CES 2018, Sony: ασφαλείς επιλογές, πρόοδος προβλέψιμη

Οι Ιάπωνες βελτιώνουν παρόντα τους προϊόντα στα σημεία, θέτουν τον πήχυ μάλλον χαμηλά

O ιαπωνικός κολοσσός αξιοποιεί την CES στις πιο πολλές περιπτώσεις έτσι ώστε να προωθήσει τις τηλεοράσεις και τα προϊόντα home cinema που διαθέτει - όμως φέτος δείχνει να έδωσε περισσότερη σημασία στον ήχο όχι μόνο στο πλαίσιο της αμερικανικής έκθεσης, αλλά και της στρατηγικής του γενικότερα. Μόνο έτσι εξηγείται το γεγονός ότι μόνο δύο από τις οκτώ ανακοινώσεις του αφορούσαν σε τηλεοράσεις και player ενώ σχεδόν όλες οι άλλες σε μεγάλα ηχεία τύπου... party (όχι home cinema), ακουστικά, ηχοσυστήματα και ηχόμπαρες. Από την άλλη, ίσως υπάρχει κατανοητός ή και δικαιολογημένος λόγος γι' αυτό: με τις ZD9 και A1 το 2017 η Sony άγγιξε τόσο υψηλό επίπεδο ποιότητας στις τηλεοράσεις, που μόνο βελτιώσεις "στα σημεία" ήταν εφικτές για το 2018. Και αυτές ήταν που, εν πολλοίς, λάβαμε από τον ιστορικό κατασκευαστή.

Η Sony με την νέα χρονιά προωθεί την δεύτερη γενιά τηλεοράσεων OLED της, την οποία ονομάζει AF8: οι οθόνες συνεχίζουν βεβαίως να είναι κατασκευής LG, όμως οι Ιάπωνες έχουν αλλάξει κάποια πράγματα (ο σχεδιασμός είναι μάλλον "κλασικός" πλέον με τυπική βάση και όχι ο πρωτότυπος αλλά αμφιλεγόμενος περσινός) και προσθέσει κάποια άλλα (όπως την συμβατότητα με τεχνολογία χρώματος Dolby Vision και την χρήση φωνητικών εντολών μέσω Google Assistant εξ αρχής). Αυτά πάντως θα τα προσφέρει και η περσινή σειρά Α1 με αναβάθμιση λογισμικού οπότε - με δεδομένο το γεγονός ότι οι τηλεοράσεις αυτές στηρίζονται στον ίδιο επεξεργαστή εικόνας και στις ίδιες τεχνολογίες βελτίωσής της - θα λέγαμε ότι στις OLED η Sony επιδιώκει να επεκτείνει την περσινή της επιτυχία και όχι να τοποθετηθεί καινοτομικά πάνω από τις ανταγωνίστριές της (LG και Panasonic).

Πέραν των OLED η Sony διατηρεί φυσικά τις τρεις σειρές τηλεοράσεων LED/LCD - εισαγωγική, μέση και ανώτερη ονομάζοντάς τις XF80, XF85 και XF90 αντίστοιχα - με περισσότερο μοντέρνο σχεδιασμό και ένα μόνο νέο στοιχείο: την λειτουργία X-Motion Clarity με την οποία καταστέλει το φαινόμενο της ασάφειας εικόνας σε γρήγορη κίνηση. Όπως και στην περίπτωση των νέων OLED, δε, προωθεί δυναμικά την συνεργασία των τηλεοράσεων αυτών με τα "έξυπνα ηχεία" τύπου Amazon Echo ή Google Home για χειρισμό των πρώτων μέσα από τα δεύτερα με φωνητικές εντολές. Για την ώρα, ωστόσο, μικρού ενδιαφέροντος είναι φυσικά η συγκεκριμένη δυνατότητα για το ελληνικό κοινό.

Σε άλλα προϊόντα home cinema ο ιαπωνικός κολοσσός θα... ευχαριστήσει και δυσαρεστήσει μαζί: το νέο του player για δίσκους UHD Blu-ray, το UBP-X700, κατορθώνει να δείχνει αριθμητικά κατώτερο του πολύ καλού περσινού X800, αλλά να κοστίζει μόλις €300 και να υποστηρίζει αναπαραγωγή ταινιών με χρωματική απόδοση Dolby Vision (την οποία η Sony ισχυρίζεται πως δεν μπορεί να προσθέσει στο ακριβότερο X800 με αναβάθμιση λογισμικού). Το ίδιο κατορθώνει και η πρώτη ηχόμπαρα HT-ZF9 της Sony που εξομοιώνει απόδοση ήχου Dolby Atmos με διάταξη ηχείων μόνο 3.1 (ενώ οι Ιάπωνες έχουν διαθέσει στο εμπόριο κατά πολύ ικανότερες τεχνικά ηχόμπαρες ήδη), καθώς και ο πρώτος ενισχυτής DH790 που προσφέρει συμβατότητα με Dolby Atmos και DTS:X (ενώ οι κορυφαίοι της ενισχυτές ακόμη την στερούνται). Άξια αναφοράς πάντως είναι η νέα "εισααγωγική" ηχόμπαρα διάταξης 2.1 HT-SF200 η οποία με €250 προσφέρει φέτος σχεδόν όλες τις καθημερινές ευκολίες των καλύτερων περσινών μοντέλων της Sony.

Μόνη εξαίρεση σε μία παρουσία σε CES που σαφέστατα δεν διεκδικεί δάφνες στην ιστορική πορεία της Sony ήταν αυτή του νέου LSPX-A1, της λεγόμενης σειράς lifestyle προβολέων των Ιαπώνων που αποδίδουν εικόνα πάνω σε τοίχο από πολύ κοντινή απόσταση τοποθετούμενοι στο πάτωμα (short-throw). O LSPX-A1 είναι ο πρώτος τέτοιος προβολέας της Sony τεχνολογίας laser και κοστίζει $30.000, καταλαμβάνοντας μια θέση ανάμεσα στον κορυφαίο VW5000ES των Ιαπώνων ($60000) και τον πρόσφατο VW760ES ($15000), στο έπιπλό του ωστόσο ενσωματώνει και πλήρες σύστημα απόδοσης ήχου σε 360 μοίρες (!), ικανοποιητικότατο για θέαση όχι υψηλών ηχητικών απαιτήσεων προγράμματος από ποικιλία πηγών. Με φωτεινότητα στα 2500 lumens μπορεί να αποδώσει και υλικό χρωματικής τεχνολογίας HDR, ενώ οι 120 ίντσες διαγωνίου που μπορεί να προσφέρει είναι υπεραρκετές για τα περισσότερα σαλόνια σήμερα. Καθόλου, μα καθόλου άσχημα... για ουκ ολίγα, βέβαια!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ