Το γεγονός ότι η διαδρομή της Apple είναι γεμάτη από στιγμές θριαμβευτικές αλλά και στιγμές... εξευτελιστικές σχεδόν, είναι αδιαμφισβήτητο - ακόμη κι έτσι, ωστόσο, ήταν άνευ προηγουμένου η ταπείνωση που αναγκάστηκε να αποδεχθεί η αμερικανική εταιρεία, διά στόματος Tim Cook μάλιστα, το 2012 για την αληθινά τραγελαφικού επιπέδου ποιότητα των πρώτων Apple Maps. Η εξέλιξη εκείνη δεν δρομολόγησε ωστόσο μόνο τις αλλαγές που γνωρίζουμε, την αποπομπή δηλαδή του Forestall, την ανάληψη των καθηκόντων του από τον Ive και τον ανασχεδιασμό του iOS που σήμερα βλέπουμε στην έκδοση 7. Δρομολόγησε και μία αλλαγή σε ένα βαθμό φυσιολογική αλλά όχι λιγότερο εντυπωσιακή: τη σταδιακή απεμπλοκή της Apple από τα Google Maps, ταχύτερα απ' όσο όλοι περίμεναν!
Πράγματι, τα δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία ερευνών Comscore για την αμερικανική αγορά είναι ενδεικτικά: το Σεπτέμβριο του 2013 τα Google Maps σε iOS και Android τα χρησιμοποιούσαν σχεδόν 59 εκατομμύρια χρήστες, ενώ τα Apple Maps (προφανώς μόνο στο iOS) περίπου 35 εκατομμύρια. Όμως το Σεπτέμβριο του 2012, όταν δηλαδή παρουσιάστηκαν τα Apple Maps, τα Google Maps τα χρησιμοποιούσαν και στα δύο λειτουργικά περισσότεροι από 80 εκατομμύρια χρήστες. Ανάμεσα στο Σεπτέμβρη της περασμένης χρονιάς και τον φετινό, με άλλα λόγια, τα Google Maps έχασαν πάνω από 22 εκατομμύρια χρήστες - παρά την άνοδο του Android.
Βάσει των δεδομένων της Comscore, οι χρήστες iOS που χρησιμοποιούν τα Google Maps έως και το φετινό Σεπτέμβρη δεν ξεπερνούν τα 6 εκατομμύρια (!) και μάλιστα σε αυτά περιλαμβάνονται 2 εκατομμύρια χρήστες που δεν μετέβησαν ποτέ στο iOS 6 ή 7 (και άρα δεν έχουν πρόσβαση στα Apple Maps). Ο αριθμός μάς φαίνεται πολύ μικρός, για να είμαστε ειλικρινείς, αν σκεφτεί κανείς πως (α) υπάρχουν σχεδόν 100 εκατομμύρια iPhone 4S/5/5S "εκεί έξω" και πως (β) τα Google Maps παραμένουν η δημοφιλέστερη υπηρεσία του είδους παγκοσμίως, με μεγάλη διαφορά. Όμως το γεγονός ότι η Apple "εξοστράκισε" τα Google Maps στο App Store ως ξεχωριστή εφαρμογή και προωθεί τα δικά της προεγκατεστημένα Maps σε όλα τα iPhone και iPad των τελευταίων 14 μηνών ολοφάνερα είχε επιπτώσεις. Ακριβώς αυτές που ήλπιζε η Apple και φοβόταν η Google, με τη διαφορά ότι έλαβαν χώρα πολύ πιο γρήγορα απ΄ότι αμφότερες πιθανώς περίμεναν.
Όλα αυτά, προφανώς, ισχύουν ασχέτως της ποιότητας των χαρτών που τα δύο συστήματα προσφέρουν: ακόμη και βελτιωμένα σε σχέση με πέρυσι, τα Apple Maps δεν αγγίζουν σε καμία περίπτωση τα Google Maps σε ακρίβεια, εγκυρότητα και κάλυψη. Όμως η... ευκολία του προεγκατεστημένου app φαίνεται πως είναι αφοπλιστικό πλεονέκτημα, τουλάχιστον στην αμερικανική αγορά όπου και αναφέρονται τα συγκεκριμένα στοιχεία. Σε άλλες αγορές τα πράγματα μπορεί να είναι διαφορετικά, μπορεί να μην είναι, το βέβαιο ωστόσο παραμένει ένα: η Apple απέδειξε στη Google πως ναι, σταδιακά μπορεί να απεμπλακεί από τις υπηρεσίες της... γιατί οι χρήστες των συσκευών της δεν είναι απαραίτητα εκείνοι που θα "μπουν στη διαδικασία" - το γράφουμε και γελάμε αλλά έτσι πρακτικά αποδεικνύεται - να εγκαταστήσουν ως ξεχωριστό app τα Google Maps. Γεγονός που "αφήνει την πόρτα ανοιχτή" για άλλα, δυσάρεστα για τη Google, ενδεχόμενα σενάρια. Θα εγκαθιστούσαν, για παράδειγμα, αρκετοί χρήστες συσκευών iOS το Google Search ως ξεχωριστή εφαρμογή, αν η Apple αποφάσιζε αύριο να κάνει μια στρατηγική συμμαχία με τη Microsoft και καθιστούσε ως εξ ορισμού μηχανισμό αναζήτησης στο Web το Bing; Εμ, έλα ντε!