπότε μετά από μία σειρά γεγονότων και αποκαλύψεων οι Kratos και Atreus αναγκάζονται να εμπλακούν για μια ακόμη φορά στα... των Σκανδιναβών θεών για να την αποτρέψουν.
Χωρίς να αποκαλύψει ο,τιδήποτε άλλο για την υπόθεση του God of War: Ragnarok και την εξέλιξή της - αν και φυσικά δεν υπάρχουν πολλά... κρυφά ακριβώς γι' αυτό μετά από δύο χρόνια δημοσιότητας - το Αθηνόραμα Digital οφείλει να υπογραμμίσει δύο πράγματα. Πρώτον, πως πρόκειται συνολικά για ένα από τα περισσότερο καλογραμμένα σενάρια που έχει συναντήσει ποτέ όχι μόνο σε τίτλο της Sony για PlayStation, αλλά σε οποιοδήποτε video game για οποιοδήποτε φορμά. Tο God of War του 2018 φαντάζει... μονοδιάστατο συγκριτικά, καθώς το Ragnarok ακολουθεί μονοπάτι που ελίσσεται, παίρνει τροπή απρόσμενη σε πολλές περιπτώσεις και αποδίδει απείρως καλύτερα την αίσθηση του λεγόμενου "κινηματογραφικού storytelling", όπου παρακολουθούμε ένα σενάριο να οδεύει από ένα σημείο "Α" σε ένα σημείο "Β" και προς έναν προορισμό ίσως αναπόφευκτο, μα όχι απαραίτητα γνωστό.
Δεύτερον, το σενάριο του God of War: Ragnarok από πλευράς ψυχογραφίας δεν... ασχολείται μόνο με τους πρωταγωνιστές όπως ο προκάτοχός του. Ναι, ο τίτλος "μπαίνει στον κόπο" με καλοσκηνοθετημένους διαλόγους να εξηγήσει πώς και πόσο έχουν αλλάξει οι Kratos και Atreus λόγω της προηγούμενής τους περιπέτειας, όμως μέσα από τους διαλόγους τους με άλλους χαρακτήρες μαθαίνουμε αυτή τη φορά πολύ περισσότερα για τα κίνητρα και των δεύτερων. Ο Kratos στο νέο God of War εμφανίζεται περισσότερο ενδοσκοπικός, διαλλακτικός και ευαίσθητος από ποτέ, με τον Atreus να θυμίζει τυπικό... teenager, πεισματάρη και αντιδραστικό συχνά, μα σωστό πολεμιστή πια, με εμπιστοσύνη στον εαυτό του και τις δυνατότητές του. Η εμμονή του για απαντήσεις είναι χαρακτηριστική της ηλικίας του, όπως και η συμπεριφορά του Kratos ως υπερπροστατευτικού γονιού (με τσεκούρι), οπότε... όλα στη θέση τους!
Παρ' ότι η έμφαση παραμένει στην καταιγιστική δράση, το Santa Monica Studio έχει δώσει αυτή τη φορά πιο πολλή σημασία σε ορισμένα άλλα στοιχεία - κι επικροτούμε. Οι περιβαλλοντικοί γρίφοι (environmental puzzles) για παράδειγμα - που ζητούν από τον παίκτη να σπάσει, μετακινήσει, συνδυάσει κλπ. αντικείμενα στον γύρω χώρο προκειμένου να ξεπεράσει κάποιο εμπόδιο και να προχωρήσει - όχι μόνο είναι πιο πολλοί σε αριθμό, μα και περισσότερο έξυπνοι. Oρισμένοι μάλιστα απαιτούν όχι μόνο συνεργασία ανάμεσα σε Kratos και Atreus, αλλά ενίοτε και συγκεκριμένες ιδιότητες στην χρήση των όπλων τους. Οι συγκρούσεις με μεγαλύτερους αντιπάλους (bosses και mini bosses) είναι επίσης συχνότερες απ' ότι στο God of War του 2018, τόσο στο κυρίως σεναριακό τμήμα του Ragnarok όσο και στις παράπλευρες αποστολές που μπορεί να αναλάβει ο παίκτης - κάτι ευπρόσδεκτο κι ας αυξάνει την δυσκολία του τίτλου.
Μιλώντας για αυτές τις παράπλευρες αποστολές - που το Santa Monica Studio ονομάζει "χάρες" (Favors) στο Ragnarok - είναι ένας ακόμη τομέας στον οποίο έχουν γίνει σωστές επιλογές. Όχι μόνο είναι πολλές σε αριθμό, περισσότερες απ' όσο περιμέναμε, αλλά κι απρόσμενα διαφορετικές μεταξύ τους (ορισμένες δε ευχάριστα πρωτότυπες). Μπορεί να μην συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη της υπόθεσης, όμως προσθέτουν πολλές, πάρα πολλές ώρες απολαυστικής δράσης στο God of War: Ragnarok. Πόσες; Δεν... γνωρίζουμε με σιγουριά, καθώς δεν κατορθώσαμε να τις ολοκληρώσουμε όλες - μα αν οι πιο πολλοί παίκτες χρειαστούν π.χ. 25-30 ώρες για το σεναριακό τμήμα του τίτλου, τότε οι παράπλευρες αποστολές πιθανότατα είναι άλλης τόσης διάρκειας!