banner

Ελληνική αγορά streaming: η παρούσα εικόνα

Ποιά είναι σήμερα τα μερίδια αγοράς των Δικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας που λειτουργούν επίσημα στην χώρα μας;

Με την διαδικασία της διάθεσης όλων των μεγάλων υπηρεσιών ψυχαγωγίας μέσω streaming στην Ελλάδα πια ολοκληρωμένη - το... "τελευταίο και καταϊδρωμένο" Paramount Plus ήλθε να προστεθεί πριν λίγο καιρό "εμμέσως", σε συνεργασία με την COSMOTE TV δηλαδή - έχει σαφώς περισσότερο ενδιαφέρον να παρακολουθούμε τακτικά πώς εξελίσσεται ο κλάδος αυτός στην δική μας αγορά. Αν και δεν δημοσιεύονται αναλυτικά στοιχεία συνδρομητικών βάσεων ή μεριδίων αγοράς για την Ελλάδα από καμία υπηρεσία streaming που προσφέρει το περιεχόμενό της εδώ, έχουμε μία εικόνα του πώς αυτά διαμορφώνονται στην χώρα μας από - ανεπίσημα μα σαφώς ενδεικτικά - στατιστικά στοιχεία που μάς παραχώρησε η JustWatch για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

H Δικτυακή υπηρεσία JustWatch συγκεντρώνει όλες τις ταινίες και τηλεοπτικές σειρές που προσφέρονται από όλες τις Δικτυακές υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες σε μία χώρα, παραθέτει όλες τις σχετικές πληροφορίες και τις ταξινομεί με τρόπο που βοηθά τον επισκέπτη ν' ανακαλύψει περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει να παρακολουθήσει. Η δημιουργία προφίλ στην υπηρεσία είναι δωρεάν και δίνει στον επισκέπτη την δυνατότητα να έχει διαθέσιμη online watchlist που ενημερώνεται γρήγορα και εύκολα. Ο επισκέπτης λαμβάνει επίσης προτάσεις για ταινίες ή σειρές που ενδέχεται να τον ενδιαφέρουν βάσει αυτών για τις οποίες ο ίδιος αναζητά πληροφορίες, παρακολουθεί ή αποθηκεύει στην watchlist του ή/και βάσει αυτών για τις οποίες δείχνουν ενδιαφέρον άλλοι χρήστες με παρόμοιο προφίλ από την χώρα του.

Με βάση τα στοιχεία της JustWatch, τα μερίδια αγοράς των δημοφιλέστερων υπηρεσιών ψυχαγωγίας μέσω streaming στην χώρα μας έως το τέλος Ιουνίου διαμορφώνονται όπως στο παραπάνω γράφημα. Το Netflix, που κατείχε μερίδιο αγοράς της τάξης του 37% στο τέλος του 2023, παραμένει στην πρώτη θέση με το ίδιο ακριβώς ποσοστό. Το Amazon Prime Video βρίσκεται στην δεύτερη θέση με το υπάρχον του ποσοστό (35%), ενώ μικρή αύξηση κατέγραψε το Apple TV Plus στο δικό του ποσοστό (7% από 6% την άνοιξη). Σταθερό παρέμεινε συνολικά στους τελευταίους δώδεκα μήνες το MUBI (που βρίσκεται στο 4%), ενώ άλλες μικρότερες υπηρεσίες μοιράζονται το 3% συνολικά.

Το στοιχείο εκείνο που δείχνει να μην αλλάζει ούτε στο ελάχιστο από τρίμηνο σε τρίμηνο - και θα έπρεπε να προβληματίζει την Disney όσον αφορά στην κατάταξη αυτών των Δικτυακών υπηρεσιών στην ελληνική αγορά - εντοπίζεται, βεβαίως, και πάλι στο Disney Plus. Από τον Δεκέμβριο του 2022 μέχρι σήμερα η πελατειακή βάση του έχει σταθεροποιηθεί σε ποσοστό γύρω στο 13%-15% (κέρδισε μόνο μία ποσοστιαία μονάδα σε έναν ολόκληρο χρόνο ουσιαστικά) και δεν χαρακτηρίζεται από τάσεις αύξησης. Μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2024 απέτυχε να προσθέσει έστω και μία ποσοστιαία μονάδα στο μερίδιο αγοράς του, παραμένοντας στο 14%.

Η υπηρεσία της Disney σαφώς αξίζει καλύτερη θέση στην ελληνική αγορά από την παρούσα της, όμως αυτό φαντάζει για την ώρα στόχος ανέφικτος. Για να ξεπεράσει ή έστω να πλησιάσει π.χ. το Amazon Prime Video, που βρίσκεται στην δεύτερη θέση με μεγάλη διαφορά από αυτό, το Disney Plus θα πρέπει να αποσπάσει σημαντικό κοινό και από τις δύο δημοφιλέστερες υπηρεσίες - κάτι καθόλου, μα καθόλου εύκολο.

Αυτή η "ακολουθία" βέβαια ισχύει σήμερα και παγκοσμίως: το Netflix παραμένει πρώτο, το Amazon Prime Video δεύτερο - βοηθά το γεγονός ότι προσφέρεται ως δωρεάν παροχή στους αμέτρητους συνδρομητές της εκπτωτικής υπηρεσίας Amazon Prime - το Disney Plus τρίτο κι οι υπόλοιποι σε... απόσταση ασφαλείας. Αν την υπηρεσία της Disney βοηθήσει στην Ελλάδα ένα επίπεδο συνδρομής με διαφημίσεις - σαφώς περισσότερο προσιτό, φυσικά, ειδάλλως δεν έχει νόημα ύπαρξης - και το ποιοτικό περιεχόμενο της εταιρείας συνεχίζει να προσφέρεται σταθερά, τότε μία ισορροπία ανάμεσα στις τρεις δημοφιλέστερες υπηρεσίες (με ποσοστό π.χ. ανάμεσα στο 20% και το 30% για την κάθε μία) ίσως δεν αποκλείεται. Για να δούμε λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner