Marketing - Πραγματικότητα: 2-0

Υπάρχουν ευχάριστες εκπλήξεις και δυσάρεστες, βέβαια, και στην αγορά του home entertainment προκύπτουν... όλων των ειδών. Σαφώς δυσάρεστη όμως ήταν αυτή που προέκυψε από την επίσημη δήλωση της Pioneer ότι εξέρχεται από τον χώρο της κατασκευής οθονών plasma και παραμένει μόνο ως παράγοντας ανάπτυξης σχετικής τεχνολογίας, αναθέτοντας... "έξω" (συγκεκριμένα στη Matsushita) την κατασκευή αυτή καθ' αυτή της επόμενης γενιάς των οθονών της. Η Pioneer παραδέχθηκε ότι τα περιθώρια κέρδους σε αυτήν την εμπορική δραστηριότητα είναι πολύ μικρά, ότι οι πωλήσεις της στην συγκεκριμένη κατηγορία ήταν κατά πολύ χαμηλότερες του αναμενομένου μέσα στο 2007 και ότι απλώς δεν έχει νόημα γι' αυτήν να παραμείνει ως έχει στο τμήμα αυτό της αγοράς. Η στήλη υπενθυμίζει, για λόγους έμφασης, ότι η Pioneer είναι η εταιρεία που προσέφερε στην αγορά τις Kuro, τα panel τεχνολογίας plasma που στις 50 και 60 ίντσες απλώς "δεν έχουν αντίπαλο" αυτή τη στιγμή όσον αφορά στην ποιότητα της εικόνας που μπορούν να προβάλλουν.

Ουδεμία πρόθεση δεν έχουμε, προφανώς, να εμπλακούμε στην... "αιώνια διαμάχη" ανάμεσα στους υποστηρικτές των οθονών LCD και αυτών των οθονών plasma. Θα ήταν απολύτως ανούσιο. Δεν μπορούμε όμως να μην αναγνωρίσουμε παραλληλίσιμα στοιχεία σε αυτήν την εξέλιξη των πραγμάτων, και σε μια άλλη, πολύ πρόσφατη. Το Blu-ray τον περασμένο μήνα επικράτησε του HD-DVD όχι λόγω τεχνολογικής ανωτερότητας ή περισσότερων δυνατοτήτων, αλλά λόγω οικονομικών συμφερόντων και επιθετικού marketing, το οποίο στρέβλωσε την οπτική γωνία του κοινού και των κινηματογραφικών εταιρειών, "γέρνοντας" τελικά την πλάστιγγα. Η τεχνολογία plasma χαρακτηρίζεται από τα υπέρ και τα κατά της, η τεχνολογία LCD το ίδιο, όμως το "στρατόπεδο" της δεύτερης προωθεί τα προϊόντα του πολύ πιο ενεργά, προβάλλει τις αρετές της πολύ πιο επιθετικά, με αποτέλεσμα να δημιουργεί εντυπώσεις που οδηγούν σε καταναλωτικές επιλογές. Αν συνυπολογίσει κανείς και τις "παιδικές ασθένειες" των plasma, των οποίων τη... "ρετσινιά" ποτέ δεν κατάφεραν να αποβάλλουν, έχει να κάνει ξανά - κατ' ουσίαν - με την ίδια "νίκη" του marketing επί της πραγματικότητας. Κάτι όχι ιδιαίτερα καλό, για κανέναν.

Η Pioneer θα συνεχίσει να παρουσιάζει οθόνες τεχνολογίας plasma, έστω κι αν τα panel αυτά καθ' αυτά θα είναι κατασκευασμένα από την Matsushita. Οι εταιρείες όμως που πλέον τάσσονται σε αυτό το στρατόπεδο έχουν αρχίσει να φαντάζουν λίγες στον αριθμό, χαμηλόφωνες στον γενικό "θόρυβο" του high definition. Πρόκειται για άλλο ένα... "χρονικό προαναγγελθέντος θανάτου", κι ας έχει πολλά ακόμη να προσφέρει η τεχνολογία των plasma; Πρόκειται για μία διαμάχη χωρίς νόημα, με τις οθόνες τεχνολογίας OLED στον ορίζοντα να προσφέρουν καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα και από τις plasma και από τις LCD; Απαντήσεις με οποιοδήποτε βαθμό βεβαιότητας δεν υπάρχουν ακόμη... ίδωμεν, λοιπόν. Για μια φορά ακόμη.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ