Δηλαδή... νέα τεχνολογία κατασκευής, νέες οθόνες για PC! H Sharp ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες ότι έχει ξεκινήσει η λειτουργία της καινούργιας της μονάδας στην περιοχή Kameyama, στην Ιαπωνία, η οποία κατασκευάζει οθόνες τεχνολογίας IGZA (indium gallium zinc oxide). Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει δύο πράγματα: πρώτον, εξοικονόμηση ενέργειας σε εντυπωσιακό συχνά βαθμό (έως και 80% σε κάποιες περιπτώσεις), καθώς οι οθόνες που είναι κατασκευασμένες με αυτήν δεν χρειάζονται τον υποφωτισμό σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο οι παρούσες οθόνες. Δεύτερον, σημαντικά υψηλότερo λόγο PPI: τα pixel που αυτές οι οθόνες αξιοποιούν είναι πολύ μικρότερα και, κατά συνέπεια, στις γνωστές διαγωνίους χωρούν πολύ περισσότερα. Έτσι, θα έχουμε monitor σχεδόν ιδιοτήτων "Retina", αλλά σε μεγέθη κατάλληλα για χρήση σε desktop και laptop PC.
Τα πρώτα δείγματα που υπόσχεται η Sharp πρακτικά διπλασιάζουν τον αριθμό από pixel στον οποίο είχαν... "κολλήσει" εδώ και χρόνια οι οθόνες των PC. Το πρώτο τέτοιο δείγμα προσφέρει στις 32 ίντσες ανάλυση 3840x2160 pixel, κάτι που "μεταφράζεται" σε 140 PPI. Αυτά απέχουν μεν από τα περίπου 300 PPI ενός iPhone4, όμως και από μεγαλύτερη απόσταση θα τα βλέπει κανείς, και σημαντικό βήμα μπροστά είναι σε σχέση με τα παρόντα 72. Το δεύτερο δείγμα οθόνης θα προσφέρει στις 10 ίντσες (κατάλληλες για tablet και laptop της υπερφορητής κατηγορίας) ανάλυση 2560x1600 pixel, την οποία μόνο οθόνες των 30 ιντσών προσφέρουν σήμερα. Στη δεύτερη περίπτωση ο αριθμός των PPI ξεπερνά τα 300, αποδίδοντας καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα τόσο σε σχέση με ένα iPhone4, όσο και σε σχέση με τον σημερινό "βασιλιά", το iPad 3.
H Sharp θα χρησιμεύσει, στο πλαίσιο που περιγράψαμε, ως προμηθευτής γι' αυτές τις οθόνες: κοινώς θα είναι άλλοι οι κατασκευαστές που θα προσφέρουν τα εμπορικά προϊόντα στα οποία αυτές θ' αξιοποιούνται. Και απομένει να δούμε δύο πράγματα. Ένα: ποιός θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής που θα προσφέρει αυτές τις εξελιγμένες οθόνες; Πολλοί - λόγω... κεκτημένης ταχύτητας ίσως - εικάζουν πως θα είναι η Apple, ίσως μάλιστα στην ανανέωση των MacBook Pro και Air που αναμένουμε μέσα στο επόμενο δίμηνο. Δύο: ποιό λειτουργικό σύστημα θα τις αξιοποιεί; Τόσο το OS-X όσο και τα Windows δεν υποστηρίζουν σήμερα αυτές τις οθόνες σημαντικά υψηλότερης πυκνότητας. Για να το κάνουν σωστά, θα πρέπει ν' αναπτυχθεί ένας μηχανισμός προβολής γραφικών ανεξαρτήτως ανάλυσης (resolution independent OS graphics), κάτι όχι τόσο απλό. Θα είναι η Apple η πρώτη εταιρεία που θα προσφέρει κάτι τέτοιο τον Ιούνιο; Μακάρι, αλλά... ίδωμεν!