Μπορεί οι τηλεοράσεις υπέρ-υπερυψηλής ευκρίνειας, οι ανάλυσης εικόνας 8Κ δηλαδή, να είναι ακόμη - βάσει πολλών λόγων - για... ολίγους και εκλεκτούς, όμως οι κατασκευαστές εκείνοι που πρωταγωνιστούν στην εξέλιξη της κατηγορίας έχουν εκ των πραγμάτων... υποχρέωση σχεδόν να παρουσιάσουν μοντέλα που αναδεικνύουν την νέα αυτή τεχνολογία. Την αρχή είχε κάνει πέρυσι το χειμώνα (έστω και με πρόταση που είχε πολλές ελλείψεις και "θέματα") η Samsung, συνέχισε στις αρχές του φετινού καλοκαιριού η Sony (με εντυπωσιακές προτάσεις που όμως έχουν επίσης τα δικά τους "θέματα") και όλα δείχνουν πως το υπόλοιπο της τρέχουσας χρονιάς ανήκει στην LG - τόσο στις τηλεοράσεις OLED 8Κ, όμως, όσο και στις LED/LCD 8Κ!
Πράγματι - όπως είχε ανακοινώσει στην CES 2019 τον Γενάρη - η LG θα διαθέσει στην αγορά δύο διαφορετικά μοντέλα τηλεοράσεων 8Κ: την SM99, τεχνολογίας LED/LCD στις 75 ίντσες, και την Ζ9, τεχνολογίας OLED στις 88 ίντσες. Ο κορεατικός κολοσσός μάλιστα - σε μία κίνηση μάλλον... επιθετικού marketing - ονομάζει τις τηλεοράσεις του "αληθινές 8Κ" βάσει ανεξάρτητων μετρήσεων που έκανε η επιτροπή ICDM (International Committee for Display Metrology) για να ορίσει τον ακριβή αριθμό από pixels που έμπρακτα αξιοποιείται στην προβολή περιεχομένου (effective resolution). Η... έμμεση μομφή απευθύνεται προς την Samsung, της οποίας οι τηλεοράσεις 8Κ τεχνολογίας QLED σύμφωνα με τεχνικές δοκιμές αξιοποιώντας συγκεκριμένη μέθοδο για την απόδοση περιεχομένου (sub-pixel rendering/dithering), ώστε να διευρύνουν τις γωνίες θέασης της οθόνης, τελικά μειώνουν την αναλυτικότητα της εικόνας.
Το άλλο στοιχείο βάσει του οποίου η LG διεκδικεί τον χαρακτηρισμό "αληθινές 8Κ" για τις τηλεοράσεις της σε σχέση με τον ανταγωνισμό έχει να κάνει με τις θύρες HDMI 2.1. Με κάποιον τρόπο που ακόμη δεν έχει γίνει ευρύτερα γνωστός, η LG κατάφερε να εξασφαλίσει για το 2019 πρακτική... αποκλειστικότητα στις πλήρεις, πιστοποιημένες θύρες HDMI έκδοσης 2.1, ενσωματώνοντας μάλιστα τέσσερις από αυτές τις θύρες στις τηλεοράσεις 8Κ της. Οι Κορεάτες, μάλιστα, υλοποίησαν και τρεις από τις τέσσερις σημαντικές λειτουργίες που προσφέρει η έκδοση 2.1, τις eARC, ALLM και VRR (απουσιάζει μόνο η QMS). Αντιθέτως οι Samsung και Sony προσφέρουν μόνο μία θύρα HDMI 2.1, αυτή δεν είναι πλήρους εύρους (40 αντί για 48 Gbps) και από τα τέσσερα παραπάνω υποστηρίζουν μόνο το eARC (χωρίς να διευκρινίζουν αν τα υπόλοιπα μπορούν να προστεθούν αργότερα μέσω αναβάθμισης λογισμικού - πράγμα αμφίβολο).
Οι πρώτες χώρες όπου θα γίνουν διαθέσιμες οι 88Z9 και 75SM99, ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο, είναι οι ΗΠΑ, η Αγγλία, η Αυστραλία, η Γερμανία και η Γαλλία. Σταδιακά θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπως και άλλες διεθνείς αγορές. Αναφορά δεν έγινε από την LG όσον αφορά στο επίσημο κόστος των τηλεοράσεων αυτών στην Ευρώπη, όμως το μόνο βέβαιο είναι πως η OLED 8K των 88 ιντσών θα κοστίζει σημαντικά περισσότερο από τις LED/LCD 8Κ των Samsung και Sony στις 85 ίντσες (τιμές στα €15.000 και €17.000 αντίστοιχα όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές). Στην Κορέα πριν από λίγους μήνες για τις προπαραγγελίες το κόστος αυτό είχε οριστεί στο αντίστοιχο των €29.999, φυσικά διόλου ευκαταφρόνητο. Όμως αν η 88Ζ9 αποδίδει όπως οι OLED 4K της LG αλλά στα 8Κ, θα είναι μακράν η καλύτερη τηλεόραση του 2019 αμιγώς από πλευράς ποιότητας απεικόνισης.
Η LED/LCD 8K των 75 ιντσών θα μπορούσε να κοστίζει ευδιάκριτα λιγότερο από τις αντίστοιχες LED/LCD του ανταγωνισμού αν η LG εννοεί να ακολουθήσει επιθετική τιμολογιακή πολιτική οδεύοντας προς την εορταστική περίοδο. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να δημοσιοποιηθούν οι τιμές πώλησης των δύο μοντέλων στο πλαίσιο της γερμανικής έκθεσης IFA 2019 που ξεκινά σε μερικά εικοσιτετράωρα, στην οποία περίπτωση θα επανέλθουμε με την σχετική προσθήκη. Έως τότε...