H Sony κατά τη διάρκεια της παρουσίασης που έκανε στη Νέα Υόρκη δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα στις δυνατότητες απεικόνισης του νέου PlayStation - ακόμη και η εντελώς καινούργια σύνθεση των υποσυστημάτων του σκιαγραφήθηκε σε αδρές γραμμές. Ευτυχώς, στο πλαίσιο του... after-event ο Shuhei Yoshida (πρόεδρος των Worldside Studios της ιαπωνικής εταιρείας), έδωσε συνεντεύξεις σε συγκεκριμένα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, όπου αποσαφήνισε μερικά στοιχεία σημαντικά για το μέλλον του PS4.
Ένα από αυτά δεν είναι άλλο από την υποστήριξη υπερυψηλής ευκρίνειας - της και επίσημα λεγόμενης UHD και... φιλικά 4K2K λόγω της αντίστοιχης ανάλυσης - στο νέο PlayStation. Ο Yoshida επιβεβαίωσε πως το PS4 θα είναι σε θέση να προβάλλει περιεχόμενο UHD σε συνεργασία με τηλεοράσεις και προβολείς υπερυψηλής ευκρίνειας, αλλά μόνο αν πρόκειται για περιεχόμενο video (ή για φωτογραφίες). Το video μπορεί να είναι είτε ταινίες UHD είτε κινούμενη εικόνα που έχει συλλάβει ο ίδιος ο χρήστης με βιντεοκάμερα UHD (πανάκριβες για την ώρα αλλά σε βάθος χρόνου...). Ο Yoshida όμως διευκρίνισε πως τα games του PS4 αυτά καθ' αυτά δεν θα διοχετεύονται σε οποιοδήποτε μέσο προβολής σε ανάλυση 4Κ2Κ.
Από πολλές απόψεις ο Yoshida επιβεβαίωσε αυτό που ήδη γνωρίζαμε και αυτό που και οι ίδιες οι προδιαγραφές του PlayStation4 μαρτυρούν: το νέο οικιακό σύστημα της Sony μπορεί με άνεση να αποκωδικοποιήσει τον τεράστιο όγκο οπτικοακουστικών δεδομένων που συνθέτουν μια ταινία σε υπερυψηλή ευκρίνεια, αλλά όχι και να προσφέρει πλήρη 3D games επιπέδου π.χ. Killzone σε ανάλυση 3840x2160 pixel. Για κάτι τέτοιο θα χρειαζόταν ένα σημερινό PC αξίας... €2000 - και το PS4 δεν θα είχε καμία ελπίδα αν κόστιζε τόσο, προφανώς. Ο Yoshida άφησε "ένα μικρό παράθυρο ανοιχτό" σε μία από τις συνεντεύξεις του, πάντως, λέγοντας πως "τα games σε υπερυψηλή ευκρίνεια δεν είναι κάτι που σκεφτόμαστε για την ώρα", υποννοώντας ότι κάποια στιγμή στο μέλλον ίσως το θέμα επανέλθει στο προσκήνιο. Αυτή η θέση είναι ευθυγραμμισμένη λίγο-πολύ με την παρούσα κατάσταση στο PS3: τα περισσότερα games του είναι ανάλυσης 1280x720 pixel (720p), υπάρχει ωστόσο και ένας μικρός αριθμός από games ανάλυσης 1920x1080 (1080p). Αυτά δεν είναι τόσο περίπλοκα και απαιτητικά, γι' αυτό και το PS3 είναι σε θέση να τα προβάλλει σε αυτήν την ανάλυση. Ίσως το PS4 μπορεί να κάνει το ίδιο σε 2160p.
Βάσει των λεγομένων του Yoshida και των τεχνικών προδιαγραφών του PS4, όπως τις έχει δώσει στη δημοσιότητα η ίδια η Sony, δημιουργείται το εξής... μάλλον εύλογο ερώτημα: ποιά θα είναι η πηγή του video υπερυψηλής ευκρίνειας που θα μπορεί να αξιοποιήσει το νέο σύστημα, ώστε να προβάλλει τέτοιο περιεχόμενο σε UHD; Η έξοδος HDMI του PS4 θα είναι κατά πάσα πιθανότητα έκδοσης 1.4a, πράγμα που σημαίνει πως θα υποστηρίζει 3840x2160 pixel με ρυθμό ανανέωσης έως τα 24/30 Hz. Με αυτόν τον περιορισμό οι ταινίες των 24 καρέ μπορούν να αναπαραχθούν, μεν, αλλά... από τί είδους οπτικό δίσκο, αφού το Blu-ray drive που ενσωματώνει το PS4 είναι χωρητικότητας 50GB; Η Sony είτε όντως "έχει στα πλάνα", σε συνεργασία με τον Blu-ray Disc Association, μία ανανεωμένη εκδοχή δίσκων BD (που πιθανώς θα αξιοποιεί το νέο αλγόριθμο συμπίεσης Η265), είτε σκοπεύει να στηριχθεί εξ ολοκλήρου στο Internet για τη διοχέτευση ταινιών 4Κ2Κ στο PS4. Ακόμη περισσότερες διευκρινίσεις στο εγγύς μέλλον, λοιπόν!