banner

iTunes Radio: επί πληρωμή από 29/1

Αντικαθίσταται από το συνδρομητικό Apple Music, ακόμη μία αποτυχημένη Δικτυακή υπηρεσία παύεται άδοξα

Είναι πολύ... εύκολο, δυστυχώς, να κρίνει οποιοσδήποτε την Apple και τις επιλογές της μόνο από τις αναφορές των οικονομικών της τριμήνων - και δυσκολότερο να το κάνει και βάσει των αποτυχημένων της πρωτοβουλιών, που τα τελευταία χρόνια δεν είναι και λίγες ακριβώς. Η πιο πρόσφατη, γιατί δυστυχώς μόνο ως αποτυχία μπορεί να κατακυρωθεί στον αμερικανικό κολοσσό, αφορά στο iTunes Radio, την Δικτυακή "ραδιοφωνική" υπηρεσία του που φιλοδοξούσε να ανταγωνιστεί ευθέως την, κυρίαρχη στην κατηγορία αυτή, Pandora. Το iTunes Radio ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 (έγινε διαθέσιμο στο κοινό μαζί με το iOS 7) όμως όλα δείχνουν πως τελικά το... ξεπέρασαν οι εξελίξεις, αφενός, αφετέρου δεν απέφερε ποτέ στην Apple τα έσοδα που εκείνη πιθανώς προσδοκούσε (η βασική ιδέα ήταν πως οι ακροατές θα άκουγαν ένα τραγούδι που θα τους άρεσε σε κάποιον από τους σταθμούς του iTunes Radio και θα το αγόραζε "με ένα κλικ/tap" από το iTunes Store).

Το τοπίο του αμιγώς Διαδικτυακού "ραδιοφώνου" έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια, καθώς άλλες υπηρεσίες έχουν πλέον αληθινά επικρατήσει (όπως το Spotify) ενώ άλλες αναγκάστηκαν να παύσουν τη λειτουργία τους λόγω έλλειψης εσόδων (Rdio). H Apple από μία πλευρά ορθώς "τελειώνει" το iTunes Radio, καθώς δεν έχει νόημα να διατηρεί υπηρεσίες που δεν αποδίδουν σε κανένα επίπεδο. Από μία άλλη πλευρά, η μία "εναλλακτική" που προτείνει, η υπηρεσία Apple Music, προσφέρει μεν ραδιοφωνικούς "σταθμούς" βασισμένους στις επιλογές του ακροατή, αλλά κοστίζει και €10 μηνιαίως (και με όλα τα συνοδευτικά της πλεονεκτήματα βέβαια). Η άλλη "εναλλακτική" που προτείνει ο γίγαντας του Cupertino, επίσης, ο "σταθμός" Beats 1, προσφέρεται μεν δωρεάν, είναι live αλλά δεν διαμορφώνει το περιεχόμενό του βάσει του τί προτιμά να ακούει περισσότερο κάθε ακροατής ξεχωριστά.

Σε κάθε περίπτωση, η Apple κάνει αυτόν τον καιρό γενικότερο... "ξεκαθάρισμα" σε προϊόντα και υπηρεσίες - απομακρύνεται, για παράδειγμα, και από το σύστημα διαχείρισης και δημοσίευσης διαφημίσεων μέσα σε apps που προωθούσε για χρόνια, το iAd - ενώ έχει αποδείξει και στο παρελθόν πως όταν μία πρωτοβουλία της δεν αποδίδει, προτιμά να την παύει ταχύτερα παρά αργότερα, όπως π.χ. το iTunes Ping. Δεν ενθουσιάζει, ωστόσο, κανέναν το γεγονός πως ο αμερικανικός κολοσσός ωθεί πλέον το σύνολο της πελατειακής του βάσης σε λύσεις επί πληρωμή για περίπου... τα πάντα όσον αφορά στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο που διαχειρίζεται. Αναμένουμε με περιέργεια να δούμε ποιά θα είναι η τροπή των πραγμάτων όσον αφορά συγκεκριμένα της υπηρεσίες μουσικής της Apple, όταν η εταιρεία ξεκινήσει - όπως φημολογείται εντονότατα - και την προώθηση του ήχου υψηλής πιστότητας (hi-res audio) με την έλευση του iPhone 7 το φθινόπωρο. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner