banner

Apple TV: μεγάλη άνοδος λόγω της εικόνας 4Κ

To media player του αμερικανικού κολοσσού αυξάνει θεαματικά τις ώρες χρήσης του, διεκδικεί περισσότερα

Η Apple πάντοτε θεωρούσε την παρουσία της στο σαλόνι ως δευτερεύουσα, εξ ου και η έμφαση στους Η/Υ Mac, στα iPhone και τα iPad με περιορισμένες τις δραστηριότητές της όσον αφορά στο media player που ονομάζει Apple TV (και σίγουρα την... μυθική τηλεόραση Apple TV που δείχνει πια εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθεί ποτέ). Όμως η κυκλοφορία, επιτέλους, της έκδοσης υπερυψηλής ευκρίνειας (εικόνας 4Κ) του Apple TV θα μπορούσε να αλλάξει την γνώμη του αμερικανικού κολοσσού για τις προοπτικές της κατηγορίας αυτής συσκευών, αν τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η εταιρεία ερευνών Conviva ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα (και δεν έχουμε κανέναν λόγο να πιστεύουμε το αντίθετο).

Αυτό προκύπτει από την καταγραφή των δεδομένων χρήσης που η Conviva συγκεντρώνει για λογαριασμό μεγάλων τηλεοπτικών δικτύων σε όλο τον κόσμο. Βάσει αυτών το Apple TV σημείωσε αύξηση χρήσης της τάξης του 710% (!) σχεδόν μέσα στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί μόνο στην είσοδο του μοντέλου 4Κ στην αγορά και της ευρείας διάθεσης ταινιών υπερυψηλής ευκρίνειας μέσω iTunes. Έτσι το Apple TV εξισώνει πρακτικά το ποσοστό χρήσης του με αυτό του δημοφιλέστατου FireTV της Amazon και του Xbox της Microsoft, με μόνο το PlayStation και τον κυρίαρχο αυτής της κατηγορίας, το Roku, να έχουν μεγαλύτερα ποσοστά. Αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό και στο δεύτερο τρίμηνο, το Apple TV δεν θα ισοβαθμίσει το Roku (η διαφορά στην υπάρχουσα πελατειακή τους βάση είναι πολύ μεγάλη) αλλά θα... πλησιάσει απειλητικά το PlayStation και θα διεκδικήσει με αξιώσεις την θέση του δεύτερου δημοφιλέστερου media player που υπάρχει.

Η έρευνα της Conviva επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά αυτό που και οι περισσότεροι από μας διαπιστώσουν σε καθημερινή βάση: η χρήση υπηρεσιών όπως οι Netflix, Amazon Video, Hulu κλπ., καθώς και η θέαση ταινιών μέσω iTunes ή Google Play λαμβάνουν χώρα πλέον σε ποσοστό άνω του 70% (!) μέσω apps και μόνο, με άλλα λόγια είτε με τα ενσωματωμένα apps των τηλεοράσεων είτε μέσω των αντίστοιχων apps σε smartphones/tablets. Λιγότερο από το 30% της συνολικής θέασης αφορά σε Web browsers, ανεξαρτήτως συσκευής. Η ευκολία και αμεσότητα πρόσβασης και χρήσης των apps για αυτόν τον σκοπό δείχνει να έχει παραγκωνίσει ανεπιστρεπτί πλέον και αυτήν την πλευρά των προσωπικών υπολογιστών, με πολύ μικρές πιθανότητες αλλαγής και αυτής της τάσης του καταναλωτικού κοινού. Από μερικές απόψεις... δίκαιο.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner