Μετά την αρχική παρουσίαση των καινούργιων της τηλεοράσεων στην έκθεση CES τον Ιανουάριο, η LG είναι έτοιμη να αρχίσει την διάθεση πολλών από τα μοντέλα αυτά στην ευρωπαϊκή και κατ' επέκταση ελληνική αγορά. Στο πλαίσιο αυτό ο κορεατικός κολοσσός γνωστοποίησε τις συνιστώμενες τιμές λιανικής πώλησης των τηλεοράσεων αυτών και η εικόνα που δημιουργείται προκαλεί μάλλον... ανάμικτα συναισθήματα, καθώς ορισμένα μοντέλα είναι τιμολογημένα με τρόπο λογικό ενώ πολλά άλλα όχι. Παραθέτουμε όλες τις τιμές πώλησης και τα σχόλιά μας, υπενθυμίζοντας πως λόγω υψηλότερου ΦΠΑ στην Ελλάδα υπάρχει μία περίπτωση να διαφοροποιούνται κατά τι (προς τα πάνω...), έστω κι αν στο παρελθόν έχει καταβληθεί προσπάθεια από την LG και τις εμπορικές αλυσίδες της χώρας να "απορροφηθεί" η σχετική αύξηση.
Τηλεοράσεις OLED
LG CX 48" : €1800
LG CX 55" : €2300
LG CX 65" : €3100
LG CX 77" : €7000
LG GX 55" : €2500
LG GX 65" : €4000
LG GX 77" : €8000
LG WX 65" : €5000
LG ZX 77" : €20000
LG ZX 88" : €30000
LG RX 65" : €60000
Τηλεοράσεις LED/LCD
LG Nano80 49'' : €900
LG Nano80 55'' : €1000
LG Nano80 65'' : €1300
LG Nano85 49'' : €1000
LG Nano80 55'' : €1300
LG Nano80 65'' : €1600
LG Nano90 55'' : €1500
LG Nano90 65'' : €2000
LG Nano90 75'' : €2700
LG Nano90 86'' : €4300
LG Nano97 65'' : €3900
LG Nano97 75'' : €4700
LG Nano99 65'' : €4200
LG Nano99 75'' : €5300
Μερικά ολοφάνερα συμπεράσματα που μπορεί να εξάγει κανείς ακόμη και με μία "διαγώνια ματιά" στα προσφερόμενα μοντέλα τηλεοράσεων της LG για το 2020: πρώτον, στις LED/LCD των σειρών 4Κ (80/85/90) η εταιρεία έχει επιδιώξει να είναι ανταγωνιστική μεν τιμολογιακά, αλλά στην συγκεκριμένη τεχνολογία τα τελευταία 2-3 χρόνια έχει δώσει μετριότατα δείγματα και σε επίπεδο ποιότητας εικόνας δεν αναμένεται να πλησιάζει τα αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού (με άλλα λόγια μειώσεις τιμών σε αυτά τα μοντέλα λογικά θα συμβούν σχετικά σύντομα και πιθανώς θεαματικά).
Στις τηλεοράσεις 8Κ της LG είχε είχε συμβεί το ίδιο πέρυσι και αναμένουμε να δούμε αν τα μοντέλα των δύο φετινών σειρών προσφέρουν ουσιαστικές βελτιώσεις στην ποιότητα εικόνας - όμως, σε κάθε περίπτωση, η υπερυψηλή ευκρίνεια χρειάζεται μεγάλη διαγώνιο και οι 65/75 ίντσες στις οποίες έχει εστιάσει η LG θεωρούμε πως δεν είναι αρκετές για κάτι τέτοιο. Οι Κορεάτες βέβαια βρίσκονται ήδη στην διαδικασία σταδιακής εγκατάλειψης της τεχνολογίας LED/LCD και στην μετατόπιση πόρων στην έρευνα για άλλες τεχνολογίες απεικόνισης που θα την αντικαταστήσουν, οπότε όλα αυτά ίσως δεν έχουν τόση σημασία σε μακροπρόθεσμό πλαίσιο (για την LG... όχι για το κοινό).
Δεύτερον: παρά τις... ελπίδες μας - και την λογική που επιτάσσει μία τεχνολογία να γίνεται όλο και περισσότερο προσιτή με το πέρασμα του χρόνου - όλα δείχνουν πως ούτε το 2020 θα έχει στην διάθεσή του το κοινό φθηνότερες τηλεοράσεις τεχνολογίας OLED. Τα περισσότερα μοντέλα των δύο οικονομικότερων σειρών της LG (CX/GX) είναι κατά €300-€500 φθηνότερα από τα αντίστοιχα του 2019, συνεχίζουν όμως να είναι εκτός των δυνατοτήτων της μεγάλης πλειοψηφίας των καταναλωτών. Παρ' εκτός και αν ο εκάστοτε πελάτης γνωρίζει ήδη τα πλεονεκτήματα των OLED - και αναζητά συγκεκριμένα αυτής της τεχνολογίας τηλεόραση για συγκεκριμένες χρήσεις και σε συγκεκριμένους χώρους - οι προτάσεις άλλων κατασκευαστών στα μάτια του κοινού και φθηνότερες φαντάζουν και σε μεγαλύτερες διαγωνίους (για μικρότερο κόστος!) προσφέρονται.
Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε για ποιούς ακριβώς λόγους η LG δεν είναι περισσότερο ανταγωνιστική τιμολογιακά με τις τηλεοράσεις OLED: είναι πιθανό να πρόκειται μεν για στρατηγική επιλογή "στόχευσης" μόνο του ανώτατου τμήματος της αγοράς, όμως αφενός έχει πια πολύ σκληρό ανταγωνισμό και εκεί - από τις Sony, Panasonic και Philips - αφετέρου στον έβδομο ή όγδοο πια χρόνο διαδρομής των OLED απλώς θα έπρεπε η τεχνολογία τους ως αρκετά ώριμη να επιδιώκει πωλήσεις στο ευρύτερο κοινό. Ενδέχεται να έχουν σχέση τα προβλήματα της LG Display - αν και τελευταία "ακούγεται" πως είναι η μητρική LG αυτή που τώρα "ρυθμίζει" τον όγκο παραγωγής των οθονών OLED - μα σε κάθε περίπτωση οι υψηλές τιμές των τηλεοράσεων OLED της ίδιας της LG καθιστούν πρακτικά βέβαιο πως και οι αντίστοιχες των Sony, Panasonic και Philips θα παραμείνουν επίσης υψηλές (αφού από αυτήν προμηθεύονται τις απαραίτητες οθόνες).
Για τις αστρονομικά υψηλές τιμές των τηλεοράσεων OLED 8Κ της LG ίσως δεν έχει νόημα οποιοδήποτε σχόλιο - είναι πολύ μικρό το ποσοστό των ανθρώπων που μπορούν να τις αποκτήσουν ούτως ή άλλως - όμως με αμείωτο το επίπεδο κόστους για δεύτερη συνεχή χρονιά δεν συντελείται η απαραίτητη πρόοδος ώστε αυτό να μειωθεί σε... απλώς στρατοσφαιρικά επίπεδα κάποια στιγμή (δεν ξέρουμε και αν η LG παραχωρεί τις οθόνες 8K OLED σε άλλους κατασκευαστές ώστε να υπάρξει υποτυπώδης ανταγωνισμός). To κόστος της "τυλίξιμης" τηλεόρασης RX κινείται επίσης... εκτός πλαισίου ουσιαστικού σχολιασμού. Αυτό που μπορούμε να σημειώσουμε με βεβαιότητα είναι πως για το νέο μοντέλο OLED των 48 ιντσών πολλοί PC gamers ή παίκτες που περιμένουν τα PS5/Xbox Series Χ ήλπιζαν να δουν τιμή πώλησης πιο κοντά στα €1500 απ' ότι στα €2000. Υπάρχει πάντοτε και η... Black Friday, φυσικά, για όσους μπορούν να περιμένουν!
Τα νέα μοντέλα τηλεοράσεων OLED και LED/LCD της LG θ΄αρχίσουν να διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά από τα τέλη Απριλίου για τις εκδόσεις 4Κ και από τα μέσα Ιουνίου για τις εκδόσεις 8Κ. Το πολυσυζητημένο μοντέλο CX των 48 ιντσών θα είναι διαθέσιμο στο τέλος Μαΐου (το ανταγωνιστικό του της Sony δεν θα κυκλοφορήσει πριν το καλοκαίρι), ενώ για το "τυλίξιμο" μοντέλο RX δεν γνωστοποιήθηκε ημερομηνία κυκλοφορίας. Θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πώς θα υποδεχθεί η αγορά τις νέες αυτές προτάσεις των Κορεατών, με δεδομένη όχι μόνο την δύσκολη συγκυρία της διάδοσης του ιού COVID-19, αλλά και την μάλλον μικρή πρόοδο που έχει συντελεστεί με τις σειρές τηλεοράσων του 2020 σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2019. Αναμένουμε, λοιπόν!