banner

Ήχος υψηλής πιστότητας: επιστροφή με στυλ

Ενθαρρυντικά τα στοιχεία έρευνας, η Sony υποστηρίζει πλήρως με ευρεία γκάμα σχετικών προϊόντων

Εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η αγορά της τεχνολογίας "κύκλους κάνει", αργά ή γρήγορα δικαιώνονται - και μετά από χρόνια διαμαρτυρίας όσων αγαπούν την υψηλή πιστότητα στον ήχο, για τον... βιασμό που αυτός υπόκειται λόγω των υπερσυμπιεσμένων αρχείων MP3 και των φτηνών ακουστικών, φαίνεται πως το 2014 ήταν η χρονιά αυτής της "δικαίωσης". Η άνοδος των ψηφιακών αρχείων υψηλής ανάλυσης (hi-res audio) και η αντίστοιχος πολλαπλασιασμός των συσκευών που τα αξιοποιούν είχε ξεκινήσει από πέρυσι, όμως - σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγαν από κοινού οι Sony και Qobuz, η πρώτη ως κατασκευάστρια τέτοιων προϊόντων και η δεύτερη ως πάροχος μουσικής υψηλής πιστότητας μέσω Internet - φέτος η τάση αυτή εξελίχθηκε σε σωστό... κίνημα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη δημοτικότητά του στα μάτια του ευρύτερου κοινού από το 2015 και μετά.

Όταν αναφερόμαστε στον όρο "ήχος υψηλής πιστότητας", ουσιαστικά κάνουμε λόγο για τον τρόπο με τον οποίο τα σχετικά ψηφιακά αρχεία κωδικοποιούνται ώστε να "κρατούν" περισσότερη ηχητική πληροφορία (υψηλότερος ρυθμός δειγματοληψίας) από αυτήν που προσφέρουν τα μουσικά CD. Οι καλλιτέχνες αρχικά ηχογραφούν τη δουλειά τους στα studio σε ήχο υψηλής ανάλυσης (ποιότητα 24-bit/96kHz) και, μετά τη σχετική επεξεργασία και μίξη, τα μουσικά κομμάτια "συμπιέζονται" ώστε να χωρούν σε CD και να είναι ευκολότερη η διαμεραφορά τους μέσω Internet (ποιότητα 16-bit/44.1kHz). Τα προϊόντα ήχου υψηλής πιστότητας ανάλυσης "επιστρέφουν" στην αρχική, ασυμπίεστη μορφή των τραγουδιών, προσφέροντας ποιότητα ήχου εφάμιλλη με αυτήν που αποτυπώνεται στα studio ηχογράφησης. Με αυτόν τον τρόπο ο ακροατής εισπράττει τη μουσική χωρίς απώλειες, όπως ακριβώς θα επιθυμούσε ο εκάστοτε δημιουργός της.


Η έρευνα έγινε σε δείγμα 2000 ατόμων που δήλωσαν ότι η μουσική είναι το βασικό τους ενδιαφέρον και τα στατιστικά της στοιχεία προέρχονται από τις πωλήσεις που σημείωσε φέτος το Qobuz στην Αγγλία, την Ιρλανδία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και τη Γαλλία. Μερικά από τα στοιχεία που αποκαλύπτει η έρευνα είναι άκρως ενδιαφέροντα, έστω κι αν το προφίλ των ανθρώπων που συμμετείχαν σε αυτήν δεν ανήκει ακόμη στο ευρύ κοινό. Το 84% των καταναλωτών αυτών δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να ακούσουν ένα ολόκληρο μουσικό album, αν τα σχετικά αρχεία ήταν υψηλής πιστότητας ήχου, παρά μεμονωμένα κομμάτια σε μορφή MP3. Το κοινό αυτό δηλώνει, σχεδόν σε ποσοστό της τάξης του 50%, ότι γενικότερα προτιμά να αγοράζει ολόκληρα album απ' ότι μεμονωμένα τραγούδια (η αντίθεση εδώ με το κοινό π.χ. του iTunes είναι μεγάλη). Ο ένας στους τέσσερις αυτούς ακροατές αγοράζει κατά μέσο όρο 5 έως 10 album κάθε τρεις μήνες - επίσης σημαντικό στοιχείο.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner