banner

HTC Vive στην Ελλάδα: εντυπώσεις

Το πλέον προηγμένο σύστημα εικονικής πραγματικότητας προ των πυλών - σχολιάζουμε

Τα σχετικά καλώδια πάντως δημιουργούν ένα πρόβλημα στο Vive που οι ανταγωνιστές του δεν θα έχουν γιατί, ειρωνικά, προσφέρουν λιγότερη ελευθερία κινήσεων από το προϊόν της HTC: φορώντας κανείς το ειδικό "κράνος" όπου είναι συνδεδεμένα τα καλώδια αυτά και βηματίζοντας μέσα στον χώρο που ορίζουν οι αισθητήρες, κινδυνεύει να τα... πατήσει αν δεν είναι προσεκτικός (με τα τραγελαφικά αποτελέσματα που μπορεί να φανταστεί κανείς). Η σχετική προσοχή που πρέπει να επιδεικνύει κανείς μπορεί κάλλιστα να αλλοιώσει την αίσθηση του "βρίσκομαι κάπου αλλού", την οποία προφανώς όλα τα συστήματα εικονικής πραγματικότητας επιδιώκουν να δημιουργήσουν. Για τον λόγο αυτό, ανάμεσα σε άλλους, στο νεότερο μοντέλο Vive η HTC έχει ενσωματώσει μία μικρή κάμερα ικανή να προβάλλει "μέσα" στο εικονικό περιβάλλον του παίκτη, το γύρω του πραγματικό. Δυστυχώς με το πρότερο μοντέλο δεν είμασταν σε θέση να το δοκιμάσουμε, ώστε να κρίνουμε την λειτουργία της.

To Vive, πάντως, παραμένει το καλύτερο από τα τρία συστήματα εικονικής πραγματικότητας που έχουμε δει μέχρι στιγμής στον πολύ μεγάλης σημασίας τομέα της απεικόνισης. Τα γραφικά που προβάλλονται στις δύο οθόνες του - ανάλυσης 2160x1200 pixels συνολικά, οπότε 1080x1200 pixels για κάθε μάτι - είναι τα πλέον "συμπαγή", κινούμενα σταθερά, ομαλά και χωρίς προβλήματα σε ακολουθία με τις κινήσεις του κεφαλιού, γενικώς τα πιο πειστικά και περισσότερο συγκρίσιμα με αυτά των... "2D" video games. Οι HTC και Valve στοχεύουν σε ρυθμό ανανέωσης των γραφικών αυτών "γύρω" στα 90 καρέ ανά δευτερόλεπτο, επαρκή ώστε να μην προξενούν κούραση στα μάτια ή ζαλάδα γενικότερη. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο θα είναι σε θέση όλοι οι τίτλοι του Vive, εκπαιδευτικοί ή ψυχαγωγικοί, να αποδίδουν αυτά τα 90 καρέ, όσοι ωστόσο κατορθώνουν να τα "κλειδώνουν" εκεί θα προσφέρουν αληθινά κορυφαία εικόνα, καθώς η σάρωση των οθονών του Vive κινείται επίσης στα 90 Hz.


Όσον αφορά στο software επίδεξης (demos) που είχαμε την ευκαιρία να δούμε, δυστυχώς δεν διέφερε σε περιεχόμενο κατά πολύ από αυτό της Paris Games Week. Ένα νέο mini-game αναθέτει στον παίκτη την ομαλή προσγείωση εικονικών αεροπλάνων στους σχετικούς διαδρόμους με ομαλές, ακριβείς κινήσεις των χειριστηρίων, αλλά τα πλέον αντιπροσωπευτικά παραμένουν αυτά της... σκοποβολής ζόμπι στην άγρια Δύση, της περιπλάνησης στο μαγαζάκι με τα μαγικά τρυκ και της υποβρύχιας... έκπληξης με την φάλαινα στο κατάστρωμα ενός βυθισμένου πλοίου.

Όλα πάντως αποδεικνύουν πως το HTC Vive έχει τις απαραίτητες προδιαγραφές και την δυναμική να "κάνει τη διαφορά" ανάμεσα στις προτάσεις εικονικής πραγματικότητας που θα μάς απασχολήσουν σε όλη τη διάρκεια του 2016, με τρόπο άμεσα αντιληπτό - έστω κι αν πιστεύουμε πως η αποστολή του δεν είναι εύκολη στο γενικότερο πλαίσιο της τεχνολογικής αγοράς αυτή τη στιγμή. Περισσότερες εντυπώσεις από το HTC Vive (και δη από το τελικό προϊόν) ελπίζουμε πως θα έχουμε σύντομα, καθώς οι προπαραγγελίες για την απόκτησή του ξεκινούν στις 28/2 και η κυκλοφορία του, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, τοποτεθείται στο τέλος Απριλίου. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner