Για χρόνια τώρα η nVidia - μία εκ των δύο πρωταγωνιστικών εταιρειών στην εξέλιξη των γραφικών 3D για όλων των ειδών τις συσκευές - στις παρουσιάσεις της αναφερόταν στην σύγκλιση των δυνατοτήτων που ένα PC, ένα tablet και ένα smartphone θα προσφέρουν κάποια στιγμή σε αυτόν τον τομέα. Σε κάθε μία από αυτές τις αναφορές, γελούσαμε: πώς είναι δυνατόν ποτέ μία συσκευή τόσο λεπτή όσο ένα κινητό τηλέφωνο να εσωκλείσει την επεξεργαστική δύναμη μιας κάρτας γραφικών που χρειάζεται δική της τροφοδοσία και ψύξη, απαρτίζεται από πολλούς πυρήνες και κοστίζει π.χ. ο,τιδήποτε άνω των €500/€600/€900; Ε, η ώρα που... δεν θα γελάμε πια πλησιάζει γοργά, καθώς η nVidia έκανε το πιο σημαντικό βήμα "γεφύρωσης" ανάμεσα στις κάρτες γραφικών για PC και τα ολοκληρωμένα κυκλώματα για χρήση σε φορητές συσκευές με την ανακοίνωση του nVidia Tegra K1.
Πρόκειται για την πέμπτη, ουσιαστικά, "γενιά" των προϊόντων της αμερικανικής εταιρείας που εσωκλείουν κεντρικό επεξεργαστή, υποσύστημα γραφικών και κυκλώματα επικοινωνίας σε ένα και μόνο chip. Το Tegra 4 δεν έχει καταφέρει καλά-καλά να αξιοποιηθεί σε περισσότερες από 3-4 συσκευές και το Tegra K1 κατορθώνει να το ξεπεράσει κατά πάρα, πάρα πολύ, κυρίως λόγω των 192 (!) πυρήνων επεξεργασίας γραφικών που ενσωματώνει. Οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital που παρακολουθούν την αγορά του hardware για PC έχουν ήδη υποπτευθεί πως το "Κ" δεν είναι τυχαίο: το Tegra K1 είναι του ίδιου σχεδιασμού και συλλογιστικής λειτουργίας με τις "μεγάλες" κάρτες γραφικών για PC της nVidia, τις περίφημες της αρχιτεκτονικής "Kepler".
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως τα smartphones και τα tablets που θα αξιοποιήσουν το Tegra K1 έχουν... περισσότερη δύναμη στην επεξεργασία γραφικών από αυτήν που προσφέρει το PlayStation3 και το Xbox 360, αρκετή για να προσφέρει στο Android τη δυνατότητα προβολής video games σε ανάλυση 1920x1080 pixel με όλα τα γνωστά εφέ γραφικών ενεργοποιημένα (!). Το ζήτημα της κατανάλωσης μπαταρίας, βέβαια, παραμένει εξαιρετικά σημαντικό στις φορητές συσκευές - και η nVidia υπόσχεται πως το έχει φροντίσει - όμως "στον πραγματικό κόσμο" όλοι έχουμε διαπιστώσει πως τα υψηλών προδιαγραφών games με περίπλοκα γραφικά "γονατίζουν" πολύ γρήγορα ακόμη και της υψηλότερης χωρητικότητας μπαταρία.
Η nVidia, αξίζει να σημειωθεί, διατείνεται πως θα προσπαθήσει να "βρει στέγη" για το Tegra K1 όχι μόνο σε smartphones και tablets, αλλά και σε media players, τηλεοράσεις και άλλες συσκευές όπου η αυτονομία δεν παίζει ρόλο. Τα πρώτα tablet στηριγμένα στο Tegra K1 δεν αναμένονται ωστόσο πριν από τον Ιούνιο, καθώς τα δείγματά του για υλοποίηση προϊόντων βάσει αυτού στάλθηκαν στους κατασκευαστές μόλις πριν από λίγες μέρες. Το πιο σημαντικό, άλλωστε: θα προλάβει να αξιοποιηθεί πραγματικά σε "επόμενης γενιάς", "φορητά" games το K1 μέσα στο 2014 ή θα είμαστε πάλι εδώ το Γενάρη του 2015 για την παρουσίαση του... K2, με ελάχιστους λόγους ενδιαφέροντος γι' αυτό; Ίδωμεν!