Η εφαρμογή διαχείρισης e-mail που χρησιμοποιούμε είτε προστατεύεται από τα προαναφερθέντα προγράμματα, είτε ενσωματώνει μηχανισμό εντοπισμού ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (spam mail). Είναι όμως αδύνατο να εντοπίζει όλα απολύτως τα ανεπιθύμητα ή κακόβουλα μηνύματα. Δύο πράγματα που πρέπει να κάνουμε οπωσδήποτε λοιπόν: το ένα είναι ν' απενεργοποιήσουμε από τις επιλογές της εφαρμογής διαχείρισης mail που χρησιμοποιούμε, την εκτέλεση κώδικα από ένα μήνυμα e-mail. Αν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή, απενεργοποιούμε την προεπισκόπηση στα μηνύματα! Το άλλο είναι ν' αποκτήσουμε τη συνήθεια να διαγράφουμε άμεσα όλα τα μηνύματα που μάς έρχονται από άγνωστο αποστολέα και δείχνουν ύποπτα. Γιατί, ε, ναι, δυο μέτρα παλικάρι και καλό παιδί μπορεί να είναι κανείς, αλλά δύσκολο να έμαθε γι' αυτό εκείνη η Ρωσίδα καλονή από την τούντρα που αναζητά ταίρι...!
Το πρόβλημα με τα ψεύτικα e-mail θέλει πάντοτε προσοχή. Ξέρετε, εκείνα τα mail που ισχυρίζονται πως η τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε, το Amazon ή το Facebook έρχονται σ' επαφή απευθείας με σας και σας παρακινούν να πατήσετε ένα link για κάποιο λόγο...; Ε, στο 99.9% των περιπτώσεων το link αυτό οδηγεί σε κάποια διεύθυνση που θα προσπαθήσει να ενεργοποιήσει μέσα στο παράθυρο του browser που ανοίγει, κάποιου είδους κακόβουλο λογισμικό. Τα ψεύτικα mail ενίοτε μπορούν να φαίνονται πολύ πειστικά, διαβάζοντάς τα όμως κανείς με προσοχή διακρίνει αμέσως λεπτομέρειες - κακά ελληνικά, οφθαλμοφανώς πλαστά γραφικά κλπ. - που τα προδίδουν. Συνήθως το ζήτημα με αυτά είναι να μην τα διαβάσει κανείς... "διαγώνια"!
Αν παραστεί ανάγκη για πρόσβαση στο Δίκτυο από περιβάλλον που δεν είναι το οικείο μας - π.χ. από Internet Cafe ή ξενοδοχείο στις διακοπές, από Η/Υ τρίτου ατόμου κλπ. - φροντίζουμε να μην αφήσουμε ίχνη ή στοιχεία από την πρόσβαση αυτή. Στον Internet Explorer ενεργοποιούμε την επιλογή Ιδιωτικής Περιήγησης (InPrivate Browsing) πριν ξεκινήσουμε να επισκεπτόμαστε sites. Αντίστοιχες επιλογές προσφέρουν κι άλλοι σύγχρονοι browsers. Αν δεν είναι εφικτή η χρήση κάποιου από αυτούς, και σε οποιαδήποτε περίπτωση ερωτηθούμε αν θέλουμε να αποθηκευθεί το συνθηματικό που μόλις έχουμε εισάγει για να χρησιμοποιήσουμε μια Δικτυακή υπηρεσία, δίνουμε απάντηση αρνητική. Και, εννοείται, ακόμη και έχοντας ήδη λάβει τις παραπάνω προφυλάξεις, δεν κάνουμε ηλεκτρονικές αγορές μέσα από Η/Υ δημόσιας χρήσης ή τρίτου ατόμου, παρά μόνο αν είναι απολύτως απαραίτητο.