banner

Apple: εξαγορά του Shazam, αλλά γιατί;

O αμερικανικός κολοσσός κάνει εξαίρεση στις συνήθειές του, οι λόγοι είναι ενδιαφέροντες

Οποιοσδήποτε φίλος ή φίλη του Αθηνόραμα Digital παρακολουθεί επί πολλά χρόνια την πορεία της Apple γνωρίζει πως ο κολοσσός του Cupertino δεν ακολουθεί το παράδειγμα άλλων εταιρειών τεχνολογίας όσον αφορά στις εξαγορές, παρά το γεγονός ότι έχει μακράν περισσότερα κεφάλαια διαθέσιμα για κάτι τέτοιο. Όχι: η Apple συνήθως "στοχεύει" μικρότερες ή και άγνωστες εταιρείες για συγκεκριμένες τεχνολογίες και πατέντες τους, που ταιριάζουν στα σχέδιά της. Σε όλα υπάρχουν εξαιρέσεις, ωστόσο, και μία τέτοια συνέβη πριν από λίγες μέρες: ο αμερικανικός κολοσσός εξαγόρασε το Shazam, την δημοφιλή Δικτυακή υπηρεσία αναγνώρισης τραγουδιών που... μόνο μικρή και άγνωστη δεν είναι. Τί συνέβη;

Η εξαγορά κόστισε, σύμφωνα με ανώνυμες πηγές, κοντά στα 400 εκατομμύρια δολάρια (η θεωρητική αξία του Shazam βάσει χρηματοδότησης και κύκλων εργασιών πλησίαζε το 1 δις δολάρια) και θα πρέπει να εγκριθεί από ελεγκτικά σώματα για τυχόν θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού που θα μπορούσε να δημιουργήσει (αν και φυσικά οι πιθανότητες είναι να εγκριθεί ειδάλλως η Apple δεν θα έκανε την κίνηση καν). Όμως θεωρείται δεδομένο πως ο κολοσσός του Cupertino είχε "στα υπ' όψιν" το Shazam από τα μέσα της χρονιάς, όταν είχε "διακριτικά διαρρεύσει" πως αυτό δεν θα έλεγε όχι σε μία τέτοια κίνηση.

Ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει φυσικά το Shazam από την απίθανα αποτελεσματική τεχνολογία αναγνώρισης τραγουδιών που έχει με τα χρόνια τελειοποιήσει: το app της - έτσι την χρησιμοποιούν την υπηρεσία πια όλοι - δεν χρειάζεται παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα για να αναγνωρίσει οποιοδήποτε τραγούδι, σε πολλές γλώσσες, ακόμη κι αν είναι σπάνιο remix κλπ. Όμως ακόμη πολυτιμότερα και από την τεχνολογία του Shazam - που η Apple μπορεί ή μπορεί να μην ενσωματώσει σε δικά της προϊόντα - είναι δύο άλλα πράγματα: η βάση χρηστών του, η οποία αριθμεί 120 εκ. ενεργούς χρήστες κάθε μήνα, και τα δεδομένα που η εταιρεία έχει μαζέψει για τις προτιμήσεις στη μουσική, τις ώρες χρήσης, τις συνηθέστερες γεωγραφικές θέσεις χρήσης και ένα σωρό άλλα στην σχεδόν 15χρονη πορεία της.

Αυτήν την βάση χρηστών και τα πολύτιμα δεδομένα η Apple πιστεύεται πως θα τα αξιοποιήσει για να προωθήσει αποτελεσματικά και να βελτιώσει δραστικά μία νέα έκδοση της δικής της Δικτυακής μουσικής υπηρεσίας - "πεδίο μάχης" στο οποίο ο αμερικανικός κολοσσός δεν έχει ακόμη γνωρίσει την επιτυχία που θα ήθελε παρά τις προσπάθειές του. Ως ένας ακόμη λόγος για την εξαγορά, άλλωστε, προβάλλεται και η τεχνολογία αναγνώρισης εικόνων που το Shazam αξιοποιεί για να "φωτογραφίσει" και στη συνέχεια να προβάλλει πληροφορίες, όπως π.χ. τα στοιχεία για μια συναυλία από μία τοιχοκολλημένη αφίσα.

Μετά από την επιβεβαίωση της εξαγοράς, θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε δύο πράγματα. Πρώτον, αν η Apple θα επιτρέψει στο Shazam να συνεχίσει να λειτουργεί αυτόνομα, με δεδομένο το γεγονός ότι αυτό... "τής βγάζει λεφτά" και μάλιστα διόλου ευκαταφρόνητα εδώ και χρόνια (όταν αναγνωρίζει ένα τραγούδι παραθέτει αμέσως και link για να το αγοράσει κανείς από το iTunes). Δεύτερον, αν θα πάρει τις τεχνολογίες του Shazam για να τις ενσωματώσει στο ίδιο της το λειτουργικό σύστημα για iPhone και iPad, το iOS, ώστε π.χ. η ερώτηση "Siri, ποιό είναι αυτό το τραγούδι" να φέρνει πάντα το σωστό αποτέλεσμα ή π.χ. η φωτογράφιση μιας αφίσας νέας ταινίας να οδηγεί στην αγορά εισιτηρίων σε κινηματογραφική αίθουσα με λίγα μόνο "tap". Στις αρχές του ερχόμενου καλοκαιριού, όταν δηλαδή η Apple θα αποκαλύψει το iOS 12, θα μάθουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner