Αν ο κινηματογράφος είναι η έβδομη τέχνη και τα video games είναι η όγδοη - κι ας τούς αρνείται ο, εχμ, "καλλιτεχνικός κόσμος" το χαρακτηρισμό - τότε οι ταινίες machinima είναι η... ένατη! Τα clip μικρής ή μεγαλύτερης διάρκειας που έχουν ονομαστεί έτσι δεν είναι τίποτε άλλο από κανονικό, κανονικότατο video όπως αυτό που συλλαμβάνει οποιοσδήποτε με μία βιντεοκάμερα, με τη διαφορά ότι δημιουργείται από το μηχανισμό προβολής 3D γραφικών στον οποίο στηρίζονται διάσημα video games. Η προσέγγιση αυτή έχει αποτελέσματα που μπορεί να μην είναι οπτικά εφάμιλλα με αυτά μιας "κανονικής" ταινίας (ακόμη), προσφέρουν όμως την... απόλυτη δημιουργική ελευθερία στον "σκηνοθέτη", αφού τα τεκταινόμενα που "προβάλλονται" στο video υπάρχουν μόνο στον ψηφιακό κόσμο, με ό,τι αυτό σημαίνει.
Τα "ταινιάκια" machinima έχουν ήδη σημαντικής έκτασης, πιστό κοινό: το διασημότερο Web site "κόμβος" γι' αυτή τη μορφή τέχνης, το Machinima.com, έχει να επιδείξει πάνω από 200 εκατομμύρια ξεχωριστούς επισκέπτες μηνιαίως στο επίσημο κανάλι του στο YouTube. Το κοινό αυτό, ωστόσο, ενδέχεται να επεκταθεί σημαντικά περισσότερο τους επόμενους μήνες και χρόνια αν το Machinima.com και ο Ridley Scott, o διάσημος σκηνοθέτης των Blade Runner και Gladiator, επιτύχουν στη συνεργασία που ανακοίνωσαν πριν από μερικές ημέρες.
Συγκεκριμένα: ο Scott και το Machinima.com θα επιλέξουν έναν αριθμό σκηνοθετών από την εταιρεία παραγωγής του πρώτου, οι οποίοι στη συνέχεια θα δημιουργήσουν 12 "ταινιάκια" επιστημονικής φαντασίας. Η είδηση δεν θα ήταν τόσο σημαντική από μόνη της, αν στην εταιρεία παραγωγής του Scott, την RSA, δεν περιλαμβάνονταν κορυφαίοι σκηνοθέτες όπως οι Martin Scorsese (Goodfellas), Sam Mendes (Skyfall), Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty) and Neill Blomkamp (District 9), όλοι υποψήφιοι για τα "ταινιάκια" αυτά. Δεδηλωμένα, απώτερος σκοπός της συνεργασίας είναι τα δημοφιλέστερα από αυτά τα 12 "ταινιάκια" να στηρίξουν είτε πλήρεις ταινίες, είτε τηλεοπτικές σειρές των οποίων την παραγωγή θα αναλάβουν οι Scott και Machinima.com από κοινού.
H ιδέα δεν είναι καθόλου, μα καθόλου κακή: τα κόστη δημιουργίας μιας ταινίας machinima μικρού μήκους αποκλειστικά σε Η/Υ, με τη βοήθεια των εργαλείων που προσφέρουν τα games, δεν έχουν καμία σχέση με αυτά, οπότε το "άνοιγμα" της RSA ως επένδυση δεν θα είναι μεγάλο. Το κοινό των machinima clips, δε, και άμεσα συνδεδεμένο είναι με την επιστημονική φαντασία, και την κριτική ικανότητα έχει να ξεχωρίσει ποιά clip θα έχουν καλές πιθανότητες να εξελιχθούν σε ταινίες ή σειρές. Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, σε κάθε περίπτωση, να διαπιστώσουμε τί θα επιλέξουν να κάνουν οι "old school" σκηνοθέτες με τα εργαλεία των ταινιών machinima, που ουσιαστικά δεν υπόκεινται σε... κανέναν υλικό περιορισμό, όπως οι συμβατικές κινηματογραφικές κάμερες. Ανυπομονούμε!