banner

Microsoft HoloLens: η μεγάλη έκπληξη των... Windows 10!

Περιφερειακά "γυαλιά" επαυξημένης πραγματικότητας, με πολλαπλές μελλοντικές εφαρμογές

Η αλήθεια είναι πως "ψίθυροι" για ένα... μελλοντολογικό προϊόν αναπαράστασης εικονικού περιεχομένου από τη Microsoft είχαν "ακουστεί" εδώ και μήνες στο Web - όλοι ωστόσο πιστεύαμε πως η αμερικανική εταιρεία ετοίμαζε την δική της πρόταση για το είδος του περιφερειακού που έχει αναπτύξει ήδη η Oculus με το Rift και η Sony με το Project Morpheus. Ένα "κράνος" εικονικής πραγματικότητας, δηλαδή, το οποίο θα αναλάμβανε να δημιουργήσει μπροστά στα μάτια του ανθρώπου που το φορά ένα τρισδιάστατο πιστευτό περιβάλλον, μέσα στο οποίο αυτός θα μπορούσε να κινηθεί και να αλληλεπιδράσει με αντικείμενα. Η κύρια "αποστολή" των Rift και Project Morpheus ήταν εξ αρχής και παραμένει η απόδοση εικονικού περιεχομένου για χρήση σε video games. Αντ' αυτού, η Microsoft προτίμησε να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό - και κάτι που, αντικειμενικά, ταιριάζει περισσότερο με τους πολλαπλούς ρόλους που έχει η αμερικανική εταιρεία στην παγκόσμια αγορά. Το όνομά του; HoloLens!


Πρόκειται για ένα εξελιγμένο ζευγάρι γυαλιά με ημιδιάφανους φακούς, μέσω των οποίων προβάλλει μπροστά στα μάτια του κατόχου του τρισδιάστατα γραφικά. Οι διαφορές που έχει το Hololens με άλλα προϊόντα, επιφανειακά παρόμοια, είναι σημαντικές: σε αντίθεση με τα Project Morpheus και Oculus Rift δεν δημιουργεί ολόκληρα 3D περιβάλλοντα, αλλά διαχειρίζεται και προβάλλει γραφικά με "βάθος", όγκο" και αυξημένη λεπτομέρεια "πάνω από" το πραγματικό περιβάλλον όπου βρίσκεται ο κάτοχός του. Σε αντίθεση με τα δύο προαναφερθέντα προϊόντα, επίσης, δεν απαιτεί τόσο ισχυρή "υποστήριξη" σε επεξεργαστική δύναμη (όπως τα PC που χρειάζεται το Rift και το PS4 που χρειάζεται το Project Morpheus), αφού το HoloLens ενσωματώνει δικό του κεντρικό επεξεργαστή, επεξεργαστή γραφικών, καθώς και όλων των ειδών τους αισθητήρες, ακόμη και δικό του σύστημα απόδοσης ήχου. Από το εκάστοτε PC - που θα πρέπει να στηρίζεται σε Windows 10 γιατί σε αυτά περιλαμβάνεται η απαραίτητη υποδομή ελέγχου σε software - το HoloLens αντλεί ασύρματα τα απαραίτητα δεδομένα στα οποία θα στηριχθούν τα γραφικά, αυτά όμως τα δημιουργεί πρακτικά μόνο του.

Τον τρόπο προβολής των γραφικών του HoloLens η Microsoft τον αποκαλεί "ολογράμματα" αν και κατά βάση δεν είναι τέτοια τα αντικείμενα που προβάλλει - για να ήταν θα έπρεπε να δημιουργούνται από εξωτερικά laser, να είναι ορατά με γυμνό μάτι και να έχουν 3D διαστάσεις από κάθε οπτική γωνία και όχι μόνο από την οπτική γωνία του χρήστη. Η αμερικανική εταιρεία προφανώς επιδιώκει να μην συγχέεται το HoloLens ούτε με τα προϊόντα virtual reality (όπως τα προαναφερθέντα της Oculus και της Sony), ούτε με τα προϊόντα augmented reality (επαυξημένης πραγματικότητας), όπως π.χ. τα Google Glass. Αν κρίνουμε από τις εντυπώσεις των πρώτων δημοσιογράφων που είχαν την ευκαιρία πρακτικής επαφής με το HoloLens, πάντως, τα γραφικά που αυτό παράγει και πειστικά είναι, και λεπτομερή, και εύκολη, ακριβής η αλληλεπίδραση με αυτά (κατάδειξη και χειρισμός σε 3 διαστάσεις).

Όπως θα περίμενε κανείς από τη Microsoft, ως παραδείγματα χρήσης του HoloLens οι Αμερικανοί επέδειξαν όχι μόνο games (αν και συμπεριέλαβαν κάτι που βρίσκεται... σκανδαλιστικά κοντά στο Minecraft), αλλά και επαγγελματικές εφαρμογές (όπως π.χ. τον συνδυασμό του HoloLens με σχεδιαστικά προγράμματα 3D), εφαρμογές επικοινωνίας (όπως το Skype με κατάδειξη "μέσα στο χώρο") και εφαρμογές εκπαίδευσης (όπως μία βόλτα στην επιφάνεια του Άρη... αλλά μέσα στο σαλόνι του χρήστη). Ο κολοσσός του Redmond παραδέχθηκε ανοιχτά πως έχει σχέδια όχι μόνο για καταναλωτικά "apps" για το HoloLens, αλλά και για "apps" για επιχειρήσεις όλων των ειδών. Μεταξύ μας, καθόλου δεν θα μας πείραζε ένα... conference call όπου όλοι οι συμμετέχοντες θα αντάλασσαν ιδέες γρήγορα και κατανοητά με τη βοήθεια γραφικών a la Minority Report!

Το πειραματικό HoloLens που επέδειξε η Microsoft στους Αμερικανούς δημοσιογράφους ήταν βέβαια ακριβώς αυτό: ένα εργαστηριακό μοντέλο, μακριά ακόμη από τη μορφή που οι πιο πολλοί από μας θα έκριναν ως κατάλληλη για ευρεία κυκλοφορία στο εμπόριο. Στην όλη εξίσωση, άλλωστε, τίθενται και τα θέματα της αυτονομίας ενός τέτοιου προϊόντος, όπως φυσικά και του κόστους του. Στελέχη της Microsoft, πάντως, υποσχέθηκαν πως θα το δούμε διαθέσιμο "μέσα στο χρονικό πλαίσιο διαδρομής των Windows 10" (με άλλα λόγια μέσα στα επόμενα 3 ή 4 χρόνια το πολύ) και πως στόχους της εταιρείας είναι να στηρίξει μία σειρά από μελλοντικές δραστηριότητές της σε αυτό. Ένα είναι το μόνο σίγουρο: το HoloLens είναι το πρώτο γνήσια καινοτομικό, αληθινά ενδιαφέρον και πολλά υποσχόμενο προϊόν που παρουσίασε η Microsoft, μετά από σειρά ετών επανάπαυσης έως... τεμπελιάς στη δημιουργία και ανάπτυξη hardware και software. Ας ελπίσουμε πως στην εμπορική του μορφή θα κινηθεί πιο κοντά στις συναρπαστικές του προοπτικές, απ' ότι κινήθηκαν τα δύο Kinect για το Xbox 360 και το Xbox One. Για την ώρα, λοιπόν, αναμονή!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner