Το Kurosawa Mode είναι πρωτότυπο και προτείνουμε σε κάθε φίλο ή φίλη του Αθηνόραμα Digital να τού ρίξει μια ματιά, όμως αν υπάρχει... ένα πράγμα που δεν πρέπει στ' αλήθεια να κάνει οποιοσδήποτε, είναι να παίξει το Ghost of Tsushima ασπρόμαυρο. Κι αυτό γιατί πρόκειται ένα από τα ομορφότερα games των τελευταίων ετών: η καλοδιαλεγμένη, λαμπερή χρωματική παλέτα των πιο πολλών περιοχών, ο σχεδιασμός των χαρακτήρων (όχι μόνο του Jin), η ποιητική "σκηνοθεσία" στις προκαθορισμένες ή όχι σεκάνς, οι απίθανες μικρολεπτομέρειες που "δίνουν ζωή" στο γύρω περιβάλλον, η γενική καλλιτεχνική διεύθυνση του τίτλου της Sucker Punch είναι υπεράνω κριτικής. Είναι από κάθε άποψη ένας φόρος τιμής στον ιαπωνικό ορισμό της ομορφιάς και την κουλτούρα της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, ναι, αλλά είναι κάτι πολύ περισσότερο: μία δήλωση όσον αφορά στο αν και κατά πόσο τα video games μπορούν να είναι (και) Τέχνη. Σε περίπτωση που αυτό ήταν ακόμη... θέμα συζήτησης εν έτει 2021: ναι, μπορούν και ο τίτλος αυτός το αποδεικνύει περίτρανα.
Η επανέκδοση του αρχικού τίτλου της Sucker Punch άλλωστε για το PS5 προσφέρει και μία σειρά από τεχνικές αναβαθμίσεις που την διαχωρίζουν σαφέστατα από την αρχική των PS4/PS4 Pro. Οι κάτοχοι του νεότερου PlayStation έχουν πλέον στην διάθεσή τους απεικόνιση πλήρους ανάλυσης 4Κ και ταυτόχρονα σε ρυθμό ανανέωσης των 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Τα γραφικά χαρακτηρίζονται παράλληλα από βελτιωμένο φωτισμό, υψηλότερης ανάλυσης υφές υλικών σε πολλά σημεία και λεπτομερέστερα εφέ. Η διαφορά δεν είναι "η μέρα με την νύχτα", αρχικά, γιατί η καλλιτεχνική φροντίδα του Ghost of Tsushima ήταν πάντοτε τέτοια που έδειχνε ήδη απίστευτο και στο PS4 Pro σε τηλεοράσεις 4Κ - όμως κάνοντας αντιπαραβολή Α/Β ανάμεσα σε δύο θύρες HDMI της ίδιας τηλεόρασης με τις δύο εκδόσεις στα ίδια σημεία, διακρίνει αμέσως περισσότερο "βάθος" στην εικόνα και πειστικότερη "παρουσία" όλων των στοιχείων της.
Το Ghost of Tsushima είναι, επίσης, το είδος της παραγωγής που αξίζει να δει κανείς σε μία τηλεόραση αξιώσεων, καθώς η χρήση της τεχνολογίας απεικόνισης HDR είναι και σωστά ρυθμίσιμη, και λειτουργική αποδίδοντας τα φωτεινά και σκοτεινά τμήματα της εικόνας εξαιρετικά. Έμφαση έχει δοθεί, άλλωστε, από την Sucker Punch στο χειριστήριο DualSense του PS5, το οποίο αξιοποιεί τόσο τις "σκανδάλες" προοδευτικής πίεσης όσο και την ενσωματωμένη ανάδραση για να καταστήσει τον έλεγχο περισσότερο διαδραστικό κι αποτελεσματικό σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Η επανέκδοση αυτή του Ghost of Tsushima εκμεταλλεύεται επίσης πλήρως και... θεαματικά τον ενσωματωμένο ταχύτατο δίσκο SSD του PS5 (δεν το κάνει με τον ίδιο τρόπο η έκδοση για PS4 όταν παίζεται στο PS5 μέσω της λειτουργίας συμβατότητας), καθιστώντας την μετάβαση του παίκτη στα διάφορα σημεία της Tsushima πρακτικά... ακαριαία!
Το αριστούργημα της Sony είναι επίσης ένα από τα σπάνια εκείνα games στα οποία έχει δοθεί τόση σημασία στον ήχο, όση και στην εικόνα. Η συνοδευτική του μουσική είναι εξαιρετική: ορχηστρική και ατμοσφαιρική με τον μινιμάλ, διακριτικό αλλά ευαίσθητο τρόπο που ταιριάζει στην ιαπωνική κουλτούρα, αλλά και δυναμική με εντυπωσιακά τύμπανα και "βάθος" όπου χρειάζεται. Αξίζει να την απολαύσει κανείς είτε σε πολυκάναλο ηχοσύστημα, είτε με ποιοτικά ακουστικά (όπου υποστηρίζεται και ήχος 3D). Τα ηχητικά εφέ, όλων των ειδών και χρήσεων, είναι επίσης πολύ υψηλού επιπέδου. Το σπικάζ είναι προσεγμένο και αυτήν την φορά έχει ληφθεί στα υπ' όψιν το αρχικό "παράπονο" των παικτών όσον αφορά την απόδοση των διαλόγων (ήταν στα ιαπωνικά μα η κίνηση των χειλιών των χαρακτήρων ακολουθούσε τα αγγλικά): στην Director's Cut οι σκηνές των διαλόγων δεν είναι προδιαμορφωμένες, αλλά στηρίζονται στον μηχανισμό παραγωγής γραφικών του τίτλου και τα χείλη "μιλούν" ιαπωνικά κανονικά.
Στα υπόλοιπα τεχνικά δεν υπάρχουν περιθώρια για παράπονα. Ο έλεγχος είναι κατανοητός και ακριβής (στις ειδικές λειτουργίες του PS5 αναφερθήκαμε ήδη), οι διαθέσιμες ρυθμίσεις που προσφέρονται υπεραρκετές, τα σχετικά μενού καλοδομημένα και καλοσχεδιασμένα, η όλη παρουσίαση προσεγμένη και καλαίσθητα μινιμάλ, ευθυγραμμισμένη με την αισθητική του τίτλου την συνολική. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει αυτή τη φορά η λειτουργία του Photo Mode, η οποία όχι μόνο προσφέρει μεγάλη γκάμα τρόπων να "σκηνοθετήσει" κανείς την τέλεια φωτογραφία - και ειδικά με το επίπεδο γραφικών του Ghost of Tsushima να δημιουργήσει αποτελέσματα που κόβουν την ανάσα ενίοτε - μα ακόμη και να συλλάβει animation μέσα από το εικονικό περιβάλλον της παραγωγής περιλαμβάνοντας όλα όσα απεικονίζονται μέσα σε αυτό.
Η έκδοση του Ghost of Tsushima, άλλωστε, που κυκλοφορεί για το PS5 δεν είναι τεχνικά αναβαθμισμένη μόνο, περιέχει και περισσότερο περιεχόμενο: συγκεκριμένα ένα ολόκληρο μεγάλο καινούργιο "κεφάλαιο" στην ιστορία του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα, του Jin, που διαδραματίζεται στο κοντινό νησί Iki. Εκεί μεταβαίνουν οι παίκτες όχι μόνο για να αναλάβουν μία νέα σειρά από αποστολές, αλλά και για να ανακαλύψουν πιο πολλά πράγματα για το παρελθόν του Jin και τα κίνητρά του. Το νησί Iki προσφέρει νέες τοποθεσίες, χαρακτήρες, όπλα, αντικείμενα και τεχνικές, νέους αντιπάλους και πολλά ακόμη που δεν βρίσκονται στο "κυρίως" τμήμα του τίτλου, δηλαδή το νησί Tsushima. Η διάρκεια ενασχόλησης με το Iki Island χρονικά είναι αρκετά μεγάλη για τα δεδομένα των επεκτάσεων περιεχομένου - κυμαίνεται ανάμεσα στις 8 και τις 15 ώρες αν θέλει κανείς να εξερευνήσει κάθε πτυχή του νησιού, να συλλέξει κάθε αντικείμενο και να ανακαλύψει κάθε μυστικό - και είναι βέβαιο πως όσοι αγάπησαν το αρχικό Ghost of Tsushima θα απολαύσουν και αυτό το πρόσθετο τμήμα της Director's Cut.
Από τα παραπάνω δεν είναι δύσκολο να καταλήξει κανείς στο... προφανές συμπέρασμα: ναι, το Ghost of Tsushima Director's Cut είναι υποχρεωτική αγορά για τους κατόχους PS5 που, για κάποιο λόγο, δεν είχαν την ευκαιρία να παίξουν το αρχικό στο PS4. Μπορεί να μην ξεκίνησε ως τίτλος αποκλειστικός του νέου PlayStation όπως τα Ratchet & Clank ή Returnal, αλλά με τον αναβαθμισμένο του τεχνικό τομέα, τις πρόσθετες λειτουργίες και την προσθήκη του Iki Island η Sony έχει φροντίσει ώστε ο δείκτης αξίας/κόστους της έκδοσης PS5 ν' αποδεικνύεται τελικά υψηλός. Πάνω απ' όλα, ωστόσο, ασχέτως αναβαθμίσεων ή επέκτασης περιεχομένου, είναι μία παραγωγή που κάθε φίλος των PlayStation χρωστά στον εαυτό του να παίξει: πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα, περισσότερο φροντισμένα αισθητικά games της τελευταίας δεκαετίας - και η έκδοση για PS5 είναι η αρτιότερη, πληρέστερη μορφή αυτής της παραγωγής.
Η συζήτηση που αφορά στην αναβάθμιση για PS5 του τίτλου που εκατομμύρια παίκτες έχουν ήδη παίξει το Ghost of Tsushima στο PS4 είναι διαφορετική: αφορά κυρίως στο έξτρα περιεχόμενο, καθώς ο τίτλος παίζεται ήδη κανονικά, κανονικότατα (και στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο μάλιστα) στο PS5 μέσω της συμβατότητάς του με το PS4. Τα €29.99, το κόστος της απευθείας αναβάθμισης στην Director's Cut για PS5, τα θεωρούμε μάλλον πολλά αν το μόνο που θέλει να κάνει ο καταναλωτής είναι να παίξει την επέκταση του Iki Island - κάτι που μάλλον καταλαβαίνει και η Sony, γι' αυτό προσφέρει το πρόσθετο περιεχόμενο μόνο του προς €19.99. Αν όμως ένας κάτοχος PS5 σκοπεύει να ασχοληθεί εκ νέου με τον τίτλο συνολικά, ώστε να απολαύσει όλες τις τεχνικές αναβαθμίσεις σε γραφικά, ήχο, χειρισμό κλπ., τότε τα €29.99 είναι ακριβοδίκαιο αντίτιμο γιατί όντως "έχει γίνει δουλειά" ουκ ολίγη στην Director's Cut για το νέο PlayStation. Γνώμη μας; Το... "φουλ πακέτο" συμφέρει. Ή το κάνεις, ή δεν το κάνεις!
Βαθμολογία: 10 αστεράκια