Δεν νομίζουμε πως χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η αγορά της τεχνολογίας είναι, στην πραγματικότητα, μία οικονομική αρένα όπως κάθε άλλη αγορά. Απλώς... να. Είναι ευκολότερο να ενδιαφερθούμε για το ποιά εταιρεία απ' όσες κατασκευάζουν τ' αγαπημένα μας gadgets "νίκησε", παρά να ενδιαφερθούμε για το ποιά από εκείνες που κατασκευάζουν... station wagon, νίκησε! Σωστά; Βάσει των όσων συνέβησαν το 2011, λοιπόν, ποιές ήταν εκείνες οι εταιρείες που έχουν να μετρούν νίκες, ποιές εκείνες που έχουν να μετρούν απώλειες και ποιές... λίγες κι απ' τα δύο;
Οι τρεις μεγάλες πολυεθνικές που επηρεάζουν πιο πολύ τα τεχνολογικά πράγματα, οι Apple, Microsoft και Google, ως επί το πλείστον αναδείχθηκαν νικήτριες - με κάποιες εξαιρέσεις. Η Apple, για παράδειγμα, διατήρησε την επικυριαρχία της στο χώρο των tablet, συνεχίζει να έχει πλεονεκτική θέση σε αυτόν των smartphones, αποδείχθηκε κερδοφόρα στις κατηγορίες των Η/Υ και των περιφερειακών τους και, για την ακρίβεια, η εταιρεία με τη μεγαλύτερη θεωρητική αξία στον κόσμο. Από την άλλη, το 2011 η Apple έχασε τον Steve Jobs. Απώλεια μεγάλη.
Η Google συνεχίζει να είναι θεαματικά κερδοφόρος εταιρεία, αύξησε σημαντικά το ποσοστό διείσδυσής της στην αγορά των smartphones και των tablet με το Android (αν και έχει να διανύσει πολύ δρόμο ακόμη), εισήλθε και στο χώρο των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης με το Google+ (εκεί κι αν έχει δρόμο απέναντι στο Facebook). O Chrome είναι και επίσημα ο δεύτερος δημοφιλέστερος Web browser πια, ξεπερνώντας τον Firefox και απειλώντας ευθέως τον Internet Explorer. Από την άλλη, το Google TV έχει αποτύχει παταγωδώς (και περιμένουμε να δούμε τί θα γίνει με αυτό το 2012), ενώ το λειτουργικό Chrome OS για laptop και άλλες φορητές συσκευές καθυστερεί αδικαιολόγητα και ανησυχητικά πλέον.