Η ανάλυση των οθονών 4Κ έχει και άλλα πρακτικά οφέλη πέρα από αυτό της αύξησης ποιότητας της εικόνας. Η εικόνα 3D στις οθόνες αυτές, για παράδειγμα, είναι πλέον αληθινά υψηλής ευκρίνειας (1080p) όταν η στερεοσκοπική εικόνα είναι παθητική, όχι... 540p όπως είναι στην πραγματικότητα με τις παρούσες οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Η διαίρεση της ανάλυσης "ανά μάτι" που γίνεται στις σημερινές τηλεοράσεις HD γίνεται και στις τηλεοράσεις 4Κ, αλλά επειδή οι γραμμές είναι εξ αρχής 2160, το αποτέλεσμα είναι δύο πεδία, το καθένα ανάλυσης 1080p. Υπάρχουν, δε, και άλλοι τρόποι να εκμεταλλευτεί κανείς αυτή την διαίρεση: οι τηλεοράσεις 4Κ της Sony, για παράδειγμα, ενσωματώνουν τη λειτουργία Simulview, η οποία επιτρέπει σε δύο παίκτες να παίζουν games συνεργατικά στο PS3 όχι ο καθένας "στο δικό του μισό της οθόνης", αλλά με ειδικά γυαλιά ο καθένας σε... πλήρη (!). Φυσικά αυτό πρέπει να υποστηρίζεται και από τον εκάστοτε τίτλο (δεν το κάνουν όλοι), είναι όμως μια ενδιαφέρουσα bonus δυνατότητα.
Τον τετραπλάσιο αριθμό από pixel οι τηλεοράσεις υπερυψηλής ευκρίνειας μπορούν ν' αξιοποιήσουν με διάφορους άλλους τρόπους. Με ένα PS4, για παράδειγμα, θα μπορεί να βλέπει κανείς σαφώς καλύτερα τις ψηφιακές του φωτογραφίες (σε λιγότερο zoom-out και τη σχετική απώλεια ποιότητας) σε μία οθόνη 4Κ. Εφικτή θα είναι π.χ. η παράθεση ενός Twitter stream δίπλα στο τηλεοπτικό πρόγραμμα που παρακολουθεί κανείς: η περίφημη πρακτική της "δεύτερης οθόνης", αλλά... στην ίδια οθόνη! Υπάρχουν, δε, πρακτικά οφέλη της εικόνας 4Κ που δεν θα εισπράξουμε αύριο, αλλά σε βάθος χρόνου, όπως το διευρυμένο χρωματικό φάσμα Rec. 2020 που αναφέραμε χθες: συσκευές σύλληψης ή αναπαραγωγής του θα κυκλοφορήσουν αργότερα, όταν όμως αυτό γίνει οι χρωματικοί τόνοι που θ' αποδίδονται από μία τηλεόραση υπερυψηλής ευκρίνειας θα είναι σημαντικά περισσότεροι από τους αντίστοιχους σε μία τηλεόραση "απλώς" υψηλής.
Μπορεί οι τηλεοράσεις και οι προβολείς που αποδίδουν εικόνα 4Κ να έχουν διαφορετικό χαρακτήρα, όμως παραλληλισμοί με... μεγάλες δόσεις αλήθειας μπορούν να γίνουν με άλλες προϊοντικές κατηγορίες. Έχοντας δει τα σύγχρονα smartphones, θα γυρνούσε κανείς στα μοντέλα προ 2007, ανάλυσης... 480 χραμμών ή χαμηλότερης; Έχοντας δει τις οθόνες ανάλυσης 1440 ή 1600 ή 1800 γραμμών, θα γυρνούσε σε αυτές των 800 ή 768 γραμμών; Η απάντηση είναι, φυσικά, όχι - και γι' αυτό το λόγο η υπερυψηλή ευκρίνεια είναι στα μάτια μας σημαντικός σταθμός στην εξέλιξη της οικιακής εικόνας, σε αντίθεση με την εικόνα 3D, χωρίς την οποία... επιβιώνουμε άνετα ομολογουμένως. Η προσέγγιση της πραγματικότητας σε αυτό που παρακολουθούμε ήταν πάντα, και παραμένει, "το Άγιο Δισκοπότηρο" της ψηφιακής εικόνας, είτε πρόκειται για ταινίες, σειρές, σπορ, games, είτε για ο,τιδήποτε άλλο κινείται στην οθόνη. Η εικόνα 4Κ είναι ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή - και ως τέτοιο, είναι... από μόνη της όφελος!