banner

banner

Τα σχέδια της Microsoft για μελλοντικά Xbox παίρνουν μορφή

Ο αμερικανικός κολοσσός θα στηριχθεί σε hardware της AMD και στα Windows - πρώτες λεπτομέρειες

Και... έτσι απλά, με ένα video ενός και μισού λεπτού, η Microsoft αποσαφήνισε "από το πουθενά" μία σειρά από μακροχρόνιες εικασίες αναφορικά με τα σχέδιά της για το Xbox: η πρόεδρος του σχετικού τμήματος της αμερικανικής εταιρείας, η Sarah Bond, ανακοίνωσε με το video αυτό την μακροχρόνια συνεργασία της Microsoft με την AMD για την δημιουργία μελλοντικών μοντέλων Xbox, το λιγότερο ενός οικιακού και ενός φορητού (διαφορετικού από τα νέα Asus ROG Ally που αποκαλύφθηκαν πρόσφατα). Επισημοποιώντας αυτήν την συνεργασία, όμως, η Microsoft παρέθεσε και μερικά ακόμη στοιχεία τα οποία σιγά-σιγά "συμπληρώνουν το παζλ" του πώς σκοπεύει να κινηθεί στην αγορά του gaming τα επόμενα χρόνια.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν: σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Microsoft με τα μελλοντικά Xbox σκοπεύει να προσφέρει πλήρη συμβατότητα με "την υπάρχουσα βιβλιοθήκη τίτλων του Xbox", η οποία προφανώς περιλαμβάνει τα games των Series S/X, τα games του Xbox One S/X και τα games εκείνα του Xbox 360 τα οποία είχαν καταστεί συμβατά με τα XSS/XSX και XO S/X μέσω του σχετικού προγράμματος προσαρμογής λογισμικού. Αυτό είναι κάτι που αναμενόταν και, αν μη τί άλλο, φανταζόμαστε πως όλα αυτά τα games θα εμφανιστούν περαιτέρω βελτιωμένα στο επόμενο οικιακό Xbox, με δεδομένη την υπόσχεση της Microsoft πως με αυτό θα προσφέρει "το μεγαλύτερο άλμα σε υπολογιστική ισχύ που έχει γίνει ποτέ από μία γενιά συστήματος οικιακής ψυχαγωγίας στην επόμενή της".

Έπειτα είναι η επιβεβαίωση φημολογίας που "κυκλοφορούσε στο Web" εδώ και καιρό σχετικά με την συγκεκριμένη δυνατότητα: η Microsoft στα επόμενα Xbox σκοπεύει να επιτρέψει την λειτουργία και άλλων Δικτυακών καταστημάτων για games πέραν του Xbox Store, με πιθανότερα τα Steam, Epic Games Store, Ubisoft Connect, ΕΑ App και Battle.net. Από στρατηγικής και εμπορικής πλευράς αυτό είναι ούτως ή άλλως ενδιαφέρον από μόνο του, όμως η Sarah Bond προσέθεσε πως το τμήμα του Xbox συνεργάζεται στενά πλέον με το τμήμα των Windows για τα επόμενα Xbox, κάτι που οδηγεί στο... αναπόφευκτο συμπέρασμα: οι συσκευές αυτές δεν θα στηρίζονται πλέον σε "κομμένη" έκδοση πυρήνα των Windows, αλλά στο πλήρες λειτουργικό της Microsoft, κατάλληλα προσαρμοσμένο.

Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να λειτουργήσει π.χ. η Steam ή το EGS "μέσα από" το νέο γραφικό περιβάλλον χειρισμού που επέδειξε πρόσφατα η Microsoft στην ανακοίνωση των επερχόμενων Asus ROG Ally: αυτά στηρίζονται σε πλήρη Windows 11, οπότε όλες οι σχετικές εφαρμογές ή games εγκαθίστανται κανονικά όπως σε οποιοδήποτε PC. Στο πλαίσιο λειτουργίας ενός συστήματος οικιακής ψυχαγωγίας, ωστόσο, για να είναι αξιοποιήσιμα "απευθείας" και όλα τα games των προηγούμενων Xbox μαζί με αυτά από τις άλλες υπηρεσίες διανομής games, θα πρέπει τα Windows "κάτω από" το γραφικό αυτό περιβάλλον να ενσωματώνουν και μηχανισμό εξομοίωσης (emulation layer) για τους παρόντες τίτλους Xbox. Ο οποίος μηχανισμός θα μπορούσε να περιλαμβάνεται στα Windows 12 ή και να προστεθεί στα Windows 11 σε συγκεκριμένες διαμορφώσεις PC (όπως γίνεται τώρα με το SteamOS).

Με αυτόν τον τρόπο η Microsoft θα επιδιώξει όχι απλώς "να φέρει πιο κοντά" τα επόμενα Xbox με το PC gaming, αλλά να συνδυάσει τα θετικά των οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας με τα θετικά των games σε Η/Υ, δημιουργώντας έτσι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αξιόλογο απέναντι στο επόμενο οικιακό και φορητό σύστημα ψυχαγωγίας της Sony. Αν ο αμερικανικός κολοσσός προσφέρει "τα καλά και των δύο κόσμων" κατορθώνοντας να αποφύγει τα... συνοδευτικά αρνητικά τους, τότε τα επόμενα Xbox θα είναι σε θέση να αντιπροτείνουν στις αποκλειστικές παραγωγές των PlayStation αυτήν την ευελιξία στις πηγές περιεχομένου και την συμβατότητα με τις υπάρχουσες βιβλιοθήκες τίτλων που έχουν "χτίσει" με τα χρόνια οι απανταχού PC gamers.

Ομολογουμένως πρόκειται για ενδιαφέρουσα προσέγγιση και έξυπνο πλάνο συνολικά, δυστυχώς όμως την Microsoft βαρύνει πλέον το ιστορικό της εταιρείας "που υπόσχεται πολλά και παραδίδει λίγα" στον τομέα της υλοποίησης, ειδικά στον τομέα του περίπλοκου λογισμικού. Θα πρέπει λοιπόν να διατηρήσουμε τις αμφιβολίες μας μέχρις ότου διαπιστώσουμε πόσο αποδοτικά και απροβλημάτιστα μπορεί να λειτουργήσει τόσο η εξομοίωση games για Xbox σε Windows, όσο και η ενσωμάτωση άλλων Δικτυακών καταστημάτων μαζί με το Xbox Store στο ίδιο περιβάλλον χειρισμού. Μια πρώτη γεύση από την δεύτερη θα πάρουμε αργότερα μέσα στο έτος, πάντως, οπότε... υπομονή!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner