Επιβεβαιώνοντας την φημολογία που την ήθελε εδώ και καιρό να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στον τομέα του τηλεοπτικού περιεχομένου - κι ολοκληρώνοντας έτσι την εικόνα του παρόχου οικιακού "triple play" - η WIND ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη εμπορικής διάθεσης της υπηρεσίας WIND Vision. Με αυτήν η εταιρεία φιλοδοξεί να αποσπάσει ικανό ποσοστό συνδρομητών από την, ακόμη αναδυόμενη στην Ελλάδα, αγορά των λεγόμενων "cord cutters", των καταναλωτών δηλαδή που δεν παρακολουθούν τηλεοπτικό πρόγραμμα βάσει του "παραδοσιακού", περιοριστικού μοντέλου συγκεκριμένων τρόπων και ωρών θέασης (τεχνολογικά μέσω δορυφόρου), μα αναζητούν πρόσβαση σε αυτό ανά πάσα στιγμή και με πολλαπλές διαφορετικές συσκευές (αποκλειστικά μέσω Internet).
Στην ομιλία της επίσημης παρουσίασης ο κ. Νάσος Ζαρκαλής, διευθύνοντας σύμβουλος της WIND, υπογράμμισε την δυναμική αυτής της αγοράς στην χώρα μας καθώς αυτός ο τρόπος θέασης τηλεοπτικού περιεχομένου χαρακτηρίζεται στην Ελλάδα από διείσδυση της τάξης του μόλις 25% (με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο 60%). To WIND Vision φιλοδοξεί να εκμεταλλευτεί το "κύμα ανόδου" που θα προκύψει από αυτήν την κατάσταση τα επόμενα χρόνια, προσφέροντας σήμερα σε σημαντικό ποσοστό ό,τι και άλλοι πάροχοι - 60 συνδρομητικά κανάλια όλων των κατηγοριών και όλα τα ελεύθερα ελληνικά - με μηνιαίο αντίτιμο της τάξης των €9.90. Με αντίτιμο της τάξης των €24.90 προσφέρεται και το αθλητικό περιεχόμενο των επτά καναλιών NovaSports, με το παρόν τους περιεχόμενο προφανώς.
Προκειμένου να καλύψει στο πρόγραμμά της το κενό σε κινηματογραφικές ταινίες - τομέας όπου οι COSMOTE και Nova έχουν επενδύσει σημαντικά επί χρόνια κατακτώντας ικανοποιητικότατο επίπεδο ποιότητας - η WIND για το Vision προχώρησε σε συνεργασία με την Netflix. Στο κύριο μενού της συσκευής πρόσβασης στο WIND Vision η Netflix έχει εξέχουσα θέση και υπάρχει μία προσφορά 3 ή 6 μηνών δωρεάν πρόσβασης στο περιεχόμενό της για το κοινό που θα εγγραφεί στην νέα υπηρεσία μέσω σταθερής σύνδεσης WIND ADSL ή WIND Fiber αντιστοίχως. Από κει και πέρα βέβαια ο καταναλωτής θα πρέπει να πληρώνει ξεχωριστά την συνδρομή της Netflix, έστω κι αν είναι πρακτικά νομοτελειακό να δούμε κάποια στιγμή και προσφορά ενσωμάτωσης του κόστους αυτού στο κόστος συνδρομής της υπηρεσίας WIND VIsion, ελπίζουμε με τρόπο συμφέροντα για τον καταναλωτή.
Από τα προαναφερθέντα γίνεται κατανοητό πως, με την ύπαρξη σταθερής σύνδεσης WIND ως προαπαιτούμενης για την λειτουργία του Vision, η εταιρεία σε αυτήν την πρώτη περίοδο της λειτουργίας της υπηρεσίας της απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά στην ήδη εγκατεστημένη πελατειακή της βάση. Θα ήταν δύσκολο να δικαιολογήσει κανείς την απόκτηση νέας οικιακής σύνδεσης WIND για το Vision και μόνο, καθώς δεν υπάρχει κάποια αποκλειστικότητα στο περιεχόμενό της. Αυτή η εγκατεστημένη πελατειακή βάση, ωστόσο, της WIND δεν παύει να πλησιάζει τα 600.000 νοικοκυριά στην Ελλάδα, οπότε και 2 ή 3 στους 10 καταναλωτές φέτος να αξιοποιήσουν την υφιστάμενη σταθερή τους σύνδεση WIND - το κόστος των €9.99 δεν είναι υψηλό - το Vision θα "χτίσει" αμέσως-αμέσως συνδρομητική βάση περίπου 150.000 συνδρομητών. Καθόλου άσχημα για αρχή, κοινώς.
H WIND στην διάρκεια της παρουσίασης αναφέρθηκε αναλυτικά και στον εξοπλισμό που παρέχει για την πρόσβαση στο Vision - τον δικό της "αποκωδικοποιητή", τρόπον τινά. Αυτός είναι στην ουσία ένα μικρό, κομψό media player βασισμένο στο λειτουργικό Android TV της Google, για το οποίο player όμως η WIND έχει αναπτύξει δικό της γραφικό περιβάλλον εξελληνισμένο, εύχρηστο και κατανοητό. Με αυτήν την συσκευή ο καταναλωτής έχει στην διάθεσή του όντως πολύ περισσότερες δυνατότητες απ' όσες είχαμε μέχρι σήμερα με τους τυπικούς δορυφορικούς αποκωδικοποιητές: πρόσβαση π.χ. στο Google Play για την λήψη apps και games σχεδιασμένων για Android TV, αναπαραγωγή περιεχομένου του χρήστη - video, φωτογραφίες, μουσική - μέσω αποθηκευτικού μέσου USB, προβολή περιεχομένου ασύρματα από smartphones και tablets βασισμένων σε Android (αφού το Chromecast είναι ενσωματωμένο στο Android TV), ακόμη και φωνητική αναζήτηση (μέσω Google Assistant).
Παρά το γεγονός ότι η WIND προωθεί το Vision ως κάτι το ριζοσπαστικό - σλόγκαν όπως το "αλλάζουμε τον τρόπο που βλέπετε τηλεόραση" κάτι τέτοιο υπονοούν - η αλήθεια είναι πως η βασική ιδέα της λειτουργίας του και η προσέγγισή του η εμπορική στην ουσία δεν είναι καινούργιες. Όμως ο εξοπλισμός που προσφέρεται είναι πολύ καλός, το κόστος συνδρομής στην υπηρεσία είναι προσιτό και η όλη υλοποίηση δείχνει προσεγμένη. Θα καταθέσουμε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας από την χρήση του WIND Vision σε σχετικό άρθρο ή άρθρα, για την ώρα ωστόσο αρκεί να καλωσορίσουμε στην ελληνική αγορά τον τέταρτο πάροχο υπηρεσιών triple play και να τού ευχηθούμε καλή επιτυχία. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων σε τεχνολογικά προϊόντα και υπηρεσίες, άλλωστε, μόνο ωφέλιμος είναι για μας!