
Οι κάτοχοι PS5 που είχαν ασχοληθεί εκτενώς με το Ghost of Tsushima στο PS4 θα αισθανθούν μεν... "σαν στο σπίτι τους" από τις πρώτες κιόλας ώρες με το Ghost of Yotei, όμως όσο "προχωρά" ο τίτλος οι διαφορές γίνονται περισσότερο αντιληπτές. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα μάχης: ενώ στον προηγούμενο τίτλο ο Jin είχε πέντε στάσεις μάχης (stances) που διαφοροποιούσαν το στυλ χρήσης του σπαθιού του, η Atsu στον νέο έχει ένα γενικό στυλ για το σπαθί αλλά την δυνατότητα να χρησιμοποιεί και άλλα όπλα. Αυτά ποικίλλουν από τα διπλά σπαθιά και το κοντάρι, μέχρι την σιδηρόμπαλα σε αλυσίδα και δύο διαφορετικά πυροβόλα όπλα (!). Αυτά αλλάζουν φυσικά και τον τρόπο που επιτίθεται ή αμύνεται η πρωταγωνίστρια και είναι άκρως χρήσιμα σε συγκεκριμένες συνθήκες και συγκρούσεις.
Αυτό που δεν έχει αλλάξει - και... ευτυχώς - είναι η έμφαση που έχει δώσει η Sucker Punch στην δημιουργία ενός ποιητικά πανέμορφου κόσμου για το Ghost of Yotei. Δεν είναι μόνο η υψηλή ποιότητα απεικόνισης των γραφικών αυτών καθ' αυτών που ευθύνεται για το υπέροχο οπτικό αποτέλεσμα, αλλά και η εξαιρετική καλλιτεχνική διεύθυνση του τίτλου: τα πάντα, από τον σχεδιασμό και την κίνηση των χαρακτήρων μέχρι τα χρώματα του περιβάλλοντος, τον φωτισμό και τα εφέ, όλα είναι τόσο προσεγμένα, τόσο λεπτομερή, τόσο πειστικά όσο ομολογουμένως δεν περιμέναμε να δούμε σε αυτήν την γενιά PlayStation. Ως εσωτερική παραγωγή της Sony εν πολλοίς περιμέναμε πως το Ghost of Yotei θα είναι εντυπωσιακό - πως θα είναι τόσο, όχι.
Ειδικής αναφοράς αξίζει το Ghost of Yotei όσον αφορά στο πώς αποδίδει στα PS5 και PS5 Pro. Ακριβώς επειδή είχαμε διαβάσει αρκετά για το συγκεκριμένο θέμα πριν μάς γίνει ο τίτλος διαθέσιμος, παίξαμε τον τίτλο της Sucker Punch πρώτα σε PS5 Slim και μετά σε Pro - και η διαφορά ήταν αμέσως κάτι περισσότερο από εμφανής. Στην επιλογή απεικόνισης Quality το PS5 διατηρεί σταθερά τα 30Κ καρέ αλλά δεν πλησιάζει την ανάλυση 4Κ, ενώ το PS5 Pro την αγγίζει. Στην επιλογή απεικόνισης Performance το PS5 προσφέρει τον τίτλο σε δυναμική ανάλυση ώστε να κρατήσει τα 60 καρέ σταθερά (κινείται "γύρω στα" 1080p), ενώ το PS5 Pro πλησιάζει σε ανάλυση τα 2Κ στα ίδια καρέ με ομαλότερη κίνηση.
Τα δεδομένα αυτά αλλάζουν περαιτέρω ενεργοποιώντας την επιλογή απεικόνισης Ray Tracing, η οποία επηρεάζει την πειστικότητα των γραφικών πιο πολύ απ' όσο περιμέναμε: στο "απλό" PS5 βρισκόμαστε στα 30 καρέ και μέσες-άκρες στις 1080 γραμμές ανάλυσης, ενώ στο Pro με τα ίδια εφέ ενεργοποιημένα πλησιάζουμε και πάλι τα 2Κ στα ίδια καρέ. Το PS5 Pro διαθέτει, δε, δική του αποκλειστική επιλογή απεικόνισης (Ray Tracing Pro) η οποία αξιοποιεί τον μηχανισμό πολλαπλασιασμού γραμμών PSSR για να αποδώσει στα 60 καρέ τα γραφικά σε ανάλυση 1080p αλλά με πρόσθετα, άκρως εντυπωσιακά εφέ φωτισμού περιβάλλοντος "πάνω από" αυτά της επιλογής RT. Εκεί το Ghost of Yotei σε πολλές περιοχές είναι αληθινά "χάρμα οφθαλμών", όπως υποθέτουμε θα επιδείξουν πολλά video μετά την κυκλοφορία του τίτλου.
Στα υπόλοιπα τεχνικά στοιχεία του το Ghost of Yotei εμφανίζεται... υπερπλήρες: ο ήχος είναι εξαιρετικά προσεγμένος τόσο στα εφέ όσο και στην μουσική (η οποία είναι ακόμη ομορφότερη από αυτήν του Ghost of Tsushima), ο έλεγχος είναι άψογος - έχει εν πολλοίς λυθεί και το ζήτημα της θέσης της κάμερας κατά τις συγκρούσεις, το οποίο είχε... ταλαιπωρήσει σε ορισμένες περιπτώσεις τους παίκτες του αρχικού τίτλου - ενώ οι διαθέσιμες ρυθμίσεις είναι εκτενέστατες σε όλους τους τομείς.
Κάποιες επιλογές που υποψιαζόμαστε πως θα... προκαλέσουν συζητήσεις αλλά η Sucker Punch αξίζει τα εύσημα για την τόλμη της να τις συμπεριλάβει, είναι οι τρεις που αλλάζουν το "ύφος" και το "στυλ" του τίτλου σε ευδιάκριτο βαθμό. Το Kurosawa Mode που επιστρέφει από το Ghost of Tsushima καθιστά την απεικόνιση ασπρόμαυρη και περισσότερο "κινηματογραφική", ευθυγραμμίζοντας την αισθητική της δράσης με αυτήν του κλασικού ιαπωνικού σινεμά. Το Watanabe Mode αλλάζει την μουσική υπόκρουση σε σύγχρονη... low-fi chill (!), περισσότερο μοντέρνα και ταιριαστή στα μάτια του νεανικού κοινού στο πλαίσιο της "χαλαρής" εξερεύνησης (οι συγκρούσεις είναι μάλλον άλλο θέμα!), ενώ το Miike Mode καθιστά τις συγκρούσεις πολύ περισσότερο αιματηρές οπτικά και "έντονες" κινηματογραφικά.
Αν και δεν είμαστε βέβαιοι πως οι δύο τελευταίες επιλογές ήταν απαραίτητες, το κοινό θα τις κρίνει και υποψιαζόμαστε πως ορισμένοι gamers θα τις εκτιμήσουν δεόντως. Την επιλογή που σίγουρα θα εκτιμήσουν πολύ περισσότεροι, πάντως, η Sucker Punch την έχει υποσχεθεί για τις αρχές του 2026: δεν είναι άλλη από την Legends της ταυτόχρονης συμμετοχής δύο ή τεσσάρων παικτών σε νέες σεναριακές αποστολές ή ειδικά σχεδιασμένες αποστολές επιβίωσης αντίστοιχα, απέναντι σε πολύ σκληρότερους και καινούργιους αντιπάλους.
Συνολικά, από τα παραπάνω μόνο στο... προφανές συμπέρασμα μπορεί να καταλήξει οποιοσδήποτε: το Ghost of Yotei όχι μόνο θ' ανταποκριθεί στις προσδοκίες όσων κατόχων PS5 είχαν απολαύσει το Ghost of Tsushima στο PS4, αλλά θα τις ξεπεράσει σε απρόσμενο μάλιστα βαθμό. Είναι μία διαδραστική περιπέτεια αντάξια της πηγής έμπνευσής της, του κλασικού ιαπωνικού σινεμά, και ένα από τα κορυφαία δείγματα καλλιτεχνικής διεύθυνσης και κινηματογραφικής "σκηνοθεσίας" στην αγορά του gaming τα τελευταία χρόνια ανεξαρτήτως φορμά και κατηγορίας τίτλων.
Είναι επίσης μία από τις τεχνικά αρτιότερες παραγωγές για PlayStation5 μέχρι σήμερα, κάτι που "μιλά από μόνο του" αν σκεφτεί κανείς τί έχουμε δει ήδη από αυτό (ακόμη και στην φετινή χρονιά να περιοριστεί κανείς). Είναι, δε, το είδος της "διαφήμισης" που χρειαζόταν το PS5 Pro για να καταστήσει σαφείς τις δυνατότητές του, οι οποίες δεν αμφισβητούνται μεν αλλά δεν έχουν αξιοποιηθεί κιόλας όπως και όσο τούς αξίζει. Είναι, παράλληλα, μία... ευγενική υπενθύμιση "προς όλες τις κατευθύνσεις" πως, καλώς ή κακώς, του συγκεκριμένου είδους τα "κινηματογραφικά" σεναριακά games για ένα παίκτη παραμένουν συγκριτικό πλεονέκτημα των PlayStation, με ό,τι αυτό σημαίνει.
Το σημαντικότερο, ωστόσο: το Ghost of Yotei είναι το είδος της αλληλεπιδραστικής εμπειρίας που μπορούν να απολαύσουν όλοι οι gamers, είτε αφοσιωμένοι τυγχάνουν είτε ευκαιριακοί, καθώς έχει σχεδιαστεί ως προσβάσιμη χωρίς να στερείται βάθους - καθώς και μία "παραγωγή με ψυχή", η οποία ολοφάνερα έχει φτιαχτεί με μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια και αγάπη στην ιαπωνική κουλτούρα. Αξίζει όντως μία θέση στην συλλογή κάθε κατόχου PS5 και, αν κρίνουμε από τις υψηλές προπαραγγελίες που έχει συγκεντρώσει, θα την αποκτήσει. Κυριολεκτικά... με το σπαθί της!
Βαθμολογία: 10 αστεράκια