H απάντηση είναι και πάλι αρνητική - ειδικά αν αντικρύσει κανείς το συνολικό "οικοσύστημα" hardware και software με τον τρόπο που το κάνει η Apple. Έχουμε πλέον εικόνα του τί θα προσφέρουν τ' ανταγωνιστικά tablets μέσα στο 2011. Μερικά MHz περισσότερα εδώ, κάποια pixels παραπάνω εκεί, όμως όχι το σημαντικότερο: καλύτερο software. Το iPad 2 βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο ισχύος με τα καλύτερα tablet που βρίσκονται στον ορίζοντα, έχει όμως - σήμερα - 65.000 εφαρμογές δικές του, 350.000 εφαρμογές των iPhone και πανίσχυρο brand name. Αυτό κέρδισε στοιχηματίζοντας πέρυσι η Apple με το πρώτο iPad: τη σημερινή της πλεονεκτική θέση, η οποία δεν έχει να κάνει με MHz και ΜΒ, αλλά με ποικιλία και ποιότητα στις εφαρμογές. Ούτε σε 18 μήνες τα Android Store και WebOS Store μπορούν να ελπίζουν πως θα έχουν τόσες tablet εφαρμογές να προσφέρουν. Χρονικό σημείο, φυσικά, στο οποίο η Apple θα έχει συγκεντρώσει ακόμη πιο πολλά apps και θα έχει προετοιμαστεί για το iPad 3, το οποίο θα ξεπερνά τεχνολογικά τα τότε tablet. Σενάριο iPhone, με άλλα λόγια.
Όσον αφορά την ήδη εγκατεστημένη βάση του iPad, δε; Η Apple γνωρίζει ότι από τους ανθρώπους που πέρυσι κατέβαλλαν ο,τιδήποτε ανάμεσα στα 500 και τα 1000 ευρώ για ένα από τα μοντέλα του, δεν θα είναι πάρα πολλοί αυτοί που θα σπεύσουν να αγοράσουν το iPad 2. Ναι, τα... fanboys υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν, και τα ευκατάστατα ανάμεσά τους θα αγοράσουν το νέο μοντέλο κι ας έχουν το προηγούμενο, όμως οι περισσότεροι από μας δεν διακρίνουν υποχρεωτικούς λόγους να το κάνουν. Δεν είναι κάτι που η Apple δεν καταλαβαίνει. Με το iPad 2, όμως, δίνει πολύ καλούς λόγους σε όσους είχαν διστάσει το 2010 να επενδύσουν σε ένα tablet, να το κάνουν τώρα - με τα ίδια χρήματα που θα έδιναν πέρυσι. Και αυτό δεν το μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς.
Όταν όλα έχουν ειπωθεί, η Apple στην περίπτωση του iPad 2 έκανε αυτό που θα περίμενε οποιοσδήποτε έχει παρακολουθήσει την πορεία της με τα iPod και iPhone: έκρινε τί καλύτερο είναι ρεαλιστικά ικανή να προσφέρει από τεχνολογικής άποψης παραμένοντας στο ίδιο επίπεδο κόστους, αξιολόγησε τον ανταγωνισμό, βρήκε την ισορροπία ανάμεσα στα δύο και φέρνει στα ράφια ακριβώς το προϊόν που έχει την άνεση να προτείνει για το επόμενο δωδεκάμηνο, χωρίς να διακινδυνεύσει η πλεονεκτική της θέση. Είναι η σωστή, κατά τη γνώμη μας, προσέγγιση για μία αγορά που ακόμη διανύει περίοδο οικονομικής δυστοκίας και μία προϊοντική κατηγορία που ακόμη διαμορφώνεται.
Ο πήχυς, λοιπόν, ούτε χαμηλότερα ούτε ψηλότερα τοποθετήθηκε από την Apple: έχει τοποθετηθεί ακριβώς, μα ακριβώς εκεί που έπρεπε. Εμείς θέλουμε να δούμε τις Google, HP και Microsoft με τις δικές τους προτάσεις λειτουργικών και τις συσκευές των συνεργατών τους να τον προσπερνούν, ώστε οι μηχανισμοί του υγιούς ανταγωνισμού να λειτουργήσουν; Ω, ναι. Σαφέστατα. Θα τα καταφέρουν; Θα δείξει!