Μετά την υψηλή ευκρίνεια, το λεπτό περίβλημα, τη διασύνδεση και το design, το... "πεδίο μάχης" ανάμεσα στους κατασκευαστές - και το πεδίο όπου θα εστιάσουν προκειμένου να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό - είναι αυτό των εφαρμογών Internet που επεκτείνουν τις δυνατότητες των σύγχρονων τηλεοράσεων και να τις καθιστούν αλληλεπιδραστικές. Στο πλαίσιο αυτό η LG έκανε διαθέσιμη πριν από λίγες μέρες και στην ελληνική αγορά την δική της πρόταση, την πλατφόρμα Smart TV πάνω στην οποία στηρίζεται μια ευρεία γκάμα από διαφορετικά "apps" στο πνεύμα αυτών που συναντάμε σε smartphones. Το σύστημα Smart TV επιδιώκει να είναι απλό στη χρήση, γρήγορο και λειτουργικό, έτσι ώστε να μετατρέπει τις τηλεοράσεις της LG που το αξιοποιούν σε αληθινές "πύλες" πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, πάντοτε με την άνεση του... σαλονάτου καναπέ!
Το περιβάλλον παρουσίασης των εφαρμογών Smart TV η LG το αποκαλεί Home Dashboard και διακρίνει τα σχετικά apps σε τέσσερις κατανοήσιμες, σαφείς κατηγορίες. Άλλα από αυτά έχουν να κάνουν με την ενημέρωση, άλλα με την επικοινωνία και άλλα με τη διασκέδαση, καλύπτοντας πληθώρα "σεναρίων" χρήσης. Η διάταξή τους στην οθόνη είναι προσεκτικά οργανωμένη, έτσι ώστε μέσα από ορισμένες λέξεις-κλειδί στην κεντρική οθόνη του συστήματος Smart TV, οι καταναλωτές έχουν άμεση πρόσβαση σε κάθε εφαρμογή τούς ενδιαφέρει, οποιαδήποτε στιγμή. Πολλές από αυτές τις εφαρμογές - όπως π.χ. οι δημοφιλείς των Facebook και Twitter - είναι δωρεάν, υπάρχουν δε και εμπορικές, όπως αρκετά... video games (!), που και οι Έλληνες χρήστες μπορούν πλέον να αποκτήσουν μέσα από το LG App Store.
Το σύστημα Smart TV είναι διαθέσιμο στα πιο πολλά νέα μοντέλα τηλεοράσεων της LG - για ακόμη ευκολότερη περιήγηση στις επιλογές του και χρήση των εφαρμογών, δε, η κορεάτικη εταιρεία διαθέτει και το ειδικό τηλεχειριστήριο Magic Motion, το οποίο καταδεικνύει στοιχεία στην οθόνη "διαβάζοντας" την κίνηση του χεριού του χρήστη στο χώρο. Τα κορυφαία της μοντέλα συνοδεύονται από αυτό και - έχοντας χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο - μπορούμε να πιστοποιήσουμε πως καθιστά απείρως πιο εύχρηστο το χειρισμό του όλου περιβάλλοντος και των ίδιων των apps σε σχέση με τα συνήθη πλήκτρα διεύθυνσης των τυπικών τηλεχειριστηρίων.
Όπως έχει αποδείξει και το παρελθόν, πάντως, δεν είναι μόνο τα πιο γνωστά apps - όπως αυτά των Facebook, Twitter κλπ. - αυτά που βοηθούν στη επιτυχία μιας πλατφόρμας εφαρμογών, αλλά και αυτά που απαντούν στις ανάγκες των τοπικών αγορών και προσφέρουν περιεχόμενο ή υπηρεσίες σχετικές με την καθημερινότητα του χρήστη. Σε αυτόν τον τομέα θα θέλαμε να δούμε εντονότερη "κίνηση", τόσο από την LG, όσο και από τις υπόλοιπες κατασκευάστριες εταιρείες, ώστε οι... "τηλεοπτικές" εφαρμογές να αναδειχθούν κάποια στιγμή σε σοβαρό επιχείρημα των μοντέρνων τηλεοράσεων υψηλής ευκρίνειας και όχι απλώς σε "πλάκα έχει" extra που παραμένει εν πολλοίς αχρησιμοποίητο. Ίδωμεν!