banner

"Quo vadis Blu-ray", Episode 234

Μία κρύο, μία ζέστη. Πότε θα αποφασίσει επιτέλους η αγορά;

Αυτό το Blu-ray, σε αληθινό... "μαρτύριο του ντους" έχει αναδειχθεί πλέον. Από τη μία πλευρά, στις αρχές της χρονιάς έρχονται μηνύματα αισιοδοξίας για άνοδο των πωλήσεων στις ταινίες, ανακοινώσεις για πληθώρα νέων player κλπ κλπ. που δημιουργούν ένα κλίμα ντους με... χλιαρό νερό, άνετα και ωραία και χωρίς ανησυχίες άμεσες. Από την άλλη, έρχονται μηνύματα όπως αυτό της τελευταίας έρευνας της Harris Interactive, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγο καιρό και καταλήγει σε συμπεράσματα άκρως απογοητευτικά για το φορμά της Sony. Tόσο απογοητευτικά, που δεν μιλάμε απλώς για σκωτσέζικο, αλλά για... ισλανδικό ντους!

Συγκεκριμένα: η έρευνα έλαβε χώρα Δικτυακά, σε δείγμα 2500 ενηλίκων καταναλωτών της αμερικανικής αγοράς (καλώς ή κακώς αυτής που ακόμη καταδεικνύει τις τάσεις και επηρεάζει την εικόνα του home entertainment) στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, μόλις το 7% των συμμετεχόντων είναι κάτοχος Blu-ray player και το 9% κάτοχος PS3 (δυστυχώς δεν διευκρινίζεται αν τα ποσοστά είναι διαφορετικά ή αν το 7% ανήκει στο 9%). To χειρότερο όμως είναι πως η "πρόθεση αγοράς" Blu-ray player μέσα στο 2009 είναι αρνητική από το 93% (!!) των ερωτηθέντων, το 75% εξ αυτών αυτό που λέμε... "κάθετα" αρνητική. Πρόκειται για νούμερο αποκαρδιωτικό αν σκεφτεί κανείς ότι από το Μάιο του 2009 σχεδόν το 50% των αμερικανικών νοικοκυριών είναι εξοπλισμένο με τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας.

Φυσικά μπορεί να υποστηρίξει κανείς με ευκολία ότι η κακή "ψυχολογία" της αγοράς παγκοσμίως αυτή τη στιγμή κάνει ένα Blu-ray player να φαντάζει "πολυτέλεια" στα μάτια πάρα πολλών, και να έχει δίκιο - αν αυτό το κλίμα της "οικονομικής κρίσης" αντιστραφεί μέχρι το τέλος του χρόνου ή την άνοιξη του 2010, για παράδειγμα, η "πρόθεση αγοράς" απέναντι στα προϊόντα αυτά θα αλλάξει επίσης. Το Blu-ray δεν παύει, ωστόσο, να πλήγεται επειδή έχει εμπλακεί σε έναν "αγώνα δρόμου με το χρόνο": αν σε 18 ή 24 μήνες από σήμερα η νόμιμη ενοικίαση και πώληση "hi-def" ταινιών μέσω online υπηρεσιών γίνεται εύκολα και απροβλημάτιστα (έστω κι αν αυτό είναι μεγάλο "αν"), θα καταστεί πολύ δυσκολότερο για το πολυσυζητημένο φορμά να καθιερωθεί στη mainstream αγορά. Για πολλοστή φορά, λοιπόν... ίδωμεν.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner