banner

Sony στην CES 2015: εξέλιξη ναι, εκπλήξεις όχι

Οι Ιάπωνες βελτιώνουν πολλές προϊοντικές τους σειρές, το κάνουν όμως... προσεκτικά

Είναι γεγονός ότι η Sony του παρελθόντος είχε περισσότερο πληθωρική παρουσία στις εκθέσεις CES και μόνο βάσει προϊοντικής γκάμας - την οποία όμως συνειδητά επιδιώκει να μειώσει τα τελευταία χρόνια, έτσι ώστε να εστιάσει σε κερδοφόρες μόνο δραστηριότητες. Με δεδομένο αυτό το γεγονός, καθώς και το γεγονός ότι Vaio πλέον δεν υπάρχουν, ότι για τα smartphones υπάρχει η έκθεση MWC και τις ψηφιακές φωτογραφικές η Photokina, η Sony στην CES 2015 περιορίστηκε στα οπτικοακουστικά προϊόντα και όχι πολλά παραπάνω. Ήταν, έτσι, ίσως αναπόφευκτη η αίσθηση πως ναι μεν τα όσα επέδειξε ήταν ενδιαφέροντα, στερούνταν όμως την απαραίτητη δυναμική που θα τούς επέτρεπε να ξεχωρίσουν και να ξεπεράσουν το επίπεδο των φυσιολογικών, εξελικτικών αναβαθμίσεων που περιμένει κανείς από έναν κορυφαίο κατασκευαστή. Περιοριζόμαστε λοιπόν σε αυτές.

Τον πρώτο λόγο έχουν φυσικά οι νέες τηλεοράσεις Bravia, 12 στο σύνολο - οι μισές υπερηψυλής ευκρίνειας, οι άλλες μισές υψηλής. Οι φετινές κορυφαίες εικόνας 4Κ σειράς "C" διατηρούν τον "σφηνοειδή" σχεδιασμό wedge της σειράς "B" και τα εξαιρετικά ηχεία των σειρών "A" και "B", καθώς και την τεχνολογία οθόνης Triluminos των δύο αυτών σειρών. Στον τομέα του ήχου ωστόσο προσθέτουν την αναβάθμιση απόδοσής του σε υψηλή πιστότητα και στον τομέα της εικόνας τον νέο επεξεργαστή X1, που αναλαμβάνει να αναβαθμίζει περιεχόμενο κάθε ανάλυσης σε ανάλυση 4Κ ακόμη καλύτερα απ' ότι το έκαναν οι σειρές "Α" και "Β". Αυτές οι τηλεοράσεις Bravia X "C" 94 και 93 φθάνουν έως τις 75 ίντσες. Πολύ μεγάλη εντύπωση δημιούργησαν πάντως οι τηλεοράσεις της σειράς "C" 90, στις 55 και 65 ίντσες, που όχι μόνο έχουν πάχος 4.9 mm (!) αλλά και πάρα πολύ μικρό πλαίσιο οθόνης, όντας πρακτικά "πίνακες" που... εκλιπαρούν να κρεμαστούν σε τοίχο!


Οι σειρές Χ 85/83 "C" και S 85 "C" περιλαμβάνουν τόσο "συμβατικού" σχεδιασμού μοντέλα όσο και κυρτού, σε μικρότερες κυρίως διαγωνίους και χωρίς τα αποδοτικά ενσωματωμένα ηχεία των κορυφαίων "C". Οι σειρές "W" και "R", άλλωστε, που απαρτίζονται από τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας σε σχετικά μικρές διαγωνίους κυρίως, δεν διαφέρουν ιδιαίτερα στο σχεδιασμό από περυσινά αντίστοιχα μοντέλα. Όλες οι Bravia, ωστόσο, είτε υπερυψηλής είτε υψηλής ευκρίνειας, διαφέρουν από τις περυσινές σε κάτι πολύ σημαντικό: στο λειτουργικό τους σύστημα. Η Sony υιοθετεί σε όλες το Android TV της Google, πράγμα που σημαίνει πως οι Bravia αυτές έχουν ενσωματωμένες πια δυνατότητες Googlecast για άντληση περιεχομένου από smartphones και tablets, πρόσβαση στο Google Play για μουσική και ταινίες ή ακόμη και games, καθώς και δυνατότητα φωνητικού χειρισμού τύπου... "ΟΚ, Google". Πρόκειται για διόλου μικρό στοίχημα, βέβαια, καθώς ο προκάτοχος του Android TV, το Google TV, απέτυχε θεαματικά - όμως αυτή τη φορά η Google δείχνει να έχει κάνει πολύ καλύτερη δουλειά και το λειτουργικό της θα υιοθετήσουν και άλλοι κατασκευαστές. Ίδωμεν.

Στα υπόλοιπα, πάντως, καμία μεγάλη έκπληξη. Η Sony ανανέωσε τα Blu-ray player που προωθεί με μοντέλα νέου σχεδιασμού, μινιμαλιστικά και συμπαγή: τα BDP-S1500, S4500 και S5500. Λειτουργικά οι βελτιώσεις τους βρίσκονται "στα σημεία". Για τους θιασώτες της περιπέτειας και των exteme sports οι Ιάπωνες προσφέρουν πλέον σχετική βιντεοκάμερα που εγγράφει σε υπερυψηλή ευκρίνεια, την Action Cam FDR-X1000VR, καθώς και βιντεοκάμερα υψηλής ευκρίνειας που εγγράφει σε πολύ υψηλή ποιότητα και slow motion στα 240 καρέ (!), την Action Cam HDR-AS200VR. Για τους... άτολμους βιντεοσκόπους ανάμεσά μας, βέβαια, υπάρχει η νέα FDR-AXP33, βιντεοκάμερα που εγγράφει σε υπερυψηλή ευκρίνεια σε σημαντικά υψηλότερη ποιότητα από την περυσινή FDR-AX100 προσφέροντας παράλληλα πιο πολλές δυνατότητες κι επιλογές, καθώς και τρεις νέες βιντεοκάμερες "απλώς" υψηλής ευκρίνειας.

Ο ήχος υψηλής πιστότητας παραμένει μία από τις προτεραιότητες που έχει θέσει η Sony για τη νέα χρονιά και στο πλαίσιο αυτό έγιναν δύο ανακοινώσεις. Η μία αφορά στο νέο, πανέμορφο Walkman NW-ZX2, το οποίο όχι μόνο αναπαράγει ψηφιακά μουσικά αρχεία υψηλής πιστότητας, αλλά αναβαθμίζει και την ποιότητα των "απλών" MP3. Κοστίζει βέβαια και... $1200 (!), οπότε θα παραμείνει εκτός του βεληνεκούς των περισσότερων από μας, όσο κι αν αγαπάμε τη μουσική. Η άλλη αφορά στην τεχνολογία SongPal Link: αυτή επιτρέπει την ασύρματη μετάδοση μουσικής υψηλής πιστότητας χωρίς απώλεια στην ποιότητα της αναπαραγωγής, χάρις στον αποδοτικότερο αλγόριθμο LDAC της Sony, o οποίος επιτρέπει τη διαμεταφορά δεδομένων τρεις φορές καλύτερα από το γνωστό μας Bluetooth. Στο ίδιο πλαίσιο οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν και την υιοθέτηση εκ μέρους τους του Google Cast for Audio: ηχητικός εξοπλισμός της Sony συμβατός με αυτό το πρότυπο μπορεί να δεχθεί από apps σε tablets ή smartphones μουσική απευθείας, χωρίς τη μεσολάβηση του Android ανάμεσά τους.


Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η Sony έχει χαράξει στρατηγική που έχει οικονομικό νόημα γι' αυτήν και, από κάποιες απόψεις, επικροτούμε την προσήλωσή της στην ποιότητα και την εξέλιξη λιγότερων αλλά καλύτερα μελετημένων προϊόντων. Δεν μπορούμε να μην έχουμε, ωστόσο, την αίσθηση ότι η διάθεση των Ιαπώνων για καινοτομία δεν εκφράστηκε στην CES 2015 με κάποιο προϊόν που θα "ανέτρεπε ισορροπίες". Καλή και θεμιτή η πρόοδος "βήμα-βήμα" σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, όμως η Sony χρειάζεται κάτι διαφορετικό για να επανέλθει στο προσκήνιο ως αληθινός πρωταγωνιστής στα τεχνολογικά δρώμενα. Ίσως οι καιροί να μην ευνοούν τα ρίσκα και το αντιλαμβανόμαστε. Όμως ακόμη μία "τυπική" χρονιά για τη Sony - κατά την οποία τιμολογιακά θα υπολείπεται του ανταγωνισμού και θα περιμένει από την επιτυχία του PlayStation4 για να ισοσκελίσει τις απώλειες από τα φορητά προϊόντα και τις τηλεοράσεις - δεν είναι κάτι που τα κορυφαία της στελέχη θα έπρεπε να θεωρούν αρκετό. Ποιός ξέρει; Ίσως αργότερα μέσα στη χρονιά μάς επιφυλάσσει εκπλήξεις, οπότε... ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner