banner

Μα, πάρε και μια ανάσα πρώτα!

Δεν είναι λίγες οι φορές που αυτή η στήλη έχει υπερασπιστεί την, σημαντική όσο και δεδομένη, ιδιότητα της τεχνολογίας να "τρέχει" και να μην μένει ποτέ στάσιμη για πολύ. Υπάρχουν ωστόσο περιπτώσεις, στις οποίες οι εταιρείες που αναπτύσσουν και ωθούν την τεχνολογία αληθινά "χάνουν το μέτρο", με αποτέλεσμα όχι μόνο να φέρνουν σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό, αλλά και οι ίδιες σε τελική ανάλυση να μην εισπράττουν τα ωφέλη των επενδύσεών τους όπως θα έπρεπε. Γλαφυρό παράδειγμα η πλειάδα από panel προβολής 3D εικόνας και συστήματα προβολής ανάλυσης 2160p που επιδείχθηκαν στην πρόσφατη έκθεση CES, καθώς και οι... συζητήσεις για την εικόνα 4320p πριν από το 2015 (!).

Πού βρίσκεται το πρόβλημα; Στο εξής απλό: λιγότερο από το 30% των νοικοκυριών της Δυτικής κοινωνίας θα έχει κάνει ως το τέλος του 2009 τη μετάβαση από τηλεοράσεις συμβατικής ευκρίνειας σε panel υψηλής. Με τις πρώτες μείναμε για σχεδόν 30 χρόνια και, παρά τα προβλήματά τους, διαμόρφωσαν μία αγορά αξίας τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Και σήμερα, μόλις 4 χρόνια μετά τις πρώτες HD-Ready τηλεοράσεις των 720p και μόλις 18 μήνες μετά την καθιέρωση των panel FullHD των 1080p, μιλάμε ήδη για "το μετά", ενώ το τωρινό βήμα δεν έχει ούτε κατά διάνοια ολοκληρωθεί...!;! Και δεν αναφερόμαστε μόνο στα panel HD, αλλά και σε ενισχυτές, συνδέσεις, ακόμη και στη μορφή περιεχομένου για το ευρύ κοινό. Μόλις τώρα έχουν αρχίσει όλα αυτά να ξεπερνούν τις "παιδικές ασθένειες". Μόλις τώρα το ευρύ κοινό έχει αρχίσει να εξοικειώνεται με το άλμα της υψηλής ευκρίνειας. Και κάνουμε ήδη λόγο για κάτι άλλο;

Ως τεχνολογική, η στήλη του Home Entertainment μόνο υπέρ της εξέλιξης θα μπορούσε να είναι. Προφανώς. Όμως έχει την αίσθηση ότι κάπου "έχει χαθεί η μπάλα" στα τμήματα marketing των εταιρειών, τα οποία μάλλον θα έπρεπε να βλέπουν πιο προσεκτικά τις ετήσιες εκθέσεις με στοιχεία για τους ρυθμούς με τους οποίους οι καταναλωτές μπορούν να "απορροφήσουν" τεχνολογία, αντί να ενθουσιάζονται με τις... εβδομαδιαίες αναφορές προόδου των τμημάτων έρευνάς τους. Και για εκείνους ή εκείνες που πιστεύουν ότι πολύ νωρίς ή αδίκως προβληματιζόμαστες: ο πρώτος προβολέας ανάλυσης 2160p είναι ήδη διαθέσιμος για αγορά στην Ιαπωνία, στην... προνομιακή τιμή των 79.000 ευρώ. Είπατε τίποτε;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner