banner

Τηλεοράσεις HD: και τώρα... πού;

Τεχνολογικό τέλμα, βαρετό 2013 στον ορίζοντα

Ακριβώς επειδή από πλευράς ποιότητας εικόνας οι plasma και οι LCD/LED LCD έχουν "φτάσει στο όριο" τους το τεχνολογικό, οι κατασκευαστές στράφηκαν στην εικόνα 3D, τις διάφορες εκδοχές Smart TV και τις συμπληρωματικές λειτουργίες (π.χ. media player ή/και recorder). Όμως αυτά τα στοιχεία δεν ωθούν ως προϊοντική κατηγορία τις τηλεοράσεις στο "επόμενο επίπεδο": είναι ευπρόσδεκτα extras, αλλά τίποτε περισσότερο. Τελικά.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα έπρεπε - κάτω από κανονικές συνθήκες - η αγορά να έχει ήδη να προτείνει τεχνολογικά κάτι νέο. Έχει - με τη διαφορά ότι και οι δύο προτάσεις είναι όχι μόνο ανώριμες ή ανέτοιμες (όπως ίσως... είθισται), αλλά κυρίως απλησίαστες από πλευράς κόστους. Αναφερόμαστε φυσικά στις οθόνες τεχνολογίας OLED και στις οθόνες υπερυψηλής ευκρίνειας (Ultra HD). Οι πρώτες υποτίθεται πως θα ήταν διαθέσιμες σε ικανοποιητικούς αριθμούς μέσα στο 2012 (κι ας κοστίζουν 3-4 φορές πιο πολύ από τις top LED/LCD), όμως η χρονιά τελειώνει και κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Οι LG και Samsung δείχνουν να έχουν προβληματιστεί σχετικά με το timing της κυκλοφορίας μοντέλων OLED στην αγορά (για να μη μιλήσουμε για τις μεταξύ τους νομικές διαφορές), με αποτέλεσμα η τεχνολογία αυτή να "δηλώνει απούσα" φέτος.

Η άλλη πρόταση, οι πρώτες οθόνες υπερυψηλής ευκρίνειας, επίσης αντιμετωπίζει... όλων των ειδών τις παιδικές ασθένειες. Δεν υπάρχει περιεχόμενο σε ανάλυση 2160p (τετραπλάσιος αριθμός από pixel σε σχέση με αυτόν μιας τηλεόρασης 1080p), οπότε τα ωφέλη από τη χρήση τους είναι για την ώρα περιορισμένα: όπως και στο παρελθόν, άλλη υπόθεση το πραγματικό υλικό σε ανάλυση ίδια με της οθόνης, άλλη το "αναβαθμισμένο" τεχνητά από κατώτερη ανάλυση. Επίσης, οι δύο μέχρι στιγμής προτάσεις, των LG και Sony, διατίθενται στις 84 ίντσες και μόνο - προϋποθέτοντας, με άλλα λόγια, συγκεκριμένο διαθέσιμο χώρο. Το σημαντικότερο εμπόδιο, ωστόσο, είναι οι τιμές πώλησής τους: με €22.000 και 25.000 αντίστοιχα, οι δύο ονειρικές 84άρες UHD είναι τόσο μακριά από το βαλάντιο της συντριπτικής πλειοψηφίας των καταναλωτών, ώστε πρακτικά να μην συνιστούν κάτι που να... θυμίζει προϊοντική κατηγορία. Τόσο απλά.

Όλοι οι παραπάνω λόγοι συντελούν στη διαμόρφωση μιας λυπηρής δυστυχώς εντύπωσης ή και... πεποίθησης: το 2013 προδιαγράφεται ήδη ως μια χρονιά "μίζερη" για την προϊοντική κατηγορία της τηλεόρασης. Τα νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν θα ανήκουν είτε στη συνομοταξία "μία από τα ίδια" με κάποιες διαφοροποιήσεις στο design και τις extra λειτουργίες, είτε στην "πόσο ωραία, μα πόσο ακριβή", είτε στην... ούτε καν συνομοταξία "αγάπη μου, σοβαρέψου". Τώρα που η υψηλή ευκρίνεια έγινε "κοινός τόπος", θα θέλαμε να δούμε το "επόμενο βήμα". Και, όπως δείχνουν τα πράγματα, το επόμενο αυτό βήμα θα... αιωρείται πάνω από τον κοινό τόπο για πάρα, πάρα πολύ καιρό. Όχι μόνο για μας, τους Έλληνες, αλλά για την παγκόσμια αγορά. Έτσι, για αλλαγή!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner