Σε καιρούς οικονομικής δυστοκίας η συνεργασία είναι επιλογή συχνά καλύτερη από την πολυέξοδη αντιπαλότητα - γεγονός που, όπως δείχνουν τα πράγματα, οδήγησε τις Wind και Vodafone, τις δύο εκ των τριών μεγάλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων της χώρας, σε μία συμμαχία που άλλοτε θα θεωρούνταν σχεδόν... απίθανη. Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν πως ξεκινούν μια συνεργασία που θα επιτρέψει στη μία να αξιοποιήσει μερικώς την τηλεπικοινωνιακή υποδομή της άλλης, ώστε η κάλυψη και των δύο να αυξηθεί - ειδικά στην περιφέρεια και με έμφαση στην παροχή υπηρεσιών 3G. Η συνεργασία θα λάβει τη μορφή σύστασης νέας εταιρείας (της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο οι Wind και Vodafone θα μοιράζονται εξίσου) που θα αναλάβει το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την επίβλεψη του ενοποιημένου πια δικτύου των δύο εταιρειών.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση των Wind και Vodafone, οι επενδύσεις που θα γίνουν ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της νέας εταιρείας αγγίζουν τα 150 εκ. ευρώ και θα δημιουργήσουν 650 νέες θέσεις εργασίας, τεχνικές και όχι. Τα πρόσθετα ωφέλη στην ελληνική οικονομία από τη λειτουργία της νέας εταιρείας θα ανέλθουν, σύμφωνα πάντοτε με τις συνεργαζόμενες εταιρείες, σε 50 εκ. ευρώ. Τα ποσά που θα εξοικονομηθούν για τις Wind και Vodafone από τη χρήση του κοινού τους δικτύου - σε αντιδιαστολή με τα όσα θα χρειάζονταν ξεχωριστά για την ίδια κάλυψη - δεν δημοσιοποιήθηκαν βέβαια, όμως και οι δύο εταιρείες διαβεβαίωσαν πως θα συνεχίσουν να εξελίσσουν τα δίκτυά τους και με πόρους που θα διέθεταν ξεχωριστά η κάθε μία ούτως ή άλλως.
Τη νέα εταιρεία θα απαρτίζουν υπάλληλοι που θα προέλθουν ισάριθμα από τις Wind και Vodafone, με τα ίδια εργασιακά δικαιώματα και όρους απασχόλησης, ενώ στόχος είναι να αυτή να ξεκινήσει τη λειτουργία της μέσα στο τρέχον έτος. Αν και η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί και από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων πριν τεθεί σε ισχύ, παράγοντες της αγοράς κρίνουν πως αυτό δεν θα αποδειχθεί εμπόδιο - η Vodafone έχει κάνει ανάλογες συνεργασίες και σε άλλες χώρες με άλλους παρόχους χωρίς σχετικά προβλήματα. Σε τελική ανάλυση, το να έχουν περισσότεροι πελάτες και των δύο εταιρειών "καλύτερο σήμα" και πρόσβαση σε υπηρεσίες data, σε περισσότερες γωνιές της Ελλάδας, μόνο θετικό μπορεί να είναι για το κοινό. Όπως και το γεγονός ότι, αφού τα επικοινωνικά προϊόντα των Wind και Vodafone παραμένουν διακριτά, οι καταναλωτές δεν στερούνται επιλογών (ας μην ξεχνάμε πως πριν από κάποιους μήνες συζητούνταν η ολοκληρωτική συγχώνευση των Vodafone και Wind). Για το πώς και πότε θα επισημοποιηθεί η εν λόγω συνεργασία, λοιπόν, θα επανέλθουμε - ίσως και συντομότερα απ' ότι είναι το... ελληνικό σύνηθες. Έως τότε...