Όπως αναμενόταν απ' όλους βάσει των σχετικών διαρροών αλλά και της σχετικής πρόσκλησης από την Apple, ο κολοσσός του Cupertino αποκάλυψε και επίσημα πλέον την πρόθεσή του να εισέλθει στις Δικτυακές υπηρεσίες παροχής ψυχαγωγικού περιεχομένου με την δική της πρόταση. Το Apple TV Plus είναι αυτού του είδους η υπηρεσία και, ενώ τα... δημοσιογραφικά κλισέ πολύ θα ήθελαν να την αντιπαραβάλλουν με τις αντίστοιχες προτάσεις των Netflix, Hulu και Amazon Prime Video, όλα δείχνουν πως ο στόχος της Apple δεν είναι (για την ώρα τουλάχιστον) να συναγωνιστεί αυτές τις καθιερωμένες δυνάμεις του χώρου ή εκείνες που βρίσκονται ήδη στον ορίζοντα, όπως αυτές των Disney και Warner.
H επέκταση της Apple στην αγορά του ψυχαγωγικού περιεχομένου γίνεται σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο, στο... απλό τρόπον τινά, ο αμερικανικός κολοσσός θα ξεκινήσει να προσφέρει μέσα από την υπάρχουσα εφαρμογή Apple TV πρόσβαση στο περιεχόμενο άλλων παρόχων, όπως οι HBO, Showtime, CBS, Starz, PlayStation Vue, DirecTV και άλλοι, καθώς και άλλων υπηρεσιών ευθέως ανταγωνιστικών της, όπως του Amazon Prime Video και του Hulu. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνει την εύρεση και θέαση των προγραμμάτων που επιθυμεί να παρακολουθήσει κανείς, αλλά και την οικονομική διαχείριση πολλών διαφορετικών πηγών περιεχομένου, αφού ο χρήστης θα μπορεί να αγοράζει συνδρομές απευθείας μέσα από το app της Apple και να διαμορφώνει την αρχική οθόνη του Apple TV όπως προτιμά.
Δύο είναι τα σημαντικά στοιχεία σε αυτήν την κίνηση: πρώτο, η καινούργια αυτή έκδοση του TV app της Apple δεν θα είναι αξιοποιήσιμη μόνο σε iPhone, iPad και Apple TV, αλλά και σε Mac, καθώς και σε συσκευές της Samsung, της Sony, της LG και της Vizio - πράγμα που σημαίνει πως θα προσφερθεί Apple TV app και για Android TV, Tizen και WebOS, ακόμη και για συσκευές Roku και Amazon FireTV (!). Δεύτερο, φήμες θέλουν την Apple να επιτρέπει τον συνδυασμό διαφορετικών προγραμμάτων που επιθυμεί ο χρήστης από διαφορετικές πηγές περιεχομένου σε οικονομικότερες συνδρομές, ώστε να πληρώνει μόνο αυτά που θέλει. Έτσι το παραδοσιακά "κλειστό" οικοσύστημα της Apple επεκτείνεται (όσον αφορά στο TV app τουλάχιστον) σε πολλά εκατομμύρια περισσότερες συσκευές, ενώ παράλληλα προσφέρει την δυνατότητα... pick-and-choose σε πολλά εκατομμύρια καταναλωτές. Δεν υπάρχει ακόμη, ωστόσο, καμία ένδειξη για το πώς σκοπεύει να διαμορφώσει τα σχετικά κόστη η Apple.
Σημαντικότερη - και περισσότερο ενδεικτική για τις προθέσεις της Apple σε βάθος χρόνου βέβαια - κρίνεται ως κίνηση η αποκάλυψη της Δικτυακής υπηρεσίας Apple TV Plus. Αυτή θα απαρτίζεται από τηλεοπτικές σειρές χρηματοδότησης της ίδιας της Apple και παραγωγής διάσημων σκηνοθετών και ηθοποιών που ποικίλλουν από τους Steven Spielberg. M. Night Syamalan και JJ Abrahms μέχρι τις Jennifer Aniston και Reese Witherspoon, τους Jason Momoa και Kumail Nanjiani, ακόμη και την... Oprah Winfrey. Όλα αυτά τα μεγάλα αστέρια του Hollywood και της showbiz βρίσκονταν στην παρουσίαση της Apple και επί σκηνής μίλησαν για την δουλειά που κάνουν για την Apple, έστω και με σχετική αοριστία καθώς τα γυρίσματα όλων των παραγωγών είναι ακόμη σε εξέλιξη.
Η παρουσία τόσων αστέρων στην εκδήλωση μίας - κατά βάση - τεχνολογικής εταιρείας μπορεί να προσέθεσε ένα σχετικό... glamour στην όλη διαδικασία, όμως συνεχίζουν να υπάρχουν πολλά ερωτηματικά και αμφιβολίες γύρω από την υπηρεσία Apple TV Plus. Έντονη φημολογία (που επιβεβαιώθηκε μάλιστα "με μία πρώτη ανάγνωση" των παραγωγών που επιδείχθηκαν) θέλει την Apple να ελέγχει με τρόπο σχεδόν... πουριτανιστικό την καταλληλότητα όλων των σειρών που χρηματοδοτεί, έτσι ώστε να μην περιλαμβάνουν στοιχεία σεξ και βίας. Εκτιμητέες μεν σε έναν βαθμό οι προθέσεις για περιεχόμενο αποκλειστικά... family-friendly, μα είναι δύσκολο έτσι να κερδηθεί μερίδιο αγοράς γρήγορα από μία νέα υπηρεσία με τόσο έντονο, καθιερωμένο ανταγωνισμό. Έπειτα προβληματίζει και η όλη επένδυση εκ μέρους της Apple, καθώς τα περίπου 2 δις δολάρια για το επόμενο 12μηνο δεν πλησιάζουν καν τα 15 δις της Netflix ή τα 8 δις της Amazon (μόνο για το 2019).
Σε κάθε περίπτωση η Apple θα έχει την ευκαιρία να αποδείξει σε ποιον βαθμό εννοεί να καταστεί σημαντικός "παίκτης" στην παγκόσμια αγορά του ψυχαγωγικού θεάματος όταν το Apple TV Plus ξεκινήσει την εμπορική του πορεία το φθινόπωρο σε 100 χώρες. Όσον αφορά στο κόστος συνδρομής ο αμερικανικός κολοσσός δεν αποκάλυψε τα σχεδιά του φυσικά (όπως περιμέναμε), ωστόσο αν θέλει να έχει ελπίδες καθιέρωσης ακόμη και στο δικό του αφοσιωμένο κοινό δεν θα πρέπει, θεωρητικά, να απομακρυνθεί από το πλαίσιο των $7.99-$14.99 που έχει τεθεί από τον ανταγωνισμό του. Η υπηρεσία δεν θα διαθέτει διαφημίσεις, θα επιτρέπει την θέαση περιεχομένου και χωρίς σύνδεση με το Internet (offline downoloads) και εγγυάται την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της. Για την ποιότητα των παραγωγών που θα προσφέρει, επιφυλασσόμαστε!