banner

IFA 2016: η Lenovo... αντεπιτίθεται

Πρόκληση/πρόσκληση στην αγορά των PC τα νέα Yoga, τα Moto Mods επεκτείνονται

Αν όντως "μπορείς να κρίνεις έναν μαχητή από τους αντιπάλους που επιλέγει να έχει", τότε η Lenovo στο πλαίσιο της IFA 2016 ολοφάνερα επεδίωξε να κριθεί ως ο κατασκευαστής προσωπικών υπολογιστών που όχι μόνο δεν φοβάται την... "κατά μέτωπο" σύγκρουση με την Apple και την θέση της στην αγορά αυτή, αλλά το ακριβώς αντίθετο: την προσκαλεί. Μόνο έτσι μπορεί να ερμηνεύσει κανείς το γεγονός ότι τα δύο από τα τρία νέα προϊόντα που παρουσίασε η Lenovo στην κατηγορία των Η/Υ τα "έθεσε σε αντιπαράθεση", επί σκηνής και απολύτως κυριολεκτικά, με MacBook και iPad - ενώ το αληθινά καινοτομικό της τρίτο τέτοιο προϊόν δεν το συνέκρινε με τίποτε. Είναι, ίσως, η πολυτέλεια που έχει μία Lenovo η οποία έχει διακριθεί ως ο πλέον επιτυχημένος εμπορικά κατασκευαστής PC παγκοσμίως τα τελευταία τρία χρόνια: να επιλέγει όχι μόνο τους αντιπάλους της, αλλά και το πεδίο της μάχης... κατά το δοκούν.

Αναλυτικά λοιπόν: η Lenovo παρουσίασε τρία laptop/tablet και ένα περιφερειακό για smartphones στο Βερολίνο. Το τελευταίο δεν είναι άλλο από το φωτογραφικό Moto Mod που σχεδίασε και υλοποίησε σε συνεργασία με την ιστορική Hasselblad για την σειρά των Motorola Moto Z: ένα αξεσουάρ που προσαρμόζεται στην πίσω πλευρά του εκάστοτε μοντέλου και συνδυάζει ανώτερης ποιότητας φακό, οπτικό zoom 10x και ισχυρό flash τεχνολογίας Xenon με ειδικά σχεδιασμένο λογισμικό που εκμεταλλεύεται τα προαναφερθέντα. Το αποτέλεσμα: η "αίσθηση της χρήσης" μιας φωτογραφικής Hasselblad, ταιριασμένη με την μεγάλη οθόνη ενός Moto Z για εντυπωσιακή προεπισκόπηση κάθε λήψης, την δυνατότητα αποθήκευσης των φωτογραφιών σε μορφή RAW αλλά και την δημιουργία ασφαλών αντιγράφων τους στο Internet μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας και Google Photos. Το Hasselblad True Zoom Moto Mod θα είναι διαθέσιμο στην αγορά σε λίγο καιρό αντί €299 - και η Lenovo έχει μακροπρόθεσμα σχέδια για πιο πολλά Moto Mods.

Στον τομέα των προσωπικών υπολογιστών τα... αποφασιστικά χτυπήματα ήλθαν από δύο πλευρές. Η μία ήταν αναμενόμενη, καθώς το Yoga 910 κρατά την "αναδιπλούμενη" μορφή των προκατόχων του και τα βασικά σχετικά πλεονεκτήματα, βελτιώνοντας την οθόνη - σημαντικά μικρότερο πλαίσιο δεξιά κι αριστερά, καθώς και προαιρετική ανάλυση εικόνας 4Κ - και τα βασικά υποσυστήματα, από ταχύτατους δίσκους SSD έως και επεξεργαστές Intel Core i7 που... δεν έχουν ακόμη κυκλοφορήσει (!). Παρούσες είναι και όλες οι άλλες "βελτιώσεις στα σημεία" που αφορούν στην αυτονομία και την απόδοση ήχου, αλλά και προσθήκες ενδιαφέρουσες όπως ο ενσωματωμένος αναγνώστης δακτυλικών αποτυπωμάτων. Λιγότερο... θεαματικό, μεν, αλλά όχι λιγότερο αξιόλογο είναι και το νέο Miix, το 510, το οποίο δανείζεται στοιχεία σχεδιασμού από το Microsoft Surface αλλά παραμένει ένα από τα πλέον προσεγμένα και προσιτά tablets που συνοδεύονται από πληκτρολόγιο και στηρίζονται σε Windows 10.

Η άλλη πλευρά ήταν η... καθόλου αναμενόμενη και - για να είμαστε ελικρινείς - αυτή που δημιουργεί απορία όσον αφορά στο πώς δεν είχε διαρρεύσει τίποτε σχετικό της! Αναφερόμαστε στο Yoga Book, το οποίο με την πρώτη ματιά δείχνει να είναι ένα απλώς εντυπωσιακά λεπτό και καλαίσθητο laptop "δύο σε ένα" με οθόνη αφής, μέχρι τη στιγμή που συνειδητοποιεί κανείς ότι τα πλήκτρα στο κάτω μισό του δεν προεξέχουν καθόλου γιατί... δεν υπάρχουν. Πράγματι, το Yoga Book έχει αντικαταστήσει όλην την επιφάνεια του πληκτρολογίου με επιφάνεια αφής η οποία μπορεί είτε να αξιοποιείται από γραφίδα, είτε να "σχηματίζει" με υποφωτισμό εικονικό πληκτρολόγιο (!). Περισσότερες λεπτομέρειες γι' αυτό το ομολογουμένως ξεχωριστό προϊόν, το οποίο έχει ήδη δημιουργήσει μεγάλη αίσθηση και πολλές συζητήσεις στο Βερολίνο, παραθέτουμε στο σχετικό αναλυτικό άρθρο του Αθηνόραμα Digital.

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η Lenovo έχει αντιληφθεί πλήρως τί οφείλει να κάνει προκειμένου όχι απλώς να διατηρήσει την πολύ καλή θέση που έχει ήδη κατακτήσει στον χώρο των προσωπικών υπολογιστών και των προϊόντων τεχνολογίας γενικότερα, αλλά να διεκδικήσει τον σεβασμό και το "ειδικό βάρος" που συνοδεύει το όνομα ανταγωνιστών της συγκεκριμένων. Η Lenovo οφείλει να συνδυάσει τις "ασφαλείς" εμπορικές επιλογές με ιδιόρρυθμες "ριψοκίνδυνες", οι οποίες όμως θα τής χαρίσουν εκείνον τον πολυπόθητο τίτλο του "πρεσβευτή καινοτομίας" που πολλοί καπηλεύονται, αλλά λίγοι δικαιούνται. Στην IFA 2016 η εταιρεία απέδειξε πως μπορεί να βρει την ισορροπία αυτή και να την υλοποιήσει με προϊόντα τιμολογημένα σε επίπεδα λογικά κι όχι... στρατοσφαιρικά. Το μόνο που απομένει να διαπιστωθεί είναι, φυσικά, αν το κοινό θα εκ-τιμήσει τις προθέσεις αυτές με τα χρήματά του. Όπως πάντα, ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner