Μπορεί τα Windows 10 να δημιούργησαν από την αρχή της πορείας τους στην αγορά αντιδράσεις και διαμαρτυρίες λόγω διαφόρων επιλογών της Microsoft που σχετίζονται με αυτά, όσον αφορά στις επιδόσεις τους όμως δεν μπορεί εκφράσει κανείς παράπονα. Ο κολοσσός του Redmond, δε, στην προσπάθειά του να προωθήσει το νέο του λειτουργικό σύστημα σε όσο το δυνατόν πιο πολλούς κατόχους Η/Υ, επιδιώκει να επιτύχει βελτιωμένες επιδόσεις των Windows 10 στον πλέον απαιτητικό τομέα: τα PC games. Έτσι ανακοίνωσε με ουκ ολίγη... ασάφεια αρχικά, αλλά με περισσότερες διευκρινίσεις στη συνέχεια, την ενσωμάτωση στην επερχόμενη αναβάθμιση Creators Update μίας κατάστασης λειτουργίας που ονομάζει Game Mode.
Το Game Mode έχει ως απώτερο σκοπό να επιτρέψει PC Games των Windows 10 που μπορούν να το εκμεταλλευτούν, να αποδώσουν περισσότερα καρέ ανά δευτερόλεπτο ή/και να προσφέρουν σταθερότερο ρυθμό προβολής αυτών των καρέ. Επιλέγοντάς το ένας παίκτης μέσα από την σχετική επιλογή που προσφέρεται στο ανανεωμένο γραφικό περιβάλλον των τίτλων για Windows 10, "παρακινεί" το λειτουργικό σύστημα να "δώσει προτεραιότητα" στο εκάστοτε PC game και όχι σε άλλες εφαρμογές που ενδεχομένως είναι ενεργές. Η προτεραιότητα αυτή αφορά τόσο στον κεντρικό επεξεργαστή ενός PC (CPU) όσο και στο υποσύστημα γραφικών του (GPU), θα παραμένει δε και μη ενεργοποιήσιμη αν ο χρήστης το προτιμά.
Σύμφωνα με την Microsoft, σε δοκιμές της με προεκδόσεις των αναβαθμισμένων Windows 10 καταγράφει βελτιωμένες επιδόσεις της τάξης του 2%-5% στην προβολή καρέ από τίτλους για PC. Οποιοσδήποτε φίλος ή φίλη του Αθηνόραμα Digital τυγχάνει αφοσιωμένος/η PC gamer ενδεχομένως... χαμογελά τώρα, γιατί γνωρίζει πως τόσο μικρή διαφορά στις επιδόσεις είναι δύσκολο να γίνει καν αντιληπτή σε ρεαλιστικές, καθημερινές συνθήκες: μόνο με "μετρήσεις επί τούτου" μπορεί να εντοπιστεί. Αυτό ήταν, κατά βάση, το επίπεδο των βελτιώσεων στις επιδόσεις που, για να είμαστε ειλικρινείς, περιμέναμε κι εμείς: για ευδιάκριτα καλύτερη απόδοση τα σύγχρονα PC games χρειάζονται ισχυρότερο hardware. Βελτιστοποιήσεις στο software "εδώ κι εκεί" δεν μπορούν να... κάνουν θαύματα, κι ας υπάρχει ενίοτε κάποιο περιθώριο.
Η έκδοση του Game Mode που θα εμπεριέχεται στο Creators Update τον Απρίλιο, ωστόσο, είναι μόνο η πρώτη: η Microsoft μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσει την δυνατότητα αυτή και - ειδικά αν συνεργαστεί με τις AMD και nVidia ώστε οι drivers των καρτών γραφικών τους να αναγνωρίζουν το Game Mode στα νεότερα PC games - αργότερα να προσφέρει όντως την αξιοσημείωτη διαφορά που ο όρος, εδώ που τα λέμε, υποννοεί. Η διαφορά αυτή μπορεί να μην αφορά τόσο στα περισσότερα δυνατά καρέ ανά δευτερόλεπτο (highest frame rate) αλλά σε όσο το δυνατόν λιγότερες διακυμάνσεις ανάμεσα στα λιγότερα και τα περισσότερα καρέ που προβάλλει (consistent frame rate), ώστε η συνολική εντύπωση να είναι αυτή της ομαλότερα κινούμενης εικόνας. Αν το Game Mode επιτύχει τουλάχιστον αυτό, δεν θα είναι διόλου αμελητέο. Ο Απρίλιος για τις πρώτες εντυπώσεις δεν είναι πια μακριά και, όπως πάντα, ίδωμεν.