Η συνέντευξη Τύπου της Τετάρτης, όπου η Apple αποκάλυψε το νέο iPad, έχει τις... προδιαγραφές, τρόπον τινά, να μείνει στην ιστορία. Δεν είναι υπερβολική η διαπίστωση, ούτε... ευκόλως εννοούμενη, όμως, από την άλλη: όπως έχει πρακτικά "περάσει στην ιστορία" η αποκάλυψη του iPod το 2001 και η παρουσίαση του iPhone το 2008, με τα δύο αυτά προϊόντα να αλλάζουν το τοπίο στην αγορά της μουσικής και της κινητής τηλεφωνίας, έτσι και η παρουσίαση του iPad 2S/3/HD αισθανόμαστε ότι ήταν αυτού του "διαμετρήματος". Ναι, η Apple έχει αποδείξει ότι μπορεί, ξεκινώντας με μία συνέντευξη Τύπου, ν' αλλάξει μακροπρόθεσμα μια ολόκληρη αγορά - γιατί όμως ήταν η παρουσίαση του νέου iPad και όχι του πρώτου, δύο χρόνια πριν, αυτή που θα μείνει στην ιστορία;
Ο λόγος είναι ο πιο μικρός... και ο πιο μεγάλος: το pixel. Οι ξέρουν ήδη οι "μυημένοι" πως αναφερόμαστε στην οθόνη ιδιοτήτων Retina και την απίστευτη ανάλυσή της, τον πολύ υψηλό δηλαδή αριθμό από pixel που καταφέρνει να "στριμώξει" σε μόλις 9.7 ίντσες. Η οθόνη Retina, ωστόσο, στη γλώσσα του "απλού κόσμου" θα μεταφραστεί αλλιώς. Και εκεί διακρίνουμε, για πρώτη φορά, την αληθινή ευκαιρία των iPad να αλλάξουν μία αγορά, όπως έκανε το iPhone και το iPod την περασμένη δεκαετία.
Για να λέμε τα πράγματα με τ' όνομά τους: τα iPad 1 και 2 ήταν και είναι καλοσχεδιασμένα, θαυμαστά, χρήσιμα προϊόντα. Για το συντριπτικό ωστόσο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού - ελάχιστες εξαιρέσεις όσοι όντως τα αξιοποιούν για δουλειά - τα iPad είναι εν πολλοίς... gadgets. Τα έχουμε αποδεχθεί ως κάτι ποθητό, αλλά ως κάτι το οποίο αληθινά δεν χρειαζόμαστε για να ζήσουμε. Όπως είχε παραδεχθεί κι ο ίδιος ο Jobs "κάτι που μέχρι πρότινος δεν ξέραμε ότι χρειαζόμαστε" (και θεωρούμε ότι τις επιτακτικές μας ανάγκες κατά βάση τις ξέρουμε). Το νέο iPad θα προσφέρει όσα κι οι προκάτοχοί του, αλλά αυτή η οθόνη αλλάζει την εικόνα που εισπράττει ο χρήστης από τη συσκευή. Ριζικά μάλιστα.
Ο πιο πολύς κόσμος, που δεν ενδιαφέρεται για τα τεχνικά της οθόνης του νέου iPad, θα εκλάβει τα όσα αυτή προσφέρει ως κάτι πιο απλό και προφανές: ως περιεχόμενο που ανήκει πια στη σφαίρα του... τυπωμένου, όχι του "ηλεκτρονικού". Πράγματι: αυτά που θα βλέπουμε σε μία οθόνη της ίδιας διαγωνίου αλλά Retina ιδιοτήτων θα είναι, από ένα σημείο και πέρα, όχι "γραφικά". Όχι κάτι που ολοφάνερα θυμίζει ηλεκτρονικό υπολογιστή. Θα φαίνονται σαν... τυπωμένα κείμενα και φωτογραφίες. Τα games θα θυμίζουν ζωγραφιστά κινούμενα σχέδια, ενώ το video θα είναι πραγματικής υψηλής ευκρίνειας, όπως αυτό που απολαμβάνουμε στις τηλεοράσεις του σαλονιού, όχι "περίπου" HD.
Ο κατάλογος συνεχίζεται, αλλά ο κοινός παρανομαστής σ' όλα αυτά είναι ένας: το νέο iPad έχει τη δυναμική και τις προδιαγραφές να αποδειχθεί το πρώτο tablet με "γέφυρες" στο φυσικό κόσμο, αυτόν με τον οποίο μεγαλώσαμε: της τυπωμένης σελίδας ή της ζωγραφικής "στο χέρι". Γνώμη μας, προφανώς, αλλά το τί μπορεί να πετύχει το καινούργιο iPad με την οθόνη Retina στις 10 σχεδόν ίντσες, είναι απείρως σημαντικότερο από αυτό που πέτυχε το iPhone 4 όταν "περάσαμε" σε οθόνη Retina από το iPhone 3GS. Και, ενώ tablet με πολύ υψηλή ανάλυση θα δούμε κι άλλα φέτος (π.χ. το Asus Transformer Prime με ανάλυση 1920x1200 pixel), μόνο το App Store της Apple έχει αυτή τη στιγμή την υποδομή και μπορεί να προσφέρει το κίνητρο στους δημιουργούς εφαρμογών, ώστε να μεταβούμε στην επόμενη τέτοια "Retina" γενιά apps σύντομα. Πόσο σύντομα; Ελπίζουμε... το συντομότερο!