Με καθυστέρηση 18 μηνών σχεδόν - η Apple έκανε διαθέσιμη την σχετική υπηρεσία στο κοινό των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2015 - η αντιπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας στην Ελλάδα, η iSquare, ανακοίνωσε την έναρξη και στην χώρα μας του προγράμματος iUpgrade. Πρόκειται για την επιλογή που προσφέρει η Apple σε κάθε κάτοχο iPhone να το αναβαθμίζει κάθε χρόνο στο νεότερο μοντέλο κινητού της, αντί σταθερού μηνιαίου κόστους που καταβάλλει από την ημέρα που λαμβάνει με αυτόν τον τρόπο το πρώτο του iPhone και για τους επόμενους 24 μήνες. Με την παράδοση του νεότερου μοντέλου (επιστρέφοντας το προηγούμενο) σε 12 μήνες, ο καταναλωτής ανανεώνει ξανά το πρόγραμμα iUpgrade για 24 μήνες και... ούτω καθ' εξής. Πρόκειται για την ίδια συλλογιστική με αυτή του leasing αυτοκινήτων, κατά μία έννοια, με την διαφορά πως τα κόστη είναι φυσικά μικρότερα (ανάλογα με το μοντέλο) και συχνότερα (ετήσια).
Το iUpgrade έχει, όπως και στο εξωτερικό, τα θετικά και τα αρνητικά του. Από την μία πλευρά συνοδεύεται από υποχρεωτικό, αλλά χαμηλού κόστους πρόγραμμα ασφάλισης, το οποίο προστατεύει το εκάστοτε iPhone όχι μόνο από συνήθεις βλάβες (όπως αυτές από νερό ή την θραύση της οθόνης), αλλά και από την απώλειά του λόγω κλοπής. Επίσης, επειδή δεν πρόκειται για επιδότηση από πάροχο, τα εν λόγω iPhone μπορούν να χρησιμοποιηθούν με οποιονδήποτε οπουδήποτε στον κόσμο. Από την άλλη πλευρά, το iUpgrade δεσμεύει κάθε φορά τον καταναλωτή για 24 και όχι 12 μήνες, με την Apple να ωφελείται κάθε φορά όχι μόνο όσα χρήματα περισσότερα είναι η μηνιαία δόση επί 24 σε σχέση με το ποσό που μπορεί να βρεθεί το εκάστοτε iPhone στην αγορά, αλλά και την διαφορά αξίας ανάμεσα στο προηγούμενο μοντέλο και το επόμενο. Στην μορφή με την οποία έχει διαμορφώσει η iSquare το iUpgrade, δε, είναι υποχρεωτική η χρήση πιστωτικής κάρτας συγκεκριμένης τράπεζας (Alpha) και η διαδικασία να διεκπεραιωθεί σε συγκεκριμένα εμπορικά καταστήματα: αυτά της iSquare και των αλυσίδων Public, Κωτσόβολος και Πλαίσιο.
Το iUpgrade δεν είναι, κατά τη γνώμη μας, άσχημη πρόταση για το πιστό κοινό της Apple συγκεκριμένα, το οποίο... ξέρει πως, ο,τιδήποτε κι αν παρουσιάσει ο ανταγωνισμός της αμερικανικής εταιρείας κάθε χρονιά, εκείνο θα προτιμήσει πάντοτε το επόμενο iPhone. Πρακτική αξία, ωστόσο, το iUpgrade θα είχε πολύ μεγαλύτερη αν με κάποιο τρόπο εξασφάλιζε πως οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα αυτό θα λάβουν ακριβώς το νέο μοντέλο iPhone που θέλουν, άμεσα. Κάτι τέτοιο δεν εξασφαλίζεται από το σχετικό συμφωνητικό και... δεν ξέρουμε πολύ κόσμο που θα παρέδιδε το υπάρχον του iPhone για να περιμένει το επόμενο "όταν αυτό γίνει διαθέσιμο". Για τους φανατικούς οπαδούς της Apple, δε, που θέλουν το νέο iPhone όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αυτό είναι πρόβλημα. Για τους υπόλοιπους ίσως μικρότερο.
Σε κάθε περίπτωση είναι μία ακόμη επιλογή που γίνεται, έστω και με τους παραπάνω περιορισμούς, διαθέσιμη στο ελληνικό κοινό και θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε π.χ. το 2018 τί είδους ανταπόκριση αυτό επεφύλαξε στην πρωτοβουλία της Apple και της iSquare. Έως τότε...