Στα προηγούμενα άρθρα της Αθηνόραμα Digital 4Κ Week αναλύσαμε τί ακριβώς είναι η υπερυψηλή ευκρίνεια και τί προσφέρει στο κοινό σε σχέση με την τεχνολογία προβολής που διαδέχεται, τη σημερινή υψηλή ευκρίνεια δηλαδή. H πλευρά του εξοπλισμού με τον οποίο σχετίζεται η εικόνα 4Κ μπορεί να είναι στα πρώτα της βήματα, αλλά είναι ήδη συναρπαστική. Το θέμα είναι πως δεν είναι... η μόνη πλευρά που οφείλει να συμπεριλάβει κανείς στην εξίσωση: υπάρχει και η πλευρά του περιεχόμενου - εκπομπές, ταινίες, σειρές, games - που έχει άμεση σχέση με την υλική, αυτή των προϊόντων δηλαδή. Όσον αφορά σε αυτήν την πλευρά, λοιπόν, που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή;
Η απάντηση μπορεί να είναι μόνο μία και είναι απλή: βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο όπου στεκόμασταν στις αρχές του 2005. Οι τηλεοράσεις και οι προβολείς εικόνας 4Κ διατίθενται στα καταστήματα, υλικό όμως ειδικά φτιαγμένο γι' αυτές - στη δική τους υπερυψηλή ευκρίνεια δηλαδή - δεν υπάρχει ακόμη ευρέως διαθέσιμο εμπορικά. Δεν υπάρχει με την έννοια π.χ. που υπάρχουν ταινίες σε Blu-ray ή ενοικίαση/πώληση ταινιών μέσω Δικτύου για τις συσκευές της σημερινής υψηλής ευκρίνειας. Ευτυχώς, τα πράγματα δείχνουν να είναι καλύτερα σήμερα απ' ότι τότε... και εξηγούμε γιατί.
Όταν η αγορά της οικιακής εικόνας έκανε τη μετάβαση από την συμβατική στην υψηλή ευκρίνεια (εννοώντας την ανάλυση 1080p και όχι την 720p του 2003-2004), πρακτικά όχι απλώς δεν υπήρχε αληθινά HD υλικό για το καταναλωτικό κοινό, αλλά ούτε καν οι τρόποι για να προσφερθεί. Σήμερα υπάρχουν και τα δύο: το Hollywood... "έμαθε το μάθημά του" από τότε και οι ταινίες που έχουν δημιουργηθεί την τελευταία δεκαετία σχεδόν είτε έχουν γυριστεί απευθείας σε 4K, είτε έχει προβλεφθεί να "σαρωθούν" κι αναβαθμιστούν κατάλληλα σε αυτήν την ανάλυση. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τη Sony, της οποίας τα τμήματα τεχνολογικών προϊόντων και ταινιών σαφώς είχαν συνεργαστεί ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα για τη μετάβαση στην υπερυψηλή ευκρίνεια (ένας mini κατάλογος με τις ταινίες της εταιρείας γυρισμένες σε 4Κ βρίσκεται εδώ), αλλά για όλες σχεδόν τις μεγάλες κινηματογραφικές. Ένα το κρατούμενο.