Βάσει των όσων γνωρίζετε λοιπόν σήμερα αναφορικά με τα σχέδια της Epson για το 2019, υπάρχει πιθανότητα η εταιρεία να προχωρήσει στην παρουσίαση προβολέων πλήρους ανάλυσης 4Κ, έστω και στην κατηγορία premium άνω π.χ. των €7000-€10000;
Με τα παρόντα δεδομένα - και ακριβώς λόγω όλων όσων προανέφερα - προσωπικά θεωρώ πως σωστά η Epson δεν έχει ακόμη προχωρήσει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση προβολέων πλήρους ανάλυσης 4Κ, όποιο κι αν κατέληγε να είναι το κόστος απόκτησής τους. Την τεχνογνωσία, ωστόσο, την έχουμε. Αν η εταιρεία κρίνει μελλοντικά πως την τεχνολογία αυτή απόδοσης εγγενούς εικόνας 4Κ των μεγάλων, επαγγελματικών προβολέων μπορεί να την φέρει στην αγορά των home cinema με τρόπο ουσιαστικό και επικερδή, θα το κάνει. Αλλά δεν θεωρώ πως αυτό θα συμβεί μέσα στο 2019, καθώς για την τρέχουσα χρονιά έχουμε εστιάσει σε άλλους τομείς της αγοράς.
Ανακοινώσατε πρόσφατα μία τριάδα προβολέων με την ικανότητα να αξιοποιούν εναλλάξιμους φακούς (interchangeable lenses) για ημιεπαγγελματική ή επαγγελματική χρήση. Μπορείτε να μάς εξηγήσετε με απλά λόγια τα πρακτικά οφέλη αυτών των μοντέλων και να σκιαγραφήσετε κάποια σενάρια χρήσης που αυτά διευκολύνουν σε σχέση π.χ. με άλλα συνήθη μοντέλα προβολέων της Epson;
Τα οφέλη σχετίζονται κυρίως με την ευελιξία τοποθέτησης ενός προβολέα μέσα σε έναν δεδομένο χώρο και την διαγώνιο της εικόνας που χρειάζεται ο πελάτης από αυτόν. Οι προβολείς αυτοί με τους κατάλληλους φακούς μπορούν π.χ. να τοποθετηθούν πιο κοντά απ' ότι θα ήταν κάτω από κανονικές συνθήκες απαραίτητο για πολλών ιντσών εικόνα, ώστε να μην βρίσκονται κοντά στο κοινό και ενδεχομένως να ενοχλούν. Ή, αντιστρόφως, με άλλους φακούς οι ίδιοι προβολείς μπορούν να αποδώσουν μεγάλη εικόνα από πολύ μακριά, π.χ. πίσω από το κοινό σε μία θεατρική παράσταση. Αυτά τα μοντέλα μπορούν γενικώς να αποδώσουν σε καλλιτεχνικούς χώρους, συνεδριακούς χώρους, εκπαιδευτικούς χώρους με την ίδια ποιότητα αποτελέσματος, τοποθετημένοι κάθε φορά με τρόπο διαφορετικό.
Τί έχει, κατά την προσωπική σας άποψη, περισσότερη σημασία στην απόδοση της οικιακής κινηματογραφικής εικόνας: η υψηλότερη ανάλυση ή η υψηλότερη φωτεινότητα και ο τρόπος που αυτή σχετίζεται με την απόδοση υλικού τεχνολογίας HDR;
Προσωπική μου γνώμη; Η φωτεινότητα. Δίχως πολλά lumens στην προβολή της εικόνας δεν λαμβάνει κανείς τα λαμπερά χρώματα που το οικιακό κοινό (συνηθισμένο κι απ' την τηλεοπτική εικόνα) θέλει να εισπράττει από έναν προβολέα. Η μεγαλύτερη ανάλυση μπορεί να προσθέσει στην προβαλλόμενη εικόνα περισσότερη λεπτομέρεια, όμως αν λόγω χαμηλής φωτεινότητας η συνολική εικόνα είναι υποτονισμένη και μουντή, αφενός πολλές λεπτομέρειες χάνονται, αφετέρου το οπτικό αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό.
Συν τοις άλλοις η αυξημένη φωτεινότητα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά στο ποιές συνθήκες περιβάλλοντος φωτισμού μπορούν να επικρατούν στον χώρο. Αν παρακολουθεί κανείς κάτι π.χ. στο ημίφως και όχι σε απόλυτο σκοτάδι, όπως συμβαίνει πολύ συχνά στο οικιακό περιβάλλον, η υψηλή φωτεινότητα θα κρατήσει περισσότερη λεπτομέρεια ορατή στην εικόνα. Με την πτώση της αντίθεσης λόγω περιβάλλοντος φωτισμού, η υψηλή ανάλυση όχι. Σε κάθε περίπτωση είναι οι συνθήκες θέασης εκείνες που θα ορίσουν την επιλογή του προϊόντος και των απαιτούμενων χαρακτηριστικών.
Βάσει των στοιχείων πωλήσεων και χρήσης των προϊόντων σας στην κατηγορία των προβολέων την τελευταία π.χ. διετία, διακρίνετε ακόμη ενδιαφέρον των καταναλωτών στην θέαση περιεχομένου 3D; Το δικό μας έχει μεν... σβήσει οριστικά, αλλά μία επίσκεψη στα forum των φανατικών της οικιακής προβολής οδηγεί σε διαφορετικά συμπεράσματα!
Αν κρίνει οποιοσδήποτε χωρίς στοιχεία πωλήσεων στα χέρια του, είναι όντως εύκολο να σχηματίσει συγκεχυμένη εικόνα - το γεγονός επίσης πως σε ουκ ολίγες κινηματογραφικές αίθουσες συνεχίζουν να προβάλλονται ταινίες 3D, αλλά και ότι πολλές ταινίες συνεχίζουν να πωλούνται σε μορφή Blu-ray 3D, συντελεί στην εντύπωση πως ίσως υπάρχει ενδιαφέρον γι' αυτές. Η Epson διαθέτει πολλαπλά μοντέλα προβολέων με δυνατότητα απόδοσης στερεοσκοπικής εικόνας και στο προωθητικό της υλικό δεν παραλείπει ν' αναφέρει και αυτήν την λειτουργία ως προσόν τους. Το γεγονός, ωστόσο, πως αγοράζονται πια από τους ίδιους τους καταναλωτές πάρα πολύ λίγα από τα απαραίτητα ενεργά γυαλιά 3D για τους προβολείς αυτούς, "προδίδει" το γεγονός ότι ακόμη και όσοι έχουν στην διάθεσή τους την λειτουργία αυτή, δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα να την αξιοποιήσουν.