banner

Το κοινό δεν ενδιαφέρεται για τηλεοράσεις 3D; Έλα!

Σύμφωνα με έρευνα της Retrevo, σχολιάζουμε τους προφανείς λόγους

Είναι κάποια πράγματα που... ναι, τα ξέρεις, αλλά ενίοτε χρειάζεσαι και στοιχεία για να υποστηρίξεις π.χ. σε μια συζήτηση. Στοιχεία που δεν είναι θετικά για την ευρύτερη συζήτηση, μεν, αλλά δεν παύουν να ισχύουν και, ως εκ τούτου, να μεταφέρουν το βάρος του θέματος - αναπόφευκτα - στο "γιατί". Και αντιπροσωπευτικότερο παράδειγμα από αυτό των τηλεοράσεων 3D και το ενδιαφέρον που τρέφει ή δεν τρέφει το κοινό γι' αυτές, δεν μπορούμε να σκεφτούμε αυτόν τον καιρό. Είναι αυτό που οι Αγγλοσάξονες εύστοχα χαρακτηρίζουν... "ο ελέφαντας στο δωμάτιο": αυτό που όλοι γνωρίζουμε, μα λίγοι συζητάμε και ακόμη λιγότεροι σχολιάζουμε. Τουλάχιστον δημόσια.

Μία έρευνα που διεξήγαγε, ωστόσο, η ανεξάρτητη αμερικανική εταιρεία Retrevo - η οποία διατηρεί ένα από τα δημοφιλέστερα Web sites παρουσιάσεων και αγοράς ηλεκτρονικών προϊόντων - δεν αφήνει περιθώρια για αμφιβολία: αυτή τη στιγμή, και ως έχουν τα πράγματα όχι μόνο στη συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία αλλά και στην αγορά γενικότερα, ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται όσο οι κατασκευαστές θα ήθελαν για τις τηλεοράσεις 3D. Σύμφωνα με την έρευνα, που έγινε όχι μόνο για να "σφυγμομετρήσει" τις διαθέσεις του κοινού πριν την εορταστική περίοδο αλλά και αναφορικά με τις προθέσεις του για το 2012, μόνο το 33% σκοπεύει να αγοράσει νέα τηλεόραση μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Και από αυτό το 33%, μόνο το 22% δηλώνει απερίφραστα πως σχεδιάζει η τηλεόραση που θα αγοράσει να είναι συγκεκριμένα 3D.

Ένα 23% (από το ίδιο 33% που δήλωσε πως σκοπεύει να αγοράσει) υπογραμμίζει πως θα επέλεγε μία τηλεόραση 3D, αν η χρηματική διαφορά ανάμεσα σε ένα μοντέλο με και ένα μοντέλο... χωρίς 3D ήταν μικρή. Σε αυτή τη φάση, η αλήθεια είναι πως οι κατασκευαστές ακόμη "χρεώνουν" ευδιάκριτα τη στερεοσκοπική εικόνα, οπότε η έμμεση "διαμαρτυρία" του κοινού είναι σαφώς κατανοητή. Ενδιαφέρον έχουν, δε, και οι απαντήσεις όσων δηλώνουν πως δεν σκοπεύουν να αγοράσουν τηλεόραση 3D: ερωτηθέντες σχετικά με τους λόγους, το 30% δηλώνει πως το ενοχλεί η χρήση των γυαλιών 3D (ομολογούμε πως περιμέναμε μεγαλύτερο ποσοστό!), ενώ το 40% δηλώνει πως δεν προχωρά στην αγορά τηλεόρασης 3D λόγω της, αδιαμφισβήτητης δυστυχώς, έλλειψης 3D περιεχομένου ώστε η συσκευή αυτή καθ' αυτή να αξιοποιηθεί. Εδώ κι αν περιμέναμε μεγαλύτερο ποσοστό...!

Η Retrevo στην ανάλυση της έρευνάς της παραμένει αισιόδοξη για την εικόνα 3D, με τον ίδιο περίπου τρόπο που παραμένουμε κι εμείς: ναι, έχει μέλλον και νόημα, όμως θα χρειαστεί ακόμη καιρός για να ξεπεραστούν τα προαναφερθέντα εμπόδια. Θα πρέπει, για παράδειγμα, είτε να κυκλοφορήσουν και να καθιερωθούν σύντομα οι τηλεοράσεις 3D χωρίς γυαλιά (αλλά και για ικανοποιητικά πολλές γωνίες θέασης θα χρειαστεί κάποιο διάστημα), είτε να διατεθούν σε σχετικά λογικές τιμές οι τηλεοράσεις παθητικού 3D ανάλυσης 4Κ2Κ, οι οποίες θα μπορούν να προβάλλουν άψογα στερεοσκοπική εικόνα. Πολλά θα εξαρτηθούν βέβαια και από το 3D περιεχόμενο που έρχεται. Γιατί ένα Avatar και ένα Uncharted 3 δεν αρκούν για να... φέρουν την άνοιξη - κατά βάση "ανοίγουν την όρεξη" και όταν διαπιστώνει κανείς πως επαρκές ισάξιας ποιότητας 3D περιεχόμενο δεν υπάρχει στην αγορά, λογικό είναι να μην δηλώνει ικανοποιημένος.

Τί θα συμβεί, ωστόσο, στο μεσοδιάστημα και πλησιάζοντας όλο και περισσότερο στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων; Η Retrevo προβλέπει μεγάλες μειώσεις τιμών στις τηλεοράσεις 3D, ως το μόνο τρόπο να ωθήσουν οι κατασκευαστές τις πωλήσεις των προϊόντων αυτών παρά το ακόμη περιορισμένο 3D περιεχόμενο. Μακάρι, λέμε εμείς, όμως τα περιθώρια κέρδους των τελευταίων, από τον αμείλικτο μεταξύ τους ανταγωνισμό και την παρατεταμένη οικονομική δυστοκία, δεν επιδέχονται τόσο μεγάλης... συμπίεσης μεσοπρόθεσμα. Οι προσφορές των Χριστουγέννων θα έλθουν και θα παρέλθουν, το ζήτημα όμως είναι να μειωθεί το "κόστος εισόδου" στον κόσμο της εικόνας 3D, μόνιμα. θα έχουμε ανάλογες εξελίξεις σύντομα, ίσως και στην έκθεση CES του Γενάρη; Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner