Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του αθηνόραμαdigital.gr που συγκεντρώνει επιγραμματικά ενδιαφέρουσες μικρές ειδήσεις της ημέρας οι οποίες αξίζουν αναφοράς, αλλά όχι πλήρους άρθρου. Οι περισσότερες, πάντως, χρίζουν σχολιασμού. Πάμε!
Έτσι μαθαίνουν οι μεγάλες εταιρείες το νόημα της ταπεινοφροσύνης. Ο λόγος για την Intel, η οποία μάλλον νόμιζε ότι επειδή έχει την άνεση και την εμπειρία να σχεδιάζει κεντρικούς επεξεργαστές, μπορεί να σχεδιάσει οποιουδήποτε είδους chip. Φυσικά κάνει λάθος - κάτι που εν μέρει παραδέχθηκε με την "στις καλένδες" αναβολή του Larabee, εν μέρει αποδεικνύει και με την πιο πρόσφατη προσπάθειά της στους βασικού επιπέδου επεξεργαστές γραφικών, το GMA HD. Το chipset αυτό αναλαμβάνει την αποκωδικοποίηση υψηλης ευκρίνειας video και την προβολή 3D γραφικών σε συνεργασία με τους "μικρούς" επεξεργαστές Core i3 και Core i5 (προορίζονται για βασικού επιπέδου desktop και ελαφριά, μεσαίου μεγέθους laptop συστήματα). Τα αποτελέσματα των μετρήσεων; Καλά για το video, άκρως απογοητευτικά σε οποιοδήποτε PC game τριετίας ή νεότερο - και σχεδόν 40% μειωμένα σε σχέση με το επίσης βασικού επιπέδου πια, αλλά δοκιμασμένο GeForce 9400. Έτσι είναι αυτά, μαμά Intel. Δεν επικεντρώνεσαι καλύτερα στις CPU, να αφήσεις τις GPU σε αυτούς που ξέρουν;
Οικονομικών αναλυτών συνέχεια, αυτή τη φορά με μια κυρία. Ο λόγος για την Katherine Egbert της Jefferies, η οποία ανακοίνωσε στους πελάτες της εταιρείες της - που κάνουν επενδυτικές επιλογές για μεγάλους οίκους - ότι η Microsoft θα ανακοινώσει ένα Zune Phone σε λιγότερο από 60 ημέρες. Η φήμη αυτή "κυκλοφορεί" από πέρυσι το καλοκαίρι βέβαια, η Egbert ωστόσο θεωρεί ότι η αμερικανική εταιρεία βρίσκεται κοντά στην διάθεση ενός κινητού με το περιβάλλον χειρισμού του πολύ καλού της media player και ενδεχομένως θα το αποκαλύψει είτε στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης στα μέσα Φλεβάρη είτε ένα μήνα μετά, στην έκθεση CTIA του Las Vegas. Με αυτόν τον τρόπο το... Μicrosoft Phone θα "κονταροχτυπηθεί" και επίσημα με το Google Phone και, φυσικά, το iPhone, πριν το καλοκαίρι (αντί για τα τέλη του χρόνου όπου όλοι τοποθετούν την κυκλοφορία των Windows Mobile 7). Εμείς συνεχίζουμε ν' αναρωτιόμαστε: αν πληρώνεσαι υποτίθεται για να κάνεις προβλέψεις και πέφτεις έξω σ' αυτές, τις επενδυτικές... ζημίες τις κρατούν απ' το μισθό σου ή όχι;
Στο μεταξύ, κάποιες προβλέψεις είναι ασφαλέστερες από άλλες. Όπως, για παράδειγμα, αυτή που έκανε πρόσφατα σε παρουσίαση της Sony ο επικεφαλής του τμήματός της για την 3D εικόνα στο PlayStation3. Το στέλεχος της ιαπωνικής εταιρείας επεξήγησε το πώς αυτή θα καταστήσει το PS3 συμβατό με τις κατάλληλα εξοπλισμένες τηλεοράσεις και, στη συνέχεια, άφησε να... εννοηθεί με απόλυτη σαφήνεια: "φυσικά, ο καθένας μπορεί να καταλάβει πόσο ενδιαφέρων θα ήταν ο συνδυασμός της 3D εικόνας και του Motion Controller". Αναφερόταν φυσικά στο χειριστήριο ανάγνωσης κίνησης (ο όρος "PlayStation Arc" έχει αρχίσει ήδη να καθιερώνεται), το οποίο η Sony θα κυκλοφορήσει στην αγορά το φθινόπωρο, κάποιες εβδομάδες πριν από το Natal της Microsoft. Θα προλάβουν τα τμήματα της Sony να συνεργαστούν και πρακτικά για 3D games με ανίχνευση κίνησης στο χώρο, πριν από τον Οκτώβριο; Ίδωμεν!
Η πορεία της 3D εικόνας στον κόσμο των τηλεοπτικών καναλιών, ωστόσο, ίσως δεν θα είναι το ίδιο ομαλή όσο αυτή των ταινιών και των games. Όχι σύμφωνα με τη γνώμη του Peter Symes, ειδικού στην ανάλυση τεχνολογικών προτύπων, ο οποίος μιλώντας πριν από μερικές ημέρες σε σεμινάριο του βρετανικού Digital Television Group δήλωσε πως "η μετάβαση των τηλεοπτικών προγραμμάτων σε εικόνα 3D είναι πολύ πιθανό να αποδειχθεί δύσκολη και δυσάρεστες εκπλήξεις καραδοκούν σε κάθε βήμα". Ήδη αντιμετωπίζονται προβλήματα στην υλοποίηση της κωδικοποίησης MVC (Multi-View Coding), απαραίτητης για τη μεταφορά της 3D εικόνας μέσα από την υπάρχουσα υποδομή, ενώ κι άλλοι ομιλητές εξέφρασαν τόσο την ανάγκη για τη δημιουργία αμιγώς 3D τηλεοπτικών προγραμμάτων (όχι τη "μετατροπή" υπαρχόντων σε 3D) όσο και αμφιβολίες για το αν το 3D υλικό θα δίνει την ίδια οπτική εντύπωση σε διαφορετικά home cinema, με διαφορετικό εξοπλισμό, αποστάσεις και γωνίες θέασης κλπ. Όλα λογικά, από τη στιγμή όμως που η ταχεία της 3D εικόνας έχει "πάρει μπροστά"...
Και κάτι τελευταίο, έτσι για να... έχουμε να παράγουμε εικασίες σχετικά με κάτι άλλο από το iTablet/Slate/Pad της Apple: η Capcom θα ανακοινώσει αύριο έναν ολοκαίνουργιο, μυστηριώδη τίτλο για το Xbox 360, για τον οποίο ουδείς μέχρι στιγμής γνωρίζει την παραμικρή λεπτομέρεια. Στο ιαπωνικό site της Microsoft για το σύστημά της αναφέρεται μόνο ένα "Capcom x Microsoft" και τίποτε άλλο. Είναι κάποιο... beat' em up τύπου "Versus" όπως αυτά με τη Marvel; Είναι κάποιο remake κλασικού τίτλου της Capcom; Είναι "συνέχεια" κάποιας από τις πρόσφατες επιτυχίες της ιαπωνικής εταιρείας στο αμερικανικό σύστημα ψυχαγωγίας; Άγνωστο. Στις 26/1, ωστόσο, θα μάθουμε - έστω κι αν ο κίνδυνος να... "περάσει στα ψιλά γράμματα" εν αναμονή της... άλλης ανακοίνωσης παραμένει ορατός. Ίδωμεν!