banner

Sony 65X9005: games σε 4Κ

Τί μπορεί να κάνει η υπερυψηλή ευκρίνεια για τους gamers;

Το πρώτο σετ δοκιμών έγινε με το PlayStation3 και games του, συνδεδεμένο στην 65X9005 μέσω θύρας HDMI. Στη μία υποπερίπτωση ρυθμίσαμε το PS3 ώστε να "στέλνει" εικόνα σε ανάλυση 720p, στη δεύτερη σε ανάλυση 1080p. Αυτό το κάναμε επειδή ναι μεν το PS3 μπορεί να "στείλει" στην τηλεόραση σήμα 1080 γραμμών, όμως η συντριπτική πλειοψηφία των games του είναι ανάλυσης 720p - και θέλαμε να διαπιστώσουμε αν και κατά πόσο υπάρχει διαφορά στην ποιότητα εικόνας και αν αυτό "κοστίζει" σε καθυστερήσεις, όταν αυτόν τον πολλαπλασιαμό γραμμών τον αναλαμβάνει η νέα Bravia της Sony. Τα games που δοκιμάσαμε για κάποια ώρα ήταν πολλά, εστιάσαμε ωστόσο ωστόσο σε αυτά όπου δημιουργείται το μεγαλύτερο πρόβλημα όταν υπάρχουν καθυστερήσεις: στα shoot' em up, όπως τα Call of Duty Black Ops II και Killzone 3, τα action games, όπως τα Uncharted 3 και God of War Ascension, τα fighting games, όπως το Soul Calibur V και το Dead or Alive 5 Ultimate, καθώς και σε driving games όπως το Gran Turismo 5 και το Wipeout HD Fury.

Τα αποτελέσματα ήταν τόσο θετικά, όσο και ενδιαφέροντα. Η 65X9005 προσφέρει όντως Game Mode - και μάλιστα πολύ καλά διαμορφωμένο εξ ορισμού - όμως αποφασίσαμε να... ρισκάρουμε κάνοντας δοκιμές χωρίς να το ενεργοποιήσουμε αρχικά (ώστε να διατηρήσουμε τα χρώματα που είχαμε ρυθμίσει λεπτομερώς στο Cinema Mode). Αποδείχθηκε πως για τα games του PS3 δεν χρειαζόταν να ανησυχούμε: ακόμη και χωρίς το Game Mode ενεργοποιημένο, όλοι οι παραπάνω τίτλοι δεν έδειξαν να επηρεάζονται σε κανέναν βαθμό αντιληπτό. Δεν αισθανθήκαμε καμία καθυστέρηση στις εντολές του DualShock, δεν παρατηρήσαμε ενοχλητικό "θόλωμα" σε γρήγορη κίνηση, δεν διακρίναμε αρνητική επιρροή στην όλη "αίσθηση" λόγω της πρόσθετης επεξεργασίας.

Αν μη τί άλλο, παρά την μεγαλύτερη διαγώνιο της 65X9005 (μέχρι σήμερα αξιοποιούσαμε τηλεοράσεις των 46 και 52 ιντσών για gaming με PS3), η εικόνα έδειχνε οξύτερη και πειστικότερη. Η τηλεόραση της Sony διεκπεραίωσε, δε, την αναβάθμιση γραμμών όταν το PS3 τής "έδωσε" εικόνα 720p και όχι 1080p, με χαρακτηριστική άνεση. Ομολογουμένως στη δεύτερη περίπτωση η εικόνα ήταν σε κάποιο βαθμό διαυγέστερη, αλλά όχι κατά πολύ. Αυτό ισχύει φυσικά για το υλικό των games αυτό καθ' αυτό και όχι ο,τιδήποτε άλλο, όπως π.χ. το περιβάλλον χρήσης XMB του PS3 και τις εκεί λειτουργίες του. Εκεί υπήρχε διαφορά.

Με το Game Mode ενεργοποιημένο, πάντως, δεν παρατηρήσαμε σχεδόν καμία διαφορά στην ταχύτητα και την ακρίβεια της κίνησης: σε όλα τα games παίξαμε με την ίδια άνεση. Αν μη τί άλλο, το γεγονός αυτό απαλλάσσει τον χρήστη και από την επαναρρύθμιση και αποθήκευση των χρωμάτων και της οξύτητας εικόνας στο Game Mode. Τις ρυθμίσεις που δεν τροποποιεί το Game Mode, μάλιστα, τις "πειράξαμε" μία-μία χωρίς να επιτύχουμε αποτέλεσμα αντιληπτά διαφορετικό. Το πρακτικό συμπέρασμα των παραπάνω είναι πως στον κάτοχο μιας 65X9005 ο πολλαπλασιασμός γραμμών στα παρόντα games προσφέρεται χωρίς καμία πρακτική απώλεια ή συμβιβασμό - κάτι που μάς προδιαθέτει θετικά και για τα games εκείνα των PlayStation4/Xbox One που θα είναι δημιουργημένα εξ αρχής σε ανάλυση 1080p. Αυτά θα πρέπει να φαίνονται, βάσει των όσων είδαμε, απίθανα!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner